Walter_S Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Gamlebyen i Fredrikstad ... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det var fint sett! Et lite dryss av julesnø nå bare... Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Det var fint sett! Et lite dryss av julesnø nå bare... Ja, jeg går og venter på snøen jeg også. Det ville forvandle Gamlebyen til en eventyrby over natten! Takk for kjapp kommentar, Helene! Mvh, Walter Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Lekkert!! Skiltet i fokus gjør hele bildet! "Tidlig morra blues" - eller er det så lite folk der? Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Som et maleri (men jeg blir ikke helt fortrolig med det store skiltet i forgrunnen.....) Lenke til kommentar
Thor'en Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Hei Walter. Dette var ordentlig vakkert. Flott komposisjon og med nydelige farger. Ved å sette fokus på skiltet toppet du et allerede fantastisk flott motiv. Mvh Thor Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Enig med Thor! Mottar gjerne detaljer om etterbehandlingen, som har bidratt til et supert resultat! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Et aldeles flott miljøbilde, Walter:-) Mye sjel her og fin stemning. Utrolig flott at du dokumentere nærmiljøet slik du gjør. Får lyst på en tur til Fredrikstad.....:-) Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Lekkert!! Skiltet i fokus gjør hele bildet! "Tidlig morra blues" - eller er det så lite folk der? Neida, ikke morgen-blues, men kvelden. Folketomheten skyldes en iskald nordavind gjennom gatene... Takker for kommentar. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Som et maleri (men jeg blir ikke helt fortrolig med det store skiltet i forgrunnen.....) Ja, sånn kan det gå, Rolf Magne - skiltet var faktisk hovedobjektet, så det kan jeg bare ikke fjerne... :o)) Men du skal ha takk for kommentaren din! Mvh, Walter Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Hei Walter. Dette var ordentlig vakkert. Flott komposisjon og med nydelige farger. Ved å sette fokus på skiltet toppet du et allerede fantastisk flott motiv. Mvh Thor Skiltet skulle vært fri fra hustaket bak. Liker ikke tangeringen, men p.g.a. husveggen på høyre siden kom jeg ikke lenger inn der. Takk for kommentar. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Enig med Thor! Mottar gjerne detaljer om etterbehandlingen, som har bidratt til et supert resultat! Hei Jan Egil! Takker for kommentar. Fokus satt på tavla (f/6.3). Etterbehandling består av 3 eksponeringer (på ISO 800) med 0,7EV i mellom eksponeringene. HDR (svart skilt mot lys himmel!) bearbeidet i noe som heter Dynamic Photo HDR fra mediachance.com [ http://www.mediachance.com/hdri/index.html ] med EyeCatching-preset og høy DramnaticLightStrength (for å få den "grunge"-følelsen), men lav på ColorSaturation. Ellers er det bare Levels og øking av kontrast, justering av farger og lys. Men, husk på at jeg jobber IKKE med RAW-filer. Fotograferer direkte på JPEG. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Et aldeles flott miljøbilde, Walter:-) Mye sjel her og fin stemning. Utrolig flott at du dokumentere nærmiljøet slik du gjør. Får lyst på en tur til Fredrikstad.....:-) Takk for kommentar, Pentaxen! Er bare så utrolig mange flotte motiver i Fredrikstad, fordi man har tatt vare på mye av det gamle. Er heldig stilt sånn. Bildet her vare bare et forsøk på noe jeg hadde lyst til å prøve. Stod ute og kjedet meg (mens kona var inne i en av de mange småbutikker og skulle "bare se..." - noe som betyr MINST en halv time!), og ikke så veldig planlagt. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg