Penetrator Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Heihei og godmorgen! Rett til saken! Spiller det noen som helst rolle hvor minnebrikkene plasseres? Tenker selvfølgelig på hvilke slots! :smile: Lenke til kommentar
sof Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 godmorgen :smile: nei, tror ikke dette spiller noen rolle i det hele tatt... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 På noen HK gjør det faktisk det. Blant annet skal RAM-brikkene på KG7 (helst) stå fra slot4->, men dette står i manualen til det enkelte HK. Dvs dersom det finnes noen slike restriksjoner. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Kan sikkert være lurt å plassere den største brikken først i slot rekken. Da går ikke så mye info mellm brikkene. Merker sikkert forskjell, men jeg har det i hvert fall slik. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Man begynner med slotten nærmest cpu. Det står normalt slot1/dimm1/ddr1 på den. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Vel det trodde jeg også inntil jeg fikk feilmelding om at RAM'en stod i feil slot. Vil som sagt anbefale å lese bruksanvisning på HK, det står det sikkert noe om det. I min står det DIMM 4 til DIMM 1, der DIMM4 er den lengst bort fra CPU. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 10:26, viggo skrev:Man begynner med slotten nærmest cpu.Det står normalt slot1/dimm1/ddr1 på den. Paa ABit KT7/KT7-RAID/KT7A/KT7A-RAID er Slot 1 naermest IDE kontrollerne. Altsaa lengst vekk fra CPU sokkelen. Er du sikker paa at Slot 1 *vanligvis* er naermest CPU? Ellers kan det bli litt feilinformasjon :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå