StormEagle Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Når det kommer til det meste av sånt tenker jeg bare: Crackpots. Så hva tror du om hypnose og kiropraktor? Jeg er veldig skeptisk, man hører jo så mange motstridene fortellinger. Her kan jeg kjøpe argumenter både for og i mot, men når det kommer til mye av alternativ behandling så vet man at det bare er tull. Vann husker ikke at det har vært et virkestoff i det og vi har ingen aura. Som jeg sa veldig skeptisk, men jeg ser en liten mulighet for at det kan hjelpe i enkelte situasjoner. Snakker du her om kiropraktorer eller hypnose? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Egentlig begge, men jeg er mer positiv til kiropraktorer. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Litt usikker med kiroprakti, feks så knekker jeg fingrer armer og bein nesten daglig, hvorfor skulle ikke det være like lindrendene som kiroprakti? Men jeg kan tro at det kan være godt for ryggen f.eks med en stiv rygg elns. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Egentlig begge, men jeg er mer positiv til kiropraktorer.Ja det var det jeg tenkte. Disse to tror de aller fleste på selv om de i virkeligheten er like bullshit og like uvitenskapelig som allt det andre. Der har du styrken av konformitet som du er påvirket av. Endret 6. januar 2015 av flesvik Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Nåja, det heter heller at hypnose ikke betyr det samme i vitenskapelige sammenhenger som det gjør på folkemunne.Et raskt søk på PubMed gir et hav av referanser, deriblant denne. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i stoffet, ei heller lest artikkelen i sin fulle form, men at hypnose er et verktøy som brukes og når vitenskapelige kriterier er noe jeg i alle fall har en viss kjennskap om. Endret 7. januar 2015 av cuadro Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Egentlig begge, men jeg er mer positiv til kiropraktorer.Ja det var det jeg tenkte. Disse to tror de aller fleste på selv om de i virkeligheten er like bullshit og like uvitenskapelig som allt det andre. Der har du styrken av konformitet som du er påvirket av. Hva var det du tenke? Som jeg sa jeg er veldig skeptisk til begge. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Det er ingenting "alternativt" over å bruke hypnoterapi i psykologisk behandling - det er et akseptert verktøy for psykologer, og det finnes kurs i det i vanlige psykologutdannelser [1]. Som et konkret eksempel ser jeg det brukes for å behandle PTSD, og abstractene på paperne jeg skummet gjennom ser noenlunde seriøse ut. (Jeg har ikke tilgang til fulle artikler fra psykologi/hypnoterapi - journaler her; det er litt utenfor hva radiumhospitalet driver med.) Det er selvfølgelig alternativt å bruke hypnose til å behandle ikke-psykologiske problemer - du kan ikke hypnotisere bort kreft. [1] Såvidt jeg husker er det ikke obligatorisk på UiO; det er et kurs man kan søke på etter å ha tatt mesteparten av profesjonsstudiet i psykologi. Endret 8. januar 2015 av Djn Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Kiropraktor er bare tull det også, eksisterer ikke dokumentert effekt selv om dem har forsøkt å fremskaffe dette i flere tiår.... det er en grunn..... Det er bevist at et sykdomsforløp IKKE blir noe kortere ved behandling hos kiropraktor.... dessuten har dem mange skitne aktører som utnytter mennesker, f.eks så påstår dem å kurere kolikk hos nyfødte.... og tinitus.... kolikk og tinitus er to situasjoner som gjør folk desperate... og der er kiropraktorne inn vettu.... nei, søplefolk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå