smxboy Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hei! Har en Suzuki RMX som jeg har lyst til å trimme. Har allerede efektanlegg på den, men det blir for lite fart for meg. Så jeg har tenkt og kjøpe meg vertfall en ny sylinder, og på speedoptions har de bare airsal sylindere. Jeg har lest litt rundt om på forum og har hørt mye negativt om dette merket, så jeg lurer på om jeg bør stå over kjøpte? Jeg tar gjerne imot tips hvordan jeg kan få RMXen min til å gå raksere, takk på forhånd Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det vil alltid være noe negativt å lese om stort sett absolutt alt som finnes. Men hvis du ikke vil gå rett på 70 cc kan du starte med 19 mm forgasser og tyngere dreving. Hvilken dreving har du nå. 13-53 vil gi deg en topp fart på rundt 90 km/h. Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Om jeg bytter forgasser, må jeg kjøpe ny dyse i tillegg? Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Men siden jeg skal oppgradere sylinder om ikke så alt for lenge børe jeg jo heller kjøpe en 21mm forgasser, eller? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 21 mm blir nok for mye til org. sylinder. Da burde du isåfall kjøpe 70 cc å 21 mm samtidig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Sjekk gassere på finn, mye billig der. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=228_267_232_15990_16003_16006&products_id=7477 ser faktisk ut som om man kan bruke 21 mm til org. 50 cc. Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg her tenkt å kjøpe dette: http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=228_267_232_15990_16003_16006&products_id=7477 http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=228_267_232_15990_16014&products_id=216 http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=228_267_232_16022_16025&products_id=1520 Og en dysekit, men jeg er usikker på hvilke dyser jeg skal velge, noe tips? Og hva synes dere om kjøpslisten, er det noe annet eller noe jeg skulle byttet ut på listen? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Usikker på hvilken dyse som blir rett med 21 mm, men vil tippe en plass rundt 125-130 elns. Du må nok bare prøve deg frem som med all annen trimming. Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Men det er 21mm gasser som er best forgasser med 70cc airsal T6 sylinder ja? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Ja, 24mm fungerer, men det er nok ikke hensiktsmessig eller spesielt økonomisk. Lenke til kommentar
smxboy Skrevet 24. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2014 Hvordan er det med blandingsforholdene mellom olje og bensin på rmx? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 E væl 5% sånn som på alle andre 2taktera. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 2% er vanlig på totaktere. Kantklippere, motorsager og annet hageutstyr skal noenganger ha så høyt som 4% men har aldri hørt om 5%. Bruk oljepumpa hvis du har mulighet til det. Mye bedre. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 IKKE bruk oljepumpa på trimma moped! Den er konfigurert for å gi rett blanding når mopeden er org, noe som gjør at du (ofte) får for lite olje ved trim. MYE bedre å blande rett i tanken, da har du 100% kontroll på blandingsforholdet. Ang dyse så spør de du handler hos, de greier å gi deg riktig i forhold til ditt oppsett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Blander du rett i tanken kan du ikke renne på gira i utforbakker. Du får også problemer hvis forgasseren er feiljustert (veldig vanlig hos folk som enten ikke kan justere forgassere eller som bare tror de kan). Får motoren da for lite bensin får den også for lite olje. Med oljepumpa får du smøring hele tiden. Selv om forgasseren skulle tette seg. Oljepumpa gir korrekt smøring uansett siden den smører helt uavhengig av forgasseren og bensinforsyninga. Man trenger derfor ikke tenke på prosent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 IKKE fyll på 5% olje, 2% er det korrekte. Når du trimmer, må du sette i større dyse, ergo motoren får mer bensin. Oljepumpa styres av turtall og hvor mye gass du gir. Bedre forklart: Når du vrir på gassen, strammer du vaieren som går til både forgasseren og til oljepumpa. Det vil si at oljepumpa er helt uavhengig av hvor mye bensin motoren trenger. Så når du trimmer og setter i større dyse, vil motoren få mer bensin men fortsatt like mye olje. Dette er veldig uheldig for motoren. Derfor er det mest safe å blande i bensinen, noe man alltid bør gjøre med trim. Sedsberg, man kan aldri bremse på girene med en to-takter. Motoren får ikke bensin eller olje, noe som betyr at den ikke vil få smøring. Heller ikke med oljepumpa går dette, da pumpa ikke leverer olje om du ikke gir gass. Oljepumpa vet ikke hvor mye olje den skal dumpe, helt av seg selv Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 2% er det. Ikke 5%. Det er det jeg bruker første tanken når jeg kjører inn en motor. Rota litt med den. :-P Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Hvis oljepumpa ikke gir olje når du ikke gir gass så er den feiljustert eller defekt. Den gir olje men pumpeutslaget er redusert så den ikke skal få for mye olje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå