Maria N. Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hei! Jeg har søkt overalt, men finner ingen steder det står om hva barnekrampe er. Vet noen hva barnekrampe er og om det var en vanlig dødsårsak rundt 1920 tallet? Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg mener å ha hørt at barnekrampe var benevnelsen på Poliomyelitt. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg mener å ha hørt at barnekrampe var benevnelsen på Poliomyelitt. Nei, det er barnelammelse. Et kjapt nettsøk gir mange treff i digitaliserte kirkebøker, slekstforskninsgssider og slikt, så det virker som det var ganske vanlig, ja. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Takk for rettelsen Kan jo tenkes at det i så fall dreier seg om stivkrampe? (tetanus) Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Hei! Jeg har søkt overalt, men finner ingen steder det står om hva barnekrampe er. Vet noen hva barnekrampe er og om det var en vanlig dødsårsak rundt 1920 tallet? Kramper hos barn, veiviser - NHI.no - Norsk Helseinformatikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå