Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av Suzuki RMX


smxboy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Suzuki RMX som jeg har lyst til å trimme. Har allerede efektanlegg på den, men det blir for lite fart for meg. Så jeg har tenkt og kjøpe meg vertfall en ny sylinder, og på speedoptions har de bare airsal sylindere. Jeg har lest litt rundt om på forum og har hørt mye negativt om dette merket, så jeg lurer på om jeg bør stå over kjøpte? Jeg tar gjerne imot tips hvordan jeg kan få RMXen min til å gå raksere, takk på forhånd :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Lenke til kommentar

IKKE bruk oljepumpa på trimma moped! Den er konfigurert for å gi rett blanding når mopeden er org, noe som gjør at du (ofte) får for lite olje ved trim.

MYE bedre å blande rett i tanken, da har du 100% kontroll på blandingsforholdet.

Ang dyse så spør de du handler hos, de greier å gi deg riktig i forhold til ditt oppsett.

Lenke til kommentar

Blander du rett i tanken kan du ikke renne på gira i utforbakker. Du får også problemer hvis forgasseren er feiljustert (veldig vanlig hos folk som enten ikke kan justere forgassere eller som bare tror de kan). Får motoren da for lite bensin får den også for lite olje.

 

Med oljepumpa får du smøring hele tiden. Selv om forgasseren skulle tette seg. Oljepumpa gir korrekt smøring uansett siden den smører helt uavhengig av forgasseren og bensinforsyninga. Man trenger derfor ikke tenke på prosent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

IKKE fyll på 5% olje, 2% er det korrekte.

 

Når du trimmer, må du sette i større dyse, ergo motoren får mer bensin.

Oljepumpa styres av turtall og hvor mye gass du gir. Bedre forklart: Når du vrir på gassen, strammer du vaieren som går til både forgasseren og til oljepumpa.

Det vil si at oljepumpa er helt uavhengig av hvor mye bensin motoren trenger. Så når du trimmer og setter i større dyse, vil motoren få mer bensin men fortsatt like mye olje. Dette er veldig uheldig for motoren.

Derfor er det mest safe å blande i bensinen, noe man alltid bør gjøre med trim.

 

Sedsberg, man kan aldri bremse på girene med en to-takter. Motoren får ikke bensin eller olje, noe som betyr at den ikke vil få smøring. Heller ikke med oljepumpa går dette, da pumpa ikke leverer olje om du ikke gir gass.

Oljepumpa vet ikke hvor mye olje den skal dumpe, helt av seg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...