Gå til innhold

Ikke bestått VGS.

Mr.Viking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det er ganske flaut, da du må ta opp fag for å få deg en videre utdanning. Kjipe år som du lett kunne ha ungått hvis man hadde fokusert mer på skolen når det gjaldt.

Hva får deg til å tro at TS ikke fokuserte på skolen? For alt du vet er dette er resultat av sykdom/lærevansker. Lønner seg å tenke litt før man skriver.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Og det er ganske flaut, da du må ta opp fag for å få deg en videre utdanning. Kjipe år som du lett kunne ha ungått hvis man hadde fokusert mer på skolen når det gjaldt.

Dårlig gjort å påpeke at OP burde være flau av seg selv. Hva med litt oppmuntring eller nyttige råd?

Endret av Strato
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får ikke vitnemål før du har bestått alt som må bestås, men du får et kompetansebevis. Det er imidlertid langt fra sikkert at noen av elevene får utdelt vitnemål siste skoledag. Jeg husker at vi kun fikk en karakterutskrift, for sensuren fra de skriftlige eksamenene forelå ikke i tide.

Lenke til kommentar

Det begynder å bli nokre år sidan eg blei ferdig på vidaregåande no, men på skulen eg gjekk på hadde vi ikkje utdeling av vitnemål. Dette kom i posten til kvar enkelt når det blei ferdig.

Eg meiner på at eg ikkje fekk brevet før litt ut på sommaren.

Litt av grunnen til at ein ikkje leverer ut vitenmåla er at dei ikkje er klar på siste undervisningsdagen. Dei som kjem opp i eksamen vil ikkje få vitnemålet før eksamensresultata er klar. Dei som ikkje kjem opp i eksamen og som berre får standpunktkarakterane vil kunne få vitnemålet tidligare enn dei som må ta eksamen i tillegg.

Etter som eg forstår så er det vanligare med formelle markeringar av at ein har bestått vidaregåande i andre land. I Norge er vidaregåande ofte berre eit steg i retning av vidare utdanning for dei som går studiespesialisering. Dei som går yrkesfag har eigentleg ingen tilknyttning til skulen og klassa lenger når det er tid for å ta fagprøva.

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at TS ikke fokuserte på skolen? For alt du vet er dette er resultat av sykdom/lærevansker. Lønner seg å tenke litt før man skriver.

Dårlig gjort å påpeke at OP burde være flau av seg selv. Hva med litt oppmuntring eller nyttige råd?

Ja, jeg tar selvkritikk her. Burde tatt en annen tone på svaret mitt.

Men ikke si at utsagnet mitt ikke er rett. Du gir deg selv bare lei omvei om du ikke fokuserer på skolen når det gjelder.

Og en annen ting jeg vil påpeke uten at jeg skal kritisere TS: Tror du ikke h*n hadde forklart seg om ulike problemer som fravær pga. sykdom, lærevansker etc. i første posten?

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Til begge ting.

Strøk i et fag selv på VGS fordi det gikk til helvette på siste eksamen. Men mistet ikke noe tid, og var ikke noe omvei. Tok opp i halvårene mellom VGS - forsvaret - høgskolen. Det er hva du gjør det til selv. Og fikk forbedret litt karakterer i samme slengen. Samt oppfriskning før videre utdanning.

Null tid tapt. Og vitnemål fikk man i posten. Rene solskinnhistorien. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...