Gå til innhold

WD raptor

dor123

Anbefalte innlegg

hei får min nye harddisk imorra,men jeg lurer på om jeg må trykke F6 under windows xp innstallasjonen for at den skal fungere som den skal??og et spørsmål til,har en 2år gammel wd harddisk som lager noen lyder noen ganger,kan og maskinen restartet noen ganger kan dette ha noe med harddisken og gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei får min nye harddisk imorra,men jeg lurer på om jeg må trykke F6 under windows xp innstallasjonen for at den skal fungere som den skal??og et spørsmål til,har en 2år gammel wd harddisk som lager noen lyder noen ganger,kan og maskinen restartet noen ganger kan dette ha noe med harddisken og gjøre?

Ja du må trykke F6 heeelt i starten av installasjonen. Husk å kopier driverene til diskett fra HK- Cd-rom. Det høres ut som om den gamle HDD holder på å dø... Er det mer enn to år? Garanti :nice:

Lenke til kommentar
ja,jeg har et a7v8x deluxe kort nde skal vel ligge inne på www.asus.com de da?

Hm jeg har samme; la meg sjekke..*lete..Lete*

Edit; du mener A7N8X Deluxe? Silicon Image S-ATA?

Ligger under drivers\SATA:

Si3112.inf Si3112r.mpd Si3112.sys SIISUPP.VXD TxtSetup.oem ;)

Lenke til kommentar
et spørsmål til di s-ata filene er jo på 4,37 mb får ikke plass på en diskett dem vel,hehe eller jeg husker ****** ikke hvor stor en diskket er jeg :lol:

du trenger nå ikke s-ata windows kontroll programmet for å få driverene =)

bare å ta ut *.inf fila det så skal det gå steike bra, har raptor disken selv og er STORfornøyd! eneste kunne tenkt å hatt en til for så å sette dem i raid :D

Lenke til kommentar

Du trenger vel ikke å trykke på F6 tasten for å installere driver for S-ATA hvis dette er integrert i chipset'et. (winxp) Dette gjelder vel bare for de hovedkort som har UDMA100/133 kontroller på chipset og en S-ATA kontroller som tredje part's hardware... og ved installasjon av eldre OS'

..eller har ikke winxp heller drivere for S-ATA??

Lenke til kommentar
Du trenger vel ikke å trykke på F6 tasten for å installere driver for S-ATA hvis dette er integrert i chipset'et. (winxp) Dette gjelder vel bare for de hovedkort som har UDMA100/133 kontroller på chipset og en S-ATA kontroller som tredje part's hardware... og ved installasjon av eldre OS'

..eller har ikke winxp heller drivere for S-ATA??

Nei, som regel må du legge inn ekstra drivere i starten av installasjonen (F6) for at det skal fungere, uavhengig av om det er onboard eller PCI...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...