DeathAngelX Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Hei Som tittelen antyder så er jeg interessert i å installere dd-wrt på en Asus RT-AC66U ruter. Er det noen her som kanskje allerede har gjort det og testet? Det jeg er ute etter er at den skal kringkaste to forskjellige SSID som hver har sin egen VLAN. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Kan funke nå, men for noen måneder tilbake var ikke VLAN støtten helt på plass i AC66U, så du må regne med å gjøre en "cherry pick" på builden du trenger til routeren din, da build A kan ha funksjon X og Y, men funksjon Z funker ikke, og Build B kan ha funksjon Y og Z, men funksjon X funker ikke. Ellers er risikoen stor for at du må manuellt via kommandolinjen sette opp VLAN biten, dette avhenger av build og router modell du har. 1 Lenke til kommentar
DeathAngelX Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Kan funke nå, men for noen måneder tilbake var ikke VLAN støtten helt på plass i AC66U, så du må regne med å gjøre en "cherry pick" på builden du trenger til routeren din, da build A kan ha funksjon X og Y, men funksjon Z funker ikke, og Build B kan ha funksjon Y og Z, men funksjon X funker ikke. Ellers er risikoen stor for at du må manuellt via kommandolinjen sette opp VLAN biten, dette avhenger av build og router modell du har. Ville du anbefalt å kjøre dd-wrt på den? Kjører du det selv? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Har du vurdert å køyre Tomato? Eg brukar det på min ruter, same modell som din, og har fleire trådlause nett med kvar sine VLAN. Funkar knall. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Er det noe galt med det medfølgende operativsystemet på denne routeren, da? Den er jo ganske avansert. Lenke til kommentar
DeathAngelX Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Har du vurdert å køyre Tomato? Eg brukar det på min ruter, same modell som din, og har fleire trådlause nett med kvar sine VLAN. Funkar knall. Hmmm den hadde jeg helt glemt, bra tips. Er det stabilt? Knotete å sette opp flere trådløse nett med VLAN? Lenke til kommentar
DeathAngelX Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Er det noe galt med det medfølgende operativsystemet på denne routeren, da? Den er jo ganske avansert. Det er ikke noe galt med det men jeg skulle gjerne hatt forskjellige trådløse nett separert med VLAN, noe den ikke støtter som standard så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Min har to separate, trådløse nett, hvor det ene er 5 GHz. De trenger ikke å ha samme navn. Med forbehold om at jeg kan misforstå... Endret 2. desember 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hmmm den hadde jeg helt glemt, bra tips. Er det stabilt? Knotete å sette opp flere trådløse nett med VLAN? Oppetida på rutern min er 66 dager, godt nok for meg. Det er litt knot med fyrste gongs oppsett av trådlause nettverka, men so lenge du held tunga beint i munnen so går det greitt. Mange fleire moglegheiter enn med standard-firmwaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå