Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sveise sperre på en golf 3

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kløve gierkassen til en golf for å sveise sperre på dén. Jeg har løst alle boltene men klarer ikke dele den. Kan det være noe jeg har glemt å løse, eller er det bare å prøve å bruke litt makt for å dele den. Jeg har litte erfaring med fremhjulstrekkere derfor må jeg spørre om hjelp. Kan noe med det samme fortelle meg hvor sveiser en for å lage sperre.. Jeg vet hvordan en gjør det på bakhjultrekere men er veldig usikker på hvordan det gjøres på en Golf.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er vel differensialen i ett med girkassa? Da kan du fort få en morsom jobb. På en gammel bil jeg hadde før måtte jeg ta ut absolutt alt av gir og innmat for å komme til differensialen. På noen andre gikk det an å løsne deksler fra andre siden så man kom til diffen direkte.

Etter det jeg har forstått sveiser man fast de indre planetgirene så den ikke kan rotere internt.

post-18544-0-53237000-1417281398_thumb.jpg

Jeg gjorde det kun for å se om diffen lot seg reparere. Sveise fast en frontdifferensial virker mer som idioti og galskap, med mindre den skal brukes som "jordebil".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har det egentlig noe for seg å sveise sperre på noe som trekke foran? Kan skjønne at i bilcross hvor løp ofte avgjøres ved startplaten at det kan være en god idé å få begge hjulene til å dra likt, men sånn ellers er det vel meningsløst da dette vil forverre kjøreegenskapene på så godt som alle andre punkt. Selv på en jordebil.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Ja denne Golfen bruker sønnen min i bilcross. Ved å få sveiser sperre kan være helt avgjørende i starten. Du vil også få et bedre drag i gjenom svingene du vil alltid ha et drivhjul som får feste. Er det noen av dere som vet hvorfor jeg ikke klarer å splitte girkassen? Den splittelse mitt på differesialen og kløtsjhuset.

Lenke til kommentar

Du vil også få et bedre drag i gjenom svingene du vil alltid ha et drivhjul som får feste.

Så lenge du er i en sving vil du ha et hjul med grep og et som bremser samt en bil som er tyngre å vri på rattet. Slik sett er det nok ikke helt uten grunn til at i andre sporter så lar man enten diffen foran være eller kjøper en LSD eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...