Gå til innhold

tipse på hotell i norge?

Studenten!

Anbefalte innlegg

Nå har de 2 repsektive plassene både matservering og bartjeneste. Stammgjester er der på begge sider, stammgjester tipser stort sett alltid også, så når de som jobber der (har relativt stabilt mannskap) kjenner dem igjen følger det i sakens natur at disse får en viss prioritering forann dem man gjerne vet betaler på kronen og ikke ett øre mer. Det er tross alt i praksis skattefrie penger, jeg klandrer dem ikke, jeg oppfordrer dem til dette. Disse kunden legger merke til servicen og skaper derfor en kultur jeg mener det burde vært mer av.

Kan du fortelle meg hvor i loven det står at tips er untatt skatt?

Jeg skrev at det var det i praksis, ikke at det egentlig skal vær sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg slipper unna gjerrigknarker.

Ja, det er vell gjerne det det griske kjøpmen kaller dem som ikke gir nok tips til at han selv slipper å betale de ansatte tilstrekkelig for at de skal være fornøyde:)

Jeg velger å kalle meg en selger forann en kjøpmann. Jeg har allerede sagt at jeg betaler mine ansatte bransjestandard+, så argumentet ditt bortfaller.

Det er ikke snakk om å gi nok tips, det er noe eller ingenting. Dersom du ikke gir noe anser jeg deg som en gjerrigknark, like it or love it.

Lenke til kommentar

Det kommer stadig når jeg er på ett av de utestedene jeg har eier-interesser i folk bort og klager på at dem blir nedprioritert i køen ol. Dersom dem svarer nei på om dem tipser så får dem bare takke seg selv.

Du har ikke spurt deg selv om grunnen til at de ikke tipser er at de blir nedprioritert i køen? Som du sier selv, blir kunder som tidligere har tipset prioritert først i køen. Mao, andre kunder blir nedprioritert. Selvsagt gidder de ikke å tipse.

Man skal ikke trenge å tipse første gang, for å beholde et normalt servicenivå til neste gang.

Bare det å se at de ansatte ikke klarte/ville holde orden på at køen går i rekkefølge ville gjøre at jeg ga mindre tips, selv om det ikke rammet meg. Å holde orden på køen er en del av det å skape en god atmosfære, som er det man tipser for. Å se at folk som ønsker å betale full pris for en vare blir nedprioritert gjør meg beklemt.

Tips er noe man gir fordi man er fornøyd mer servicen, ikke for å få bedre service.

De eneste som bør ha grunn til å mistenke dårligere service er de som pruter på ting som har fast pris.

Nå er det pirmært oppimot dem som ikke tipser og den som tipser. Køkulturen er naturligvis ett tema, men er du kjent for å alltid være en av de gjerrigknarkene som skal kjøpe 1 øl, betaler på kronen enten det er kontakt eller kort, tar vekslen din og går.

Så må du nok innfinne deg med å stå der en stund.

Jeg serverer ikke, men jeg forstår holdningen til dem som jobber der.

Lenke til kommentar

kjøpe 1 øl, betaler på kronen enten det er kontakt eller kort, tar vekslen din og går.

Mener du ærlig talt man skal tipse på én øl når man selv oppsøker baren, venter pent i kø, og får ølen på disken uten noe ekstra service? Hva er tipsen for?

Jeg foreslår at hvis du vil de ansatte skal få tips på én pils, så setter du ned den astronomisk høye prisen på pilsa.

Norske halvliterpriser er helt absurde sammenlignet med hva som helst, det dytter nå på hundrelappen for en enkelt øl som koster deg et par kr i innkjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...