Team Il Tempo Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg er i ferd med å kløve gierkassen til en golf for å sveise sperre på dén. Jeg har løst alle boltene men klarer ikke dele den. Kan det være noe jeg har glemt å løse, eller er det bare å prøve å bruke litt makt for å dele den. Jeg har litte erfaring med fremhjulstrekkere derfor må jeg spørre om hjelp. Kan noe med det samme fortelle meg hvor sveiser en for å lage sperre.. Jeg vet hvordan en gjør det på bakhjultrekere men er veldig usikker på hvordan det gjøres på en Golf. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Her er vel differensialen i ett med girkassa? Da kan du fort få en morsom jobb. På en gammel bil jeg hadde før måtte jeg ta ut absolutt alt av gir og innmat for å komme til differensialen. På noen andre gikk det an å løsne deksler fra andre siden så man kom til diffen direkte. Etter det jeg har forstått sveiser man fast de indre planetgirene så den ikke kan rotere internt. Jeg gjorde det kun for å se om diffen lot seg reparere. Sveise fast en frontdifferensial virker mer som idioti og galskap, med mindre den skal brukes som "jordebil". 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det gjelder vel generelt ved sveising av sperre. Holdbarhet er ikke første prioritet da... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Har det egentlig noe for seg å sveise sperre på noe som trekke foran? Kan skjønne at i bilcross hvor løp ofte avgjøres ved startplaten at det kan være en god idé å få begge hjulene til å dra likt, men sånn ellers er det vel meningsløst da dette vil forverre kjøreegenskapene på så godt som alle andre punkt. Selv på en jordebil. Endret 29. november 2014 av Hansien Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Du får jo 50/50 kraft på framhjulene uansett. Du slipper å stå fast og spinne fordet ene hjulet sitter i en gjørmepytt. Lenke til kommentar
Team Il Tempo Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Ja denne Golfen bruker sønnen min i bilcross. Ved å få sveiser sperre kan være helt avgjørende i starten. Du vil også få et bedre drag i gjenom svingene du vil alltid ha et drivhjul som får feste. Er det noen av dere som vet hvorfor jeg ikke klarer å splitte girkassen? Den splittelse mitt på differesialen og kløtsjhuset. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Du vil også få et bedre drag i gjenom svingene du vil alltid ha et drivhjul som får feste. Så lenge du er i en sving vil du ha et hjul med grep og et som bremser samt en bil som er tyngre å vri på rattet. Slik sett er det nok ikke helt uten grunn til at i andre sporter så lar man enten diffen foran være eller kjøper en LSD eller lignende. Lenke til kommentar
Team Il Tempo Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Ja du har rett. Men innen bilcross er det ikke lurt å koste på bilen all verden. Det har med at du må selge den for 9000 kr vis det er noen som legger bud på den. Derfor er sveise diffen det biligste. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Ta et google-søk på "autocross welded diff" og se hvor mange som anbefaler det... Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5172611-DIY-Splitting-the-O2J-transmission-case-for-repair-or-LSD-install Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå