Gå til innhold

Radeon 9600 slit med driverinstallasjon

Iyon

Anbefalte innlegg

Som nevnt sliter jeg med å installere nye driver til skjermkortet, hadde før cata 3.8, men skal gå tilbake til 3.7

uninstallerte de gamle, rebootet, kjører installasjonsprogget, men den sier at jeg må "sette opp skjermkortet med en standard vga driver " før jeg kjører setup.

Driveren som nå styrer skjermkortet kalles "VgaSave"

Får ikke oppdatert driveren, og det går heller ikke å legge til ny maskinvare - standard vga driver....

Noen som vet hvordan jeg kan få drivern til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm....

hadde jo vært smart det viss det hadde vært en driver å bytte tilbake til...

det er liksom ingen driver installert, bare en generisk 2d adapter eller noe sånt... finner den ikke i enhetsbehandling, ser den bare når jeg går på display - - settings - advanced - adapter og properties... alle andre steder det vanligvis kommer opp navnet på driveren/skjermkortet står det ingenting...

Lenke til kommentar

Dette er et problem som jeg har slitt med engod del. Trodde aldri det skulle være så mye rot med og få et R9500 kort til og virke,men det var visst det.

Jeg lastet først ned Omegadriverne ,men da klagde de på at hardwaren ikka passet eller noe slikt. Måtte dermed ta ned ATI sin versjon og en reboot så la jeg inn den og alt virket fint.

PS: Eller virket fint er ikke helt rett da. Måtte tvinge inn driveren og kunne ikke bruke instalasjonsprogrammet. Først da virket det som det skulle.,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...