Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Økonomi og samlivsbrudd


Anbefalte innlegg

Har blitt slutt med samboer, og ser nå ut som hun vil ut. Vi eier et rekkehus sammen, og har forsåvidt samboerkontrakt som viser hva vi har krav på etc, men den regulerer ikke den praktiske siden..

Er bare så innmari tungt å komme i gang med bolig samtidig som det blir slutt og ønsker minst mulig med hverandre. Tror ikke noen av oss er keen på å bli boende på stedet, men siden det var hun som gjorde det slutt er det vel naturlig at hun flytter ut? Har ikke barn el. noe og begge i fast jobb/ordna økonomi.

 

Noen som har vært igjennom dette før som kan vise til en fornuftig måte å gjøre dette på? Selv kunne jeg tenke meg å bli boende her, litt for å holde muligheten for at hun skulle flytte inn igjen åpen, men orker jo heller ikke ha henne rekende her i tide og utide.

Synes det blir urettferdig om jeg skulle være den som må flytte ut, så et alternativ er jo at begge flytter ut og finner seg et sted å leie til huset er solgt. Men det er jo klart at blir fryktelig dyrt i å betale for to steder i lengden. Trenger bare litt logikk, og høre hva som har funket for andre i slike sitasjoner..



Anonymous poster hash: a3d59...f9d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem som flytter er da urelevant? Løsningen blir uansett en av følgende:

- Du flytter, og hun kjøper deg ut for Markedspris/eierandel

- Hun flytter, og du kjøper henne ut for Markedspris/eierandel

- Dere flytter begge, selger huset, og deler salgsummen etter eienandel.

 

 

Hvem som gjør hva må dere bli enige om selv. Det er ikke noe juridisk som gir deg mest rett siden hun gjorde det slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...