Gå til innhold

ze4417ea - Mulighet for mini-pci kort?


deo123

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP ze4417ea maskin. Jeg prøver å finne ut om det er innebygget Wifi anetnne på denne maskinen, Jeg har undersøkt under lokket der man kan plassere et mini-pci kort. Det er en "påklistret" firkant som det går to sorte ledninger utfra, er dette jording eller wifi-antenne tro? jeg prøver å finne info hos hp norge men det er ikke lett, og de på TLF vet heller ikke noe. Jeg har funnet et dele-nummer til et Mini-pci kort under reservedeler til maskinen, men det står ikke chip type, eller merke.

 

På maskinen sine support sider finnes det drivere for Broadcom wifi og Lan-EXpress kort, men ingen mer info om hvaslags kort som eventuellt støttes.

 

Er det noen som vet noe mer ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to svarte ledningene som du ser der, vil jeg tro går til lydutgangen/inngangen som ligger rett ved siden av eller at de har noe med diskettstasjonen å gjøre.

 

 

Jeg tror ikke denne maskinen har innebygget wlan-antenne. Jeg har selv spurt litt rundt omkring om det er mulig å sette inn et mini-pci kort for wlan, og jeg har fått både ja og nei til svar.

 

For å sette inn et mini-pci kort så er en helt avhengig av at det ligger en wlan-antenne i pc'en. Ingen av de jeg har snakket med vet hvor en kan få tak i en slik antenne (har også snakket med en del nettbutikker), og hvis en får tak i en slik, så må en demontere pc'en for å montere den. Antennene bruker å ligge fra ene enden av pc'en til den andre. Det kan være at en kunne fått det til å fungere med en kortere variant som en bare legger inni ved siden av kortet, men det kan (mest sannsynlig) bli dårlig signal (både pga manglende lengde og støy).

 

 

Når det gjelder hvilke wlan kort som passer så har jeg fått inntrykk av at en kan bruke det meste. Mini-pci er en standard på samme måte som PCI er en standard i stasjonære pc'er. Jeg har ikke sett så mange slike mini-pci kort for wlan til salgs, men PSdata har et Intel kort som brukes i Centrino maskiner. Siden dette er et mini-pci kort så passer det iallefall fysisk, men om det passer på andre måter vet jeg ikke.

 

 

Det enkleste er å spør noen som har en pc med et slikt kort om du kan få teste om det fungerer på din.

 

 

Det aller enkleste er kanskje å gjør som meg. Slå fra deg alt dette med integrert wlan kort og kjøp et 3COM kort med X-Jack antenne. Det er et PCMCIA kort som du kan trykke inn antennen på når du ikke bruker det trådløse nettverket eller når du skal frakte pc'en. Når du skal bruke det trådløse nettverket så trykker du på antennen igjen, og da spretter den ut. :-)

 

(Jeg har forresten ikke Hp maskinen lengre. Hvorfor? Det finner du et annet sted i forumet, søk etter ze4417. :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...