Ragnar Skj Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Forundret Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Jentungen har vel aldri sett noe så voldsomt, for hu va'kke lita...... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Jentungen har vel aldri sett noe så voldsomt, for hu va'kke lita...... Takk for kommentaren. Ser ut til å være noe forundret ja. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Dagens bilde: Debatten om kropp og kroppshysteri hviler vel aldri, og selv om det nok ikke var fotografens hensikt her, kan dette sees på som et humoristisk innlegg. Små jenter møter mange slags kroppsidealer i hverdagen, men her har tydeligvis et møte med steinalderens fruktbarhetsideal fått denne jenta til å stoppe opp. Det er kanskje ikke så rart, det blir jo noen voldsomme dimensjoner i forhold til det vi ser i dukkehyllene og på TV, særlig i et stort format som der. Godt observert :-) Forbedringsforslag: Hvis du hadde gått lavere med kameraet hadde du forsterket følelsen av å oppleve øyeblikket fra barnets perspektiv. Vi ville også justert kontrastene i bildet litt opp. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Gratulerer med Dagens:-) Helt sant som du sier, noen ganger er det viktig og bare fange øyeblikket. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Dagens bilde: Debatten om kropp og kroppshysteri hviler vel aldri, og selv om det nok ikke var fotografens hensikt her, kan dette sees på som et humoristisk innlegg. Små jenter møter mange slags kroppsidealer i hverdagen, men her har tydeligvis et møte med steinalderens fruktbarhetsideal fått denne jenta til å stoppe opp. Det er kanskje ikke så rart, det blir jo noen voldsomme dimensjoner i forhold til det vi ser i dukkehyllene og på TV, særlig i et stort format som der. Godt observert :-) Forbedringsforslag: Hvis du hadde gått lavere med kameraet hadde du forsterket følelsen av å oppleve øyeblikket fra barnets perspektiv. Vi ville også justert kontrastene i bildet litt opp. Føler meg beæret over dagens bilde kåring. Takk også for konstruktiv kritikk. Jentunger sto i denne posituren kun et kort øyeblikk, og det ble ikke tid til å tenke utsnitt/vinkel med mer, men jeg er helt enig i forbedringsforslaget. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Gratulerer med Dagens:-) Helt sant som du sier, noen ganger er det viktig og bare fange øyeblikket. Tusen takk Pentaxen Skj Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Føler meg beæret over dagens bilde kåring. Takk også for konstruktiv kritikk. Jentunger sto i denne posituren kun et kort øyeblikk, og det ble ikke tid til å tenke utsnitt/vinkel med mer, men jeg er helt enig i forbedringsforslaget. Mvh Ragnar Vi må jo også si at når det kommer til perspektiv så er det vanskelig å si at det ene er mer rett enn det andre. Å senke kameraet til jentas perspektiv ville forsterket størrelsen på figuren, og jenta blir "normalen", mens et høyere perspektiv vil gjøre jenta mindre. Et perspektiv midt i mellom blir vel en mellomting, og det trenger ikke være feil :-) - Kristoffer Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hei, Ragnar. Gratulerer så mye med "Dagens bilde " ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Langt på vei enig med KristofferM her, men synes likevel ekstisterende kameravinkel funker fint. Kanskje kunne nedre del av skulpturen vært lyst opp og fått fram noe mer konturer hvis da ikke den dype skyggen er ment som en diskre form for sensur. Absolutt et blinkskudd som fortjener å bli "Dagens". Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Roar Som du sikkert har registrert, er jeg ny innsender på Bildekritikken, men ikke helt ny som ivrig amatørfotograf. Har med interesse lest dine kommentarer til innsendte bilder over lengre tid. Vet ikke om jeg gledet eller gruet meg til din eventuelle kommentar, men.bare det å få dine betraktninger er en annerkjennelse i seg selv. Håper at du fortsetter gi kommentarer og råd i den utstrekning du ønsker det til innsendte bidrag. Gjennom disse lærer vi faktisk mye om fotograferingens vanskelige og mangfoldige kunst. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg