jack12345 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Hei! Jeg skal belyse 2 søyler foran huset som er 6m høye, selve lyskilden har jeg, 7W led. Så denne lyser mer enn nok. men jeg må få konsentrert lyset til en stråle, har prøvd med alufolie og rør uten hell. Noen som vet hvordan jeg skal skal klare å lage en lys stråle? Altså å unngå spredningen å få et konsentrert lys! Bilde viser beskrivelse Mvh Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Du må ha en nøye utformet reflektor. 1 Lenke til kommentar
jack12345 Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Okai, holder på å lager dette selv. Men vanskelig å få dette perfekt Lenke til kommentar
Itek Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Hva skjer om du istedet forå legge aluminiumsfolie inni røret, tar og maler røret svart innvendig? -Absorbere alt lys som ikke går i den retningen du vil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Du kan bruke mange små rør foran lyskilden. Det absorberer mer strølys enn bare ett enkelt et. Og det må være sort innvendig. Hvis ikke vil du få veldig stor spredninguansett. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Kom til å tenke på at jeg mener å ha sett lys med "gitter" foran. Kan godt tenke meg at dette er for å oppnå mindre spredning... Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Sette på en linse forran? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Å spesialtilpasse en linse for en tilfeldig lyskilde er ikke akkurat DIY. Men linse og/eller reflektor blir det mest effektive. Rør/gittermetoden det enkleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå