Dragev Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har dataen min stående på et teppegulv(med varmekabler hvis det har noe og si ) uten noe form for jording eller jordet kontakt. Har hørt at dette ikke er særlig gunstig med tanke på statisk elektrisitet. Så burde jeg gjøre noe for og få den vekk fra gulvet, evt jorde den? Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Selfølgeleg MÅ du jorde PC-en. Den statiske eletriteten er ikkje så farleg med mindre du skubbar pc-en mykje att og fram. Dersom du gjer det vil eg anbefale hjul. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har min på teppegulv, har aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg ville vært mer bekymra for varmekablene enn teppet og statisk elektrisitet. Stat.el. har ikke så mye å si så lenge alle komponenter som kan skades er inni en stålboks. Problemet ditt er vel heller at ekstra oppvarming gjør at kjølingen må jobbe ekstra hardt. Om noen komponenter ikke har kjøling kan de få det for varmt og dø. I værste fall går en hd du ikke hadde bakup av. -pg Lenke til kommentar
EC Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Statisk elektrisitet kan bli et problem selv om ikke PC'n flyttes fram og tilbake. Dersom du subber med beina over gulvet (avhengig av kombinasjonen av materialer i gulvteppe / sokker), vil du bli ladet med statisk elektrisitet. Dersom du så tar borti et ledende punkt på maskina, kan den statiske elektrisistenen potensielt ødelegge komponenter. Derfor bør PC'n kobles til et jordet uttak, spesielt når omgivelsene innebærer høy risiko for statisk elektrisitet. Dessuten, når maskinen står på teppegulv kan du være sikker på at det lettere samler seg støv i kabinettet, og det er både en potensiell brannkilde og en sikker måte å oppnå "fzzt-poff" -døden. Videre er det ikke spesielt gunstig når maskinen står rett på et gulv med varmekabler. Varmen fra gulvet vil avgis til maskinen, noe som medfører høyere temperaturer. Du bør derfor sørge for at maskinen står hevet over gulvnivå. Moralen er: Kan du unngå å ha maskinen i nærheten av teppegulv er det det aller beste. Dersom du ikke har mulighet til det, bør du sørge for å minske faren for statisk elektrisitet, støv og unødvendig varme. Lenke til kommentar
Dragev Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Har ikke så mange muligheter, men kan sette den ca 5cm i en hylle på skrivebordet, men tror ikke det er så gunstig heller med tanke på at det vil bli veldig trangt. Og hva må jeg evt gjøre for og jorde den? MVH Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg monterte min første PC på et teppegulv. På det gulvet stod den i ca 2 år også. Aldri vært noen problemer. Lenke til kommentar
Tarmslyng Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Man kan jo legge en liten treplate på gulvet og sette PC'n på den. Da får man ihvertfall litt luft under PC'n Hilsen Tarmslyng Lenke til kommentar
shahin Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Når jeg tenker meg om hadde jeg mye hw problemer når jeg bodde hjemme og hadde pc'en ujordet på teppegulv... Menmen, om det skyldes skader fra statisk elektrisitet får vi vel aldri vite... Kjører ujordet nå i leilighet (tregulv) uten problemer @all. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 jeg har hatt pc'er stående på teppegulv i mange år. Den ene har stått snart fire år uten problemer. Jeg har også dyttet den frem og tilbake mange ganger. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Her har vi montert rundt 10 pcer på teppe, og 3 av de står idag på teppe med varmekabler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå