Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kvinner og aspergersymptomer... alt stemmer med meg.

Monica Jansen

Anbefalte innlegg

Jenter å kvinner med aspergers er ofte ikke som menn med aspergers står det. Symptomene på kvinnelig aspergers står her:

http://aspermamma.blogspot.no/2013/04/liste-over-kvinnelige-symptomer-pa.html

Jeg kjenner meg igjen i alle nesten, untatt det med meltdown for det får jeg aldri. Jeg måtte le mens jeg leste disse symptomene, for de passet meg i et nøtteskskall. Det eneste som ikke stemmer med meg er at jeg tar ikke alt bokstavelig. Nå gjelder det bare for meg å ta den nye asd testen for å se om jeg er innenfor autismespekteret ennå, nå som den nye asd testen har høyere terksel for å kunne få diagnosen i det heletatt. Jeg har extremt høy iq også. Disse symptomene er noe helt annett en dem som står i aspie quizen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ALDRI sette diagnose på deg selv ut fra internett. Aspergers er en seriøs sykdom som en rekke psykologer og leger kan sette. Ikke noe du syns "passer" fordi du digger Sheldon på big bang theory e.l.

Kutt ut "aspie" sider på nettet og få deg undersøkt profesjonelt.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Mye av symptomer på Asperger er veldig like symptomer på ADHD, så det er farlig å diagnosere seg selv. Be fastlegen din om en utredning hos profesjonelle. Det har du alt å vinne på.

Lenke til kommentar

Vi har en kar på jobb som er sånn. Han definerer seg selv etter hva slags sykdommer han mener han har.

Han er så desperat etter å ha "noe" at når han var på legesjekk på jobb for litt siden, og fikk vite at han ikke hadde nedsatt hørsel, begynte han å google i timevis, tok masse utskrifter og bestilte legetime hos 2 andre leger for han mente han MÅTTE ha nedsatt hørsel og trengte høreapparat.

Det vanlige vi hører er at han bruker "dysleksi" som unnskyldning for alt mulig. Han er også sykelig overvektig.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Jeg tok test i 2010 som sa jeg var høytfungerende asperger og jeg har vært testet for adhd og det har jeg ikke snev av. Grunnen til at jeg er usikker på diagnosen min er at snart vil asperger forsvinne.

Vil aspberger diagnosen forsvinne?

Ja. Det står på forskning.no blandt annet.

Veit du hvorfor den skal det? Er det unødvendig å diagnostisere folk med asbergers?

Lenke til kommentar

Ok. Jeg tok test i 2010 som sa jeg var høytfungerende asperger og jeg har vært testet for adhd og det har jeg ikke snev av. Grunnen til at jeg er usikker på diagnosen min er at snart vil asperger forsvinne.

Vil aspberger diagnosen forsvinne?

Ja. Det står på forskning.no blandt annet.

Veit du hvorfor den skal det? Er det unødvendig å diagnostisere folk med asbergers?

Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Hva har det å si at diagnosen forsvinner for deg?

For da vet jeg ikke hva jeg er lengre.

Du er akkurat den du er nå, samme hvilken diagnose du har og ikke har.

En diagnose er bare en måte å forklare hvordan folk oppfører seg på, det endrer ikke personen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...