-Léon- Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg bruker Logitech Z-680, altså begynner å bli noen par år gammel nå. Men noe jeg har begynt å bli lei er den summelyden (kommer når jeg ikke har noe lyd på) som kommer av høyttalerne og lurer på om det er noen måter å fikse det på. Jeg har brukt vanlig kabel (de grønne,gule og svarte) og vanlig optisk kabel. Hjelper ikke. Bruker ikke noe lydkort så jeg har bare koblet det rett i hovedkortet som er Asus Z87-pro Må jeg kjøpe nytt anlegg? Har hørt at de fleste lydkort gjør minimalt med forbedring? Om jeg må ha et nytt anlegg, har dere noe å anbefale. Vil helst ha noe med 5.1 surround. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Først må du finne ut hvor summelyden kommer fra. Kobler du fra alt av lydkilder så vet du at det kommer fra anlegget. Da er det bare nytt anlegg som hjelper. Har anlegget jorda støpsel så kan det hende at summinga forsvinner hvis du bryter jord. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Jeg vet det kommer ifra anlegget, det er ingen tvil om det. Så da får jeg vel se meg etter et nytt, har sett litt på Z-906 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Visst du er litt teknisk, så kan du jo skru den opp og se om alle kabler sitter som de skal innvendig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Er ganske vanlig med mye bakgrunnsstøy på sånne billig-anlegg. En løs kabel pleier sjeldent å bare lage støy. Jeg hadde ikke forventa all verdens av Z-906 heller. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Er ganske vanlig med mye bakgrunnsstøy på sånne billig-anlegg. En løs kabel pleier sjeldent å bare lage støy. Jeg hadde ikke forventa all verdens av Z-906 heller. Har du et anlegg du kan anbefale, pris er så om så men helst under 3000.- Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Visst du er litt teknisk, så kan du jo skru den opp og se om alle kabler sitter som de skal innvendig Tror ikke jeg skal putte mine store elefant fingre inni der Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Hvis du absolutt skal ha surround så er det ikke så mange andre valg enn slike PC-systemer. Hvis du er fornøyd med bare stereo så åpner det seg ganske mange fine muligheter. Spesielt brukt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Har erfaring med at volum-hjulet blir slitt og lager støy over tid med slike musikk-anlegg. Om du ikke bruker denne til vanlig, prøv å vri på hjulet å se om støyen endrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå