Andrull Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 var det ikke du som nettop skrev at det ikke var nødvendig med pilotutdanning fordi ( du hadde bestemt at ) det ikke var nødvendig når ( noe du også hadde bestemt) når alle disse bilen , flyvende eller ei skulle ( tvinges til å ) være helt automatiske ? Har ingen peiling på hvor du får dette fra. Du får sitere det du ikke forstår. og nå forlanger du at all flyvende biler må føres av en pilot Din ordbruk hinter om at du leser alt gjennom noen rare briller som legger til ord som "forlanger" og "nødvendig". Jeg har da ikke forlangt at flyvende biler må føres av en pilot. Men om de skal føres manuelt, uten autosystemer så sier det seg vel selv? Det er den ekstreme holdningen enkelte har , om at ingen skal tillates til kjøre bil fordi man kan gjøre feil , eller at noen som ikke har opplæring kan finne på å stikke av med bilen jeg reagerer på Det kan nok hende det kommer et forbud en gang langt inn i fremtiden om man synes manuell styring er for farlig. Men her i denne tråden så har ingen sagt noe slikt, og er en helt annen diskusjon. Her er det flybiten det fokuseres på. Den ekstreme holdningen ruger du godt på selv. når man så sammenligner det med fly overvåking og de systemene som brukes der så er det ikke samlingbart en gang . selv om det er mange fly i luften så er det ikke fler millioner som farter rundt i samme område på samme tid Har der det mer naturlig å sammenligne det med kollektivtrafikken ( buss og jernbane ) når det gjeld antall reisende Her må du virkelig utdype, hvilke systemer er ikke sammenlignbare med hva da? Jeg har sett systemer som er mange ganger mer avanserte på kjøretøy enn på fly (som om mye av det er rimelig gammeldagse i bunnen), selv om de altså fungerer på forskjellig nivå, åpenbart. Men nå er det vel flydelen vi snakker om, ikke sant? Og da sammenligner vi et flysystem mot et annet? Fare for kollisjon i luften er absolutt et problem allerede i dag, over sentraleuropa. Men det er ikke dette vi snakker om, vi snakker om når folk får seg sin egne flyvende bil... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2014 Du begynner med det , allerede i post #15 når du påstår at folk ikke kan fly.og svar på innlegget jeg stiller ti CC om blind soner Har du glemt at man må ha opplæring før man kan bruke disse farekostene ? Nå har du også ved flere anledninger antydet at utviklingen fra manuell kontroll til automatiske system ikke går fort nokk Da oppfatter jeg deg deretter poenget med fly overvåkingen og sammenligningen der var å poengter at fly overvåkning vil være enkelt når man skal ha kontroll med flyene Å gjøre det samme med biler blir i helt andre dimensjoner Det er tross alle mange ganger flere biler å holde øye med en fly Lenke til kommentar
G Skrevet 5. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg kom til å tenke på at kriminelle kan komme til å modifisere og misbruke disse kjøretøyene som droner. Utstyre dem med missiler, bomber med mere. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2014 Du kan jo utstyre varebil og andre biler med bomber også. Gir nok vell så god effekt (får plass til større). Og det å kapre en flybil blir ikke så avskrekkende som et helt fly fylt av folk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2014 det må da være avskrekkende nok for kaperen når han blir skutt ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå