blackbrrd Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Når jeg skrudde på anlegget igår, så kommer det en summelyd. Volumet var relativt høyt og den kom selv om jeg koblet fra alt annet, så det var kun: stikkontakt -> forsterker -> høytalere som var koblet sammen. Lyden kom bare fra den venstre høytaleren. Summelyden var relativt dyp, 50-100hz et sted? Tipper egentlig det er forsterkeren som har tatt kvelden (den er 20 år gammel), men hadde vært greit å få en bekreftelse på det, så jeg vet om jeg skal kjøpe ny forsterker eller høytalere. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Bytt om høyre og venstre høyttaler på forsterkeren og se om problemet flytter seg. Mest sansynlig er det forsterkeren. Høyttalere er "dumme", passive komponenter som egentlig ikke kan generere støy på egenhånd. Støy når en har volumet høyt oppe er heller ikke unormalt men pleier å være likt på begge høyttalere. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Kan være så mye, alt fra en strømkabel som ligger inntil en kabel i anlegget. Ofte kan det være antennekabelen som har skylden, har du noen for for kabel TV? hvis ja, så prøv å napp ut antenne kabelen som går mot anlegget. Hvis problemet forsvinner da, så må du ha ett galvansik skille på denne kabelen, det finner du alle steder som selger TVer, og Clas osv. Ellers så er det bare å nappe ut kabel etter kabel (inkludert signal kabler, optiske trengs ikke). Det Sedsberg sier er første sted å starte, og se om feilen flytter seg, eller om den holder seg i venstre høyttaler hvis du bytter om R og L bak på forsterker. Flytter det seg ikke, så er det en kabel som ligger inntil høyttalerkabelen til denne høyttaleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå