Gå til innhold

Lg G3 2Gb ram eller 3gb ram?


Anbefalte innlegg

Har druknet telefonen i helga, og får ikke noe på forsikringa.

Forsøkte å skylle den og tørke den langsomt i stekeovn på 50 grader.

 

Stein død. Prøvde også et annet batteri med samme resultat. Så må få fikset ny telefon i løpet av dagen. Hadde 32GB versjonen med 3GB ram. Det var såpass mye ram at jeg egentlig aldri fulgte med på hvor mye ram som ble brukt.......

 

Ser at jeg kan få 16GB versjonen som har kun 2GB ram 1.200 kroner billigere.

Hva tror dere, vil den med 2 GB føles treg eller oppleve heng/sirup pga av mengden ram? Android er jo generelt glad i mye ram.

 

 

Fint om jeg kan få innspill ganske kjapt for i løpet av noen timer må jeg få tak i ny telefon og ønsker å høre fra noen som har 16GB versjonen som kan si noe om hvordan den oppleves i bruk. Går scroll og slikt smooth?

 

3GB versjonen der går alt smooth. Og hadde aldri heng, eller opplevde treghet. Men så er det snart jul og det passer svært dårlig å kjøpe ny telefon akkurat nå, så om jeg kan spare 1200 kroner ved å velge 16 GB m/2GB ram uten at det påvirker ytelsen/bruksverdien av telefonen så gjør jeg gjerne det.

 

Om 2GB versjonen suger så får jeg heller betale de sure 1200 kronene ekstra for å få LG G3 32GB med 3 gb ram.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig, så er jeg ikke sikker, men dette er min første telefon med 3GB ram og uten tvil den beste telefon jeg har hatt. Du får jo også mere lagring i den telefonen. Jeg vet bare at jeg personlig aldri kommer til å gå ned på rammen igjen, men som du sier, så er det jo endel penger å spare. Nå kommer jo også "Lollipop" hvert øyeblikk, så telefonen er jo vert å ta vare på en stund, så hadde jeg vært deg, så hadde jeg valgt 3GB. Har også fulgt med hva den bruker av ram innimellom og det hender jo at den ligger endel over 2GB, men det kan jo ha med android å gjøre. At den bruker så lenge den har, mener jeg. Beklager hvis dette ikke hjalp deg, men dette er mine tanker rundt ditt spørsmål.

Lenke til kommentar

Jo det er egentlig litt det samme jeg tenker, at selv om det svir å legge ut 1200 kr ekstra så får jeg jo en telefon jeg vet fungerer bra. Om jeg blir gnien så kan det jo være at den minste modellen lugger så kraftig at det er plagsomt å bruke den, selv om noen sier at Lollipopp er snillere på minne.

 

Jaja det får bli hjemmehelg denne uka så er den vel sånn sett spart inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Eneste årsak til å kjøpe 32 GB måtte være dersom man MÅ ha mer enn 16 GB intern lagring. Forskjellen på 2 og 3 GB RAM er så liten at den alene ikke forsvarer pristillegget.

Lenke til kommentar

Så sant så sant :) Men minnekort har blitt så billig nå og jeg tror ikke de fleste trenger mer en 16gb intern lagring

LG G3 har vel ikke støtte for minnekort?

 

Uansett så tror jeg trådstarter kunne reddet telefonen om han hadde fulgt riktig prosedyre.

Å la den ligge i en pose ris i minst en uke før man prøver å slå den på..

Lenke til kommentar

Joda, G3 støtter minnekort. Jeg har forsåvidt 2GB versjonen selv, og aldri savnet mer RAM. Mulig man ville trodd at man savnet RAM om man gikk fra 3 til 2 GB, men aldri opplevd min som noe ustabil. Minnekort er dog brått nødvendig, men med spotify på minnekort frigjør man og mye plass internt.

Endret av stresslessen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er G2 som ikke støtter minnekort, G3 har både minnekortstøtte og uttagbart batteri.

 

Av og til kan det hjelpe å legge en druknet telefon i ris, eller annet lurt, men ofte har skaden oppstått allerede idet den ble våt, pga kortslutning.

Lenke til kommentar

Vel da har jeg brukt Lg G3 16GB hele uken og hva er status?

Ærlig talt så suger den telefonen noe helt forferdelig. Det er ikke nærheten av samme brukeropplevelse som 32GB/3gb ram versjonen jeg hadde.

 

Stort sett uansett hvilke apper som kjører når telefonen står i strømsparing medfører at en ikke får liv i telefonen uten å kjøre en fullstendig reboot. Feks spotify så skjer det alltid, sleep bot det samme.

Og det er blitt slik at man må kjøre på de mest generøse strømsparingsinnstillingene med skjermen alltid på om en skal ha noe kjørende i bakgrunnen.

 

Det viser seg når jeg ser på ram bruk at telefonen nesten alltid bruker rundt 1.7Gb med ram. Og noen ganger er minneforbruket opp mot maks. Uten å kjøre spesielt tunge apps eller ha mye som skjer på en gang.

 

Har forsøkt å gjennopprette fabrikkinnstillinger, oppdatert i huet og ræva og på ny fabrikkinnstillinger.

Så forsøkte jeg å være svært selektiv med oppdateringer for å sjekke om det spilte inn, og det gjorde det ikke. Har brukt sikkert 10 timer denne uka på dritt telefonen, og er så lei at jeg har lånt den bort i helga for å få en kamerat til å se om han får liv i skiten. Ingen av problemene jeg opplever har jeg hatt med 3 gb ram modellen. Den kjørte så smooth at jeg aldri engang tenkte på å sjekke ram bruk.

 

Er det ikke noe endring i løpet av helga hos android skallen så selger jeg telefonen til uka og da blir det å droppe LG til fordel for Galaxy Note 4.

Lenke til kommentar

Vel da har jeg brukt Lg G3 16GB hele uken og hva er status?

Ærlig talt så suger den telefonen noe helt forferdelig. Det er ikke nærheten av samme brukeropplevelse som 32GB/3gb ram versjonen jeg hadde.

 

 

Har ikke 32GB versjonen - men heller ikke problemene du beskriver. Høres ut som at du har fått en med feil.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Vel da har jeg brukt Lg G3 16GB hele uken og hva er status?

Ærlig talt så suger den telefonen noe helt forferdelig. Det er ikke nærheten av samme brukeropplevelse som 32GB/3gb ram versjonen jeg hadde.

 

Stort sett uansett hvilke apper som kjører når telefonen står i strømsparing medfører at en ikke får liv i telefonen uten å kjøre en fullstendig reboot. Feks spotify så skjer det alltid, sleep bot det samme.

Og det er blitt slik at man må kjøre på de mest generøse strømsparingsinnstillingene med skjermen alltid på om en skal ha noe kjørende i bakgrunnen.

 

Det viser seg når jeg ser på ram bruk at telefonen nesten alltid bruker rundt 1.7Gb med ram. Og noen ganger er minneforbruket opp mot maks. Uten å kjøre spesielt tunge apps eller ha mye som skjer på en gang.

 

Har forsøkt å gjennopprette fabrikkinnstillinger, oppdatert i huet og ræva og på ny fabrikkinnstillinger.

Så forsøkte jeg å være svært selektiv med oppdateringer for å sjekke om det spilte inn, og det gjorde det ikke. Har brukt sikkert 10 timer denne uka på dritt telefonen, og er så lei at jeg har lånt den bort i helga for å få en kamerat til å se om han får liv i skiten. Ingen av problemene jeg opplever har jeg hatt med 3 gb ram modellen. Den kjørte så smooth at jeg aldri engang tenkte på å sjekke ram bruk.

 

Er det ikke noe endring i løpet av helga hos android skallen så selger jeg telefonen til uka og da blir det å droppe LG til fordel for Galaxy Note 4.

Slik jeg ser det så er det kun note 4 jeg ville valgt av android. Hadde en z3, og den var et sorgens kapittel, og den skulle liksom være nest best i android markedet(utstillingsmodellen på Elkjøp var like rævva, så nei det var ikke bare min).

 

Gå for note 4, eller kjøp iPhone. Mitt råd ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har forsøkt flere fresh install's nå. Og det er problemer selv uten en eneste app installert. Kan det være at koden fra LG og deres bloatware er det som gjør telefonen treg?

 

Mistenker at det får bli en retur av denne - men hva skal man si da? Hørt at folk som leverer inn telefonen og teknikere ikke finner feil så får de en regning på mellom 500-800 kroner avhengig av hvem selskap som foretar feilsøkning.

 

Det er jo neppe noe fysisk i veien med telefonen, om treghet ikke er relatert til mengde minne da. Men det ser jo ut til at andre som har 16GB ram klarer seg fint. Hvordan får en medhold i at noe er feil når en telefon "bare" er laggy på responsen og det kommer random freeze's?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...