Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av Suzuki RMX


smxboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Den leverer jo selvsagt litt da den skal gi litt på tomgang, men absolutt ikke nok til å kjøle en sylinder med turtall ned en bakke.

 

5% selv under innkjøring er vel drøyt? Er vel ikke mange produsenter av trim som anbefaler over 2,5% under innkjøring.

Lenke til kommentar

Den leverer jo selvsagt litt da den skal gi litt på tomgang, men absolutt ikke nok til å kjøle en sylinder med turtall ned en bakke.

5% selv under innkjøring er vel drøyt? Er vel ikke mange produsenter av trim som anbefaler over 2,5% under innkjøring.

5% er kanskje litt mye, men bruker å blande en plass mellom 3%-5% når jeg innkjører en motor/sylinder. På en helt ny 2takter bruker jeg å blande 2% i tanken i tillegg til det oljepumpa leverer. Ryk litt mye og kan renne litt ut av eksosen, men den blir iallefall ikke kilt. Hvis jeg skulle bygget 70cc slik som TS ville jeg ha tatt oil injection delete og blandet 3-5% første og kanskje tilogmed andre tanken (kommer ant på forbruket) og deretter kjørt på 2%.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er så mange meninger om hvor mange prosent man skal bruke under innkjøring, at det blir vanskelig å diskutere. Er ikke veldig mange sikre kilder.

 

TS: Litt mer enn 2% er ikke skadlig, men husk at hvis du stiller inn gasseren etter 2% olje vil den gå magert på 5%. Samme gjelder om den stilles inn etter 5% olje, så vil den gå fett med 2% :)

Lenke til kommentar

Under innkjøring ville jeg maks brukt 0,5 mer olje. Du skal jo gjøre den vandt til slik motoren er. Altså derfor er det dumt å kjøre på med masse olje. 2,5 er mer enn nok.

Sa jeg at jeg innkjører motoren med 5%? Jeg sa første tanken mellom 3-5%. Kommer ant på motoren. Første tanken holder til 1/5 av nødvendig innkjøring. Så resten av innkjøringen med litt ekstra i tanken i tilleg til oljepumpa (hvis den har det). Endre vel opp på rundt 2-3%. På en helt ny 2taker bruker jeg 2% i tanken til jeg ser at oljepumpa funker som den skal. Så stiller jeg opp pumpa litt til motoren er innkjørt. Ja, den går litt for feit, men da slipper jeg at den kiles p.g.a. for lite olje.

 

TS, kjør den inn med ca. 3% de første 300-500 km og 2% etter det.

Lenke til kommentar

 

Under innkjøring ville jeg maks brukt 0,5 mer olje. Du skal jo gjøre den vandt til slik motoren er. Altså derfor er det dumt å kjøre på med masse olje. 2,5 er mer enn nok.

Sa jeg at jeg innkjører motoren med 5%? Jeg sa første tanken mellom 3-5%.

Sa jeg du gjorde det?

Lenke til kommentar

Også med tanke på veiv, står at airsal t6 asso kan kjøres med org. veiv, kan det bli store skader med kjøring på feil veiv? så om det ikke er så stor forskjell på barkit og airsal sine sylindere vil det vel lønne seg å kjøre med airsal pga det ikke trengs oppgradering av veiv, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...