Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Blåskjerm etter nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Har startet å få blåskjermer etter å ha oppgradert skjermkortet mitt fra Asus HD6950 DirectCU II til et MSI GTX 970 4G. Blåskjermene kommer ofte når jeg går ut av World of Warcraft eller går inn i ett nytt område og alt-tabber. Hver gang har jeg også hatt Chrome med 2 tabs oppe, en med Facebook og en med Twitch i fullskjerm. Steam, Skype, Spotify osv kjører også i bakgrunnen.

 

Jeg legger ved de 2 siste minidumpene, den ene var før og den andre etter jeg prøvde å reseate RAM-brikkene. Såvidt jeg kan se er det ingen av de jeg har fått som har den samme feilmeldingen.

 

Har også prøvd å resette BIOS og å installere Windows 7 64-bit på nytt.

 

Her er også hardwaren jeg har som kanskje kan hjelpe:

  • Asus P8X68-V Pro
  • 4x2GB Corsair XMS3 1600Mhz DDR3 CL8
  • Intel i5 2500K, klokket til 4.2Ghz (har ikke hatt problemer med clock på verken 4.5 eller 4.2 med det gamle skjermkortet.
  • Noctua NH-D14
  • MSI Geforce GTX 970 4G
  • Corsair HX 850W

 

Håper at noen har mulighet å hjelpe sånn at jeg kan få maskinen fungerende fint igjen.

29nov Baini.zip

27nov Baini.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville prøvd å satt inn det gamle skjemkortet igjen hvis du fremdeles har det. Hvis pcen fungerer normalt med det, så ville jeg gått utifra at det er noe galt med ditt nye kort. Du kan evt. prøve det nye kortet ditt i en annen pc i huset hvis du har mulighet til det. Oppstår det problemer i en annen pc også er det bare å sende avgårde en mail til butikken du kjøpte kortet ifra, forklare hva som er galt, så sender de nok en eske til deg som du kan returnere kortet i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minnet ditt er blitt korrupt - på stabelen i den ene krasjdumpen kan man spore

et tredjeparts-modul cm11264.sys

STACK_TEXT:  
fffff800`04178438 fffff800`02ac3169 : 00000000`0000000a 00000000`00000028 00000000`00000002 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx
fffff800`04178440 fffff800`02ac1de0 : fffffa80`080628d0 00000000`00000000 00000001`00000000 fffffa80`0b8c7990 : nt!KiBugCheckDispatch+0x69
fffff800`04178580 fffff880`02c59800 : fffffa80`08535050 fffff880`02c569b9 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiPageFault+0x260
fffff800`04178710 fffff880`02c59ae0 : fffffa80`0b8c7990 fffffa80`0b4245b0 fffffa80`085351a0 fffffa80`08535050 : USBPORT!USBPORT_Core_iInsertPriorityTransferDirect+0x30
fffff800`04178750 fffff880`02c56af4 : fffffa80`0b8c7990 00000000`00000000 fffffa80`08e85c10 00000000`00000000 : USBPORT!USBPORT_Core_iInsertPriorityTransfer+0x124
fffff800`04178790 fffff800`02b76b64 : fffffa80`08535480 fffffa80`0b8c7b90 fffffa80`085351a0 ffffd984`a7ec4674 : USBPORT!USBPORT_TxCsqInsertIrpEx+0xb8
fffff800`041787c0 fffff880`02c5977e : fffffa80`0b8c7902 fffffa80`0b8c7990 fffffa80`0b4245b0 fffffa80`08e7a5d0 : nt!IoCsqInsertIrpEx+0x64
fffff800`04178800 fffff880`02c6a05b : fffffa80`08e7a5d0 fffffa80`08e7a5d0 fffffa80`0b4245b0 fffffa80`08535050 : USBPORT!USBPORT_Core_QueueTransferUrb+0x192
fffff800`04178840 fffff880`02c694e0 : fffffa80`0162d4b2 fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e7a5d0 fffffa80`08d0c890 : USBPORT!USBPORT_IsochTransfer+0x747
fffff800`04178990 fffff880`02c71ee8 : fffffa80`08e85c10 fffffa80`0870000a fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e7a5d0 : USBPORT!USBPORT_ProcessURB+0xb44
fffff800`04178a40 fffff880`02c4bb00 : 00000000`00000000 fffffa80`08707050 fffffa80`0b81f3e0 fffffa80`08e85c10 : USBPORT!USBPORT_PdoInternalDeviceControlIrp+0x138
fffff800`04178a80 fffff880`00fa17a7 : fffffa80`08e85c10 fffffa80`086fee40 fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e85c10 : USBPORT!USBPORT_Dispatch+0x1dc
fffff800`04178ac0 fffff880`00fa9789 : fffff880`00fc7b50 fffffa80`0be2a1d0 fffffa80`08e85fb0 fffffa80`08e85fb0 : ACPI!ACPIDispatchForwardIrp+0x37
fffff800`04178af0 fffff880`00fa1a3f : fffff880`00fc7b50 fffffa80`06e98d50 fffffa80`08e85c10 fffffa80`08933050 : ACPI!ACPIIrpDispatchDeviceControl+0x75
fffff800`04178b20 fffff880`0442b566 : 00000000`00000000 00000000`00000004 fffffa80`08933050 fffffa80`08353060 : ACPI!ACPIDispatchIrp+0x12b
fffff800`04178ba0 fffff880`0445bd8b : 00000000`00000000 00000000`00000000 fffffa80`08353060 fffffa80`08e85c10 : usbhub!UsbhFdoUrbPdoFilter+0xde
fffff800`04178bd0 fffff880`04429fb7 : fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e52900 fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e85c10 : usbhub!UsbhPdoInternalDeviceControl+0x373
fffff800`04178c20 fffff880`00fa17a7 : fffffa80`08e85c10 fffff800`02bf730d fffffa80`08e85000 00000000`00000801 : usbhub!UsbhGenDispatch+0x57
fffff800`04178c50 fffff880`00fa9789 : fffff880`00fc7b50 00000000`000007ff fffffa80`08e631b8 fffffa80`08e85fb0 : ACPI!ACPIDispatchForwardIrp+0x37
fffff800`04178c80 fffff880`00fa1a3f : fffff880`00fc7b50 fffffa80`06e986b0 fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e631b8 : ACPI!ACPIIrpDispatchDeviceControl+0x75
fffff800`04178cb0 fffff880`0449df10 : 00000000`00000000 fffffa80`08e592b8 fffffa80`08e631b8 00000000`00000000 : ACPI!ACPIDispatchIrp+0x12b
fffff800`04178d30 fffff880`0449a6d6 : fffffa80`08e631b8 fffffa80`08e85c10 00000000`00000324 fffffa80`08e85c10 : usbccgp!UsbcForwardIrp+0x30
fffff800`04178d60 fffff880`0449a97e : fffffa80`08e591b8 00000000`00220003 fffffa80`08e85c10 fffffa80`08e631b8 : usbccgp!DispatchPdoUrb+0xfa
fffff800`04178da0 fffff880`0449872e : 00000000`0000000f fffffa80`08e631b0 fffffa80`08e631b8 fffffa80`08e85c10 : usbccgp!DispatchPdoInternalDeviceControl+0x17a
fffff800`04178dd0 fffff880`04e5983c : fffffa80`08e63060 fffffa80`08535101 00000000`00000000 00000000`00000000 : usbccgp!USBC_Dispatch+0x2de
fffff800`04178e50 fffffa80`08e63060 : fffffa80`08535101 00000000`00000000 00000000`00000000 fffffa80`08e85010 : cm11264+0x2883c
fffff800`04178e58 fffffa80`08535101 : 00000000`00000000 00000000`00000000 fffffa80`08e85010 fffff880`04e5c504 : 0xfffffa80`08e63060
fffff800`04178e60 00000000`00000000 : 00000000`00000000 fffffa80`08e85010 fffff880`04e5c504 fffffa80`08e6f648 : 0xfffffa80`08535101

Dette kan være bare tilfeldigheter (at korrupsjonen ble foretatt på et tidligere tidspunkt) men det hadde vært greit å oppdatere eller prøve å deaktivere denne modulen da det er en tredjepartsmodul. Kan vertfall undersøke hvilken maskinvare/program som benytter seg av dette. Ellers er det gode gamle driver verifier som gjelder.

Endret av fenderebest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor går jeg for å slå av denne tredjeparts modulen da?

 

Er det selve minnet på HK som er korrupt eller er det det på grafikk kortet?

 

Evt dersom det er HK minnet, er det enkleste å bytte det ut?

Endret av Baini
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva cm11264.sys brukes til på systemet ditt. Det enkleste er å starte msinfo32 og se under Programvaremiljø og deretter Systemdrivere for å få en oversikt over driverne på systemet ditt. Da er det bare å lete seg frem til cm11264.

Du kan deaktivere drivere/maskinvare i Enhetsbehandling under kontrollpanel.

En rask googling sier at dette er en maskinvaredriver for et headset men ofte er slike resultat upåliteligege så det er best at du sjekker dette opp lokalt på din maskin.

 

Når jeg sier at minnet er korrupt er ikke dette nødvendigvis på grunn av maskinvare - siden programvare kan endre ting i minnet kan også programvare gjøre minnet korrupt om det er en feil i programvaren.

Spesielt drivere fra en tredjepart kan gjøre stor skade siden disse har tilgang til alle ressurser på systemet.

Endret av fenderebest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer nok at det er i sammenheng med headset. Kom opp som driveren til Sennheiser når jeg søkte det opp i msinfo32. Det kom også opp som nVidia sine hdmi lydgjennomføringer osv. Så jeg kom på at jeg hadde problem med de tidligere med AMD sine kort, så jeg disablet alle som ikke var i bruk.

Lenke til kommentar

Dette problemet har jeg vært ute for flere ganger nå, både på min egen maskin og venners, og hver gang har det hjulpet å sette i det gamle skjermkortet, oppdatere BIOS på hovedkortet til siste versjon, og så sette i det nye igjen. Gjorde det senest med et GTX 970 på et X58 hovedkort for noen uker siden ;)

 

Håper dette kan hjelpe for deg også! :)

 

Regner forresten med du mener hk heter Asus P8Z68-V Pro og ikke X ;)

 

Her er link til nyeste BIOS:

http://www.asus.com/Motherboards/P8Z68V_PRO/HelpDesk_Download/

Endret av TXD1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...