Heika98 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Hvis du er i tvil om oljepumpa funker ville jeg ha tatt oil pump delete og heller blandet 2% i tanken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Den leverer jo selvsagt litt da den skal gi litt på tomgang, men absolutt ikke nok til å kjøle en sylinder med turtall ned en bakke. 5% selv under innkjøring er vel drøyt? Er vel ikke mange produsenter av trim som anbefaler over 2,5% under innkjøring. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Får bensin fra tanken på tomgang å, så du får med olje om du blander rett i bensinen Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Den leverer jo selvsagt litt da den skal gi litt på tomgang, men absolutt ikke nok til å kjøle en sylinder med turtall ned en bakke. 5% selv under innkjøring er vel drøyt? Er vel ikke mange produsenter av trim som anbefaler over 2,5% under innkjøring. 5% er kanskje litt mye, men bruker å blande en plass mellom 3%-5% når jeg innkjører en motor/sylinder. På en helt ny 2takter bruker jeg å blande 2% i tanken i tillegg til det oljepumpa leverer. Ryk litt mye og kan renne litt ut av eksosen, men den blir iallefall ikke kilt. Hvis jeg skulle bygget 70cc slik som TS ville jeg ha tatt oil injection delete og blandet 3-5% første og kanskje tilogmed andre tanken (kommer ant på forbruket) og deretter kjørt på 2%. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Under innkjøring ville jeg maks brukt 0,5 mer olje. Du skal jo gjøre den vandt til slik motoren er. Altså derfor er det dumt å kjøre på med masse olje. 2,5 er mer enn nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Er så mange meninger om hvor mange prosent man skal bruke under innkjøring, at det blir vanskelig å diskutere. Er ikke veldig mange sikre kilder. TS: Litt mer enn 2% er ikke skadlig, men husk at hvis du stiller inn gasseren etter 2% olje vil den gå magert på 5%. Samme gjelder om den stilles inn etter 5% olje, så vil den gå fett med 2% Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg brukte en halv prosent ekstra i tanken da jeg begynte å kjøre inn sykkelen etter borring av sylindrene. Men bare ca. en halv tank. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Under innkjøring ville jeg maks brukt 0,5 mer olje. Du skal jo gjøre den vandt til slik motoren er. Altså derfor er det dumt å kjøre på med masse olje. 2,5 er mer enn nok. Sa jeg at jeg innkjører motoren med 5%? Jeg sa første tanken mellom 3-5%. Kommer ant på motoren. Første tanken holder til 1/5 av nødvendig innkjøring. Så resten av innkjøringen med litt ekstra i tanken i tilleg til oljepumpa (hvis den har det). Endre vel opp på rundt 2-3%. På en helt ny 2taker bruker jeg 2% i tanken til jeg ser at oljepumpa funker som den skal. Så stiller jeg opp pumpa litt til motoren er innkjørt. Ja, den går litt for feit, men da slipper jeg at den kiles p.g.a. for lite olje. TS, kjør den inn med ca. 3% de første 300-500 km og 2% etter det. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Under innkjøring ville jeg maks brukt 0,5 mer olje. Du skal jo gjøre den vandt til slik motoren er. Altså derfor er det dumt å kjøre på med masse olje. 2,5 er mer enn nok. Sa jeg at jeg innkjører motoren med 5%? Jeg sa første tanken mellom 3-5%. Sa jeg du gjorde det? Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Hvilken sylinder og forgasser anbefaler dere til suzuki rmx? airsal eller barkit? Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Også med tanke på veiv, står at airsal t6 asso kan kjøres med org. veiv, kan det bli store skader med kjøring på feil veiv? så om det ikke er så stor forskjell på barkit og airsal sine sylindere vil det vel lønne seg å kjøre med airsal pga det ikke trengs oppgradering av veiv, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå