Gå til innhold

UV-filter av merke EMOLUX

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har kjennskap til UV-filter av typen EMOLUX ? Jeg har kjøpt nytt kamera og objektiver og fikk prosenter på ekstra batterier og filtrer. Slo til og fikk dette med i prisen, da dette skulle være et bedre pro filter og ikke et som påvirket kvaliteten til linsen. Når jeg betalte fikk jeg beskjed om at de ikke hadde 77mm inn men kunne få låne et annet til de fikk inn igjen neste uke.

Etter å hentet filteret så bestemte jeg meg for å sjekke foto sider etter erfaringer men fant ikke noe og på Google fikk jeg heller ikke så mange resultater men kun en del plasser som hadde UV-filteret til veldig billig pris, tenkte da at dette måtte jo være piratkopier antageligvis. For på DX dealextreme koster det.$11.49.

Så ha jeg blitt lurt eller føles det bare slikt, i butikken henger de fremme alle størrelser og så stort som 77mm koster kr.1177,-

Monodrive

Endret av monodrive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UV-filter er i de fleste tilfeller bortkastet. Selv UV-filtreringen er (i motsetning til filmkameraer) unødvendig, og du får mer flare og mindre kontrast.

Putt på et filter hvis du er i situasjoner hvor objektivet trenger beskyttelse, som hvis det er mye sand, salt eller annet drit i lufta.

Kikk heller på et godt polariseringsfilter eller gråfilter, som har en funksjon. Og - bruk heller solblender enn filter for å beskytte frontelementet.

Lenke til kommentar

Takk for gode råd, og er veldig enig i UV nyttelsen og solblenderen når det kommer til stykket, men det er så mye enklere å rengjøre filteret hvis en først har fått figermerker på det eller hunden har hvert litt nærgående. Men skal begynne å huske på solblenderen litt oftere

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...