Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routeren detter ut

Anbefalte innlegg

Jeg har en Jensen Broadband Router og etter ca. 1 minutt mister jeg forbindelsen helt. Da slutter internetten på min og familien sin pc å fungere. Etter å ha restartet routeren fungerer alt fint i ca. 1 minutt før det samme skjer igjen. Hvis jeg kobler utenom routeren fungerer internetten bra. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke frykt! Du aner ikke hvor mye problemer jeg har hatt med akkurat det der...Jeg har riktignok ikke helt lik router som deg, men heller helt likt problem. Restett routeren din, og problemer ditt vil (antageligvis) være ute av verden. Dvs at du slår opp i manualen, og finner adressen der du kan resette ;)

Regner med at du før har prøvd og både slå av og på ADSL Modemet og Routeren, la de stå av i 1 minutt, før du så slår de på igjen..? Dette kan også løse problemer...

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Jeg har en Jensen Broadband Router og etter ca. 1 minutt mister jeg forbindelsen helt. Da slutter internetten på min og familien sin pc å fungere. Etter å ha restartet routeren fungerer alt fint i ca. 1 minutt før det samme skjer igjen. Hvis jeg kobler utenom routeren fungerer internetten bra. Noen tips?

Har du trådløst nettverk? Har samme problemer med SMC eller hva det heter, trådløst.

Lenke til kommentar
Har dere hørt om Idle Timeout? Hvis den funksjonen finnes i routeren, sett den på 0

Idle skulle bety at den ikke kobler fra når nedlasting av filer pågår. Den skulle da også koble opp automatisk når det kommer en ny request.

Prøv å starte nedlasting av noe stort så fort du har forbindelse, og se om den kobler fra da også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...