Ulvlithium Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Grådigheten i denne arkaiske og døende industrien når ingen grenser. 1 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Griskhet og galskap har vist ingen grenser i musikkindustrien.... Hva med å tilpasse seg 2014 og ikke tviholde på teknologi fra 1990 tallet? Jeg lurer veldig på hvordan denne saken ville tatt seg ut hvis den foregikk i feks bilindustrien. Det hadde nok blitt litt opptøyer hvis Honda eiere måtte betale Ford fordi Ford ikke klarte å henge i utviklingen 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Blir ikke dette som om Tine skulle forlange ekstra glassavgift fra alle som ikke drikker melk direkte fra kartongen? "Det foregår piratdrikking i et ekstremt omfang der ute, og den vil vi til livs!" var Tines kommunikasjonsdirektør Sur Fløtes kommentar da BanalPosten var i kontakt med dem i går morges. Glassmagasinet som ville blitt pålagt å innkreve avgiften fra sine kunder har ikke valgt å kommentere saken på det nåværende tidspunkt, men ryktes å anse det hele for en storm i en snowglobe. 2 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Såvidt jeg vet har vi allerede en avgift på lagringsmedier her i Norge, nettop for å erstatte tapt salg fra privatkopiering. Denne er dog betalt av staten før vi forbrukere ser noe til det. Over middels idiotisk da det er mye å lagre annet enn musikk... Har aldri hørt om noe slikt i Norge. I Sverige derimot så er det slik, og har jo vært en del i Norske medier om det også. Norge har en skatt på musikk kassetter, muligens VHS tapes, tror det også er en avgift på noen typer CD-plater basert på at de var for musikk ikke data. Husker når jeg var liten så var kassetter my billigere i Sverige. kassett avgiften ga litt mening siden hovedbruken var å kopiere musikk. For harddisker gir det ingen menig da de hovedsakelig ikke brukes til å lagre musikk. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Eg skal si dokker ka dem kan få å det e et kraftig spark i ræva. Makan til sytpeisa de der plateselskapan. Mere skal ha mer. Andre må slite for pengan men plateselskapan ja dem skal ha pengan kasta etter seg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 "ønsker bransjen at inntektene fra den nye avgiften fordeles på de ulike rettighetshaverne"Jeg lager litt videoer på Youtube, som jeg da har rettighetene på. Jeg bruker 3-4 harddisker kun til dette innholdet. Hadde jeg da fått tilbake eller sluppet denne avgiften på disse harddiskene??Latterlige greier dette her. Hva med store datasentre? Skal de betale avgifter på 10 tusentalls harddisker og pengene skal gå til rettighetshaverne av musikk, film etc??Tror nok en slik lov kan bli veldig skjev og urettferdig hvis den blir laget. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Så, hvis dette blir innført, så slipper de som "piratkopierer" å bli krevd erstatning fra, da man allerede har betalt en avgift på nettopp denne bruken? Eller skal de ha både pose og sekk? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Så de vil kjøre piratkopiering lovelig? Ja men da så. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Dersom musikkindustrien mener forbrukere skal betale mer dersom dem kopierer musikken dem har kjøpt må dem bare selge musikken sin dyrere for å kompensere. Lykke til med det.. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Kompensasjon for å overføre lyd til et media som ikke ripes opp bare man ser på det? 1 Lenke til kommentar
stBernhardsKløen Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Idioti. Det er bransjens ansvar å følge utviklingen. Ok, de har lenge tjent mye penger. Hvem sa at det skulle vare for alltid? Bedrifter og bransjer kommer og går. Det er en naturlig del av økonomien. Høres ut som tankegangen til de politikerne som ikke vil ha bedre tog pga. at det kan ødelegge for flyindustrien. Lenke til kommentar
SlimLogic Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Pass på! Med logikken til plateselskap er sikkert skatten fire ganger årslønna di. Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg tror at argumentasjonen for avgift svekkes for hver dag. Hvem vil samle på musikk eller film på egen harddisk om noen få strakser? Dette er å piske en død hest! Det er lov prøve seg, men man få håpe at politikere følger med i timen! Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) De kan reise til helvete! Haike med Chris Rea.. Stopp pressen! RIAA har kommet med krav om skatt på ører, ettersom vi kan høre musikk med de. Siden man kan komme til å høre musikk på uautoriserte steder, gratis til og med, vil dette i særdeles stor grad ramme inntektene til platekompaniene. MPAA har i lys av dette kommet med et tilsvarende forslag om øye-skatt, ettersom alle med øyne vil ha mulighet til å se film på ulovlig vis. Og det neste etter det blir vel at man må betale for å snakke. Hei vent nå litt... Endret 1. desember 2014 av Finholt Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) -slettet Endret 1. desember 2014 av Finholt Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Gjesp, er dette i det hele tatt et tema lengre? Hvem gidder å kopiere en CD eller ta med seg en harddisk på fest nå som man har så mange bedre alternativer som jeg ikke engang gidder å ramse opp. Typisk musikkindustrien å henge igjen i fortiden, men la ikke dette gå utover alle andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå