Sissel B Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Ser jo at IPADer har den begrensningen at man ikke kan putte i noe ekstra lagringskort. I følge ett kjapt søk på internett, så vil den heller ikke gjenkjenne USB-harddisker?Jeg fant at man kunne kjøpe harddisker som Lacie Fuel med innebygget Wifi og at dette var en løsning. Men kan man koble til IPADer til det lokale nettet og lagre ting til USB-harddisker koblet til router og NAS og lignende som vanlige pcer kan? Hva gjør dere med IPAD for ekstra lagringsplass av bilder, musikk osv? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Nå har jeg både flere Android nettbrett og Ipad. Har eksperimentert mest med Android og der fungerer det jo på alle mulige måter. Det er klart at det fungerer med trådløs overføring til Ipad også, for eksempel ved at man setter opp en lokal web server. Har ikke giddet å opparbeide meg så mye erfaring vedrørende Ipad. Har forresten et svakt minne om at det var noen begrensninger ved nedlasting fra lokal web server. Er det noen som sitter på mer info/erfaringer vedrørende Ipad? Edit: Tror jeg testet og at det funket med noe slikt noe: http://www.cnet.com/how-to/how-to-add-more-storage-to-an-ios-device/ (Men det fungerer neder med USB på Android brett.) Edit 2: Dette har jeg ikke prøvd, men vil tr at det fungerer.https://www.youtube.com/watch?v=KSHEY4mwMV0 Edit 3: Jobbet litt videre med det siste sporet. Vet ikke om dette selges i Norge: Endret 29. november 2014 av arne22 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Oppdatering: Kjøpte akkurat en slik adapter som er vist i filmen over. Det viser seg at Ipad ikke tillater deg å se de filmene/filene som ligger på SD minnet. Den henter opp og kopierer bildene automatisk. Videofilene forblir skjult. Ønsker ingen av delene. Det er ganske utrolig. Filene er der og kan lett la seg lese, men Apple har sperret for muligheten. Denne kabelen viste seg nok å være "originalt søppel". Går og leverer den tilbake nå. Endret 29. november 2014 av arne22 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Kanskje en slik vil hjelpe? http://www.amazon.com/HyperDrive-TB-Hard-Drive-iPad/dp/B004Z9001Q?ie=UTF8&*Version*=1&*entries*=0&showDetailTechData=1#technical-data Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Har prøvd/har 2 ganske like og 2 litt mindre slike trådløse både i forhold til Android og Ipad. Syntes ikke at noen av dem fungerte tilstrekkelig godt nok. For alt som har med film å gjøre så bruker jeg forskjellige Android brett med mulighet for både sd kort og micro usb minne. Når det der i mot gjelder funksjonen som e-bok leser så er jo Ipaden klart best. Den er også best som web browser selv om Android brettene begynnet å komme seg. Hvis man installererer VLC film spiller på IPad, så dukker det ellers opp muligheter til å streame fra lokalnett og slike ting, men synes ikke det blir like bra som Android/Samsung sin mulighet for å bruke innebygget eller tilkoblet minne. Det hadde vært veldig bra om noen hadde en "oppskrift" for å bygge ut lagringsminnet til Ipad som virkelig fungerer. Endret 29. november 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Men kan Ipaden kobles opp mot det lokale nettverket så den ser de NAS og USB-disker koblet til router? Og eventuelt kan lagre bilder og slikt dit? Via BubbleUPnP klarer jeg iallfall å se bilder, noen av de lokale videoene og høre på musikk fra NASen min med Android enheter som min Samsung S2. Funker ikke noe slikt på IPAD for å gjøre det samme? Funker BubbleUPnP på IPAD? Endret 30. november 2014 av Sissel B Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Har ikke peiling på hva disse bubble greiene er, men ser at jeg ved en anledning installerte VLC mediaplayer på Ipad, og at denne har tilkobling for forskjellige typer nettverksservere inklusive ftp. Kan se at jeg fikk dette til å virke og at jeg lastet opp 6 stk filmer, før jeg gikk tilbake til Samsung/Android. Noe av det som er helt borte i veggene med Ipad, det er jo at det ikke finnes noen file manager. VLC har så vidt jeg kan se en slags litt filemanageraktig funksjon, der man kan hente inn og streame filer. http://www.videolan.org/vlc/download-ios.html Endret 30. november 2014 av arne22 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Hei, Jeg sliter med nesten det samme som det du gjør i denne tråden - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1640258 Har pratet med flere brukere av ipad og mac, og det er helt klart en verden full av begrensninger jeg har møtt på. Jeg har hørt mye bra om app utvalget hva ipad angår, men etter litt testing av mange forskjellige medie apper så er det iallefall klart for meg at alt som fungerer koster. På android så var det meste gratis, og det fungerte helt fint. En annen ting er at de fleste medie appene på android rett og slett ikke støtter AC3 lyd, grunnet lisenskonflikt med de som sitter på lisensen(leste en pass at utviklerne av OPlayerHD ble bedt om å betale 2 mill USD, pluss et beløp pr. nedlasting). I praksis betyr dette at over halvparten av all video jeg har liggende på NAS`n min ikke spiller av med lyd. Dette gjelder både gamle .avi filer så vel som helt nye ting. Så til tross for at du skulle finne en elegent løsning hva overføring av filmer til din ipad angår så kan det likevel hende at mange av de spiller av uten lyd Jeg har så langt funnet to halvgode spillere. OPlayerHD lite klarer å koble seg til NAS (kan godt hende at du er nødt til å koble deg til manuelt via IP første gangen), men sliter med lyd. PlayerExtreme har faktisk kjøpt lisens på AC3 så der virker lyden på det jeg har testet enn så lenge. Men den klarer ikke å koble seg til NAS med mindre du betaler for fullversjonen. Den eneste måten å overføres filer til den på er at den oppretter en lokal webserver, som du da bruker for å overføre filer. Skal du ha en filutforsker så kan jeg anbefale CopyTransApp, som du installerer på pc. Plugg deretter til ipad`n din, og du får mulighet til å overføre filer til de app`ene du vil åpne filene med. Filene legger seg under app`n i filsystemet, så skal du se en film med to forskjellige spillere så må du overføre filen to ganger - og ergo ha en og samme fil dobbelt opp på ipad`n. Jeg kjøpte heldigvis min på elkjøp, og lurer på om jeg skal returnere den. Jeg har blitt ganske svar for den hva design angår, men den er så låst på alle bauger og kanter i forhold til min tidligere erfaring med Android at jeg blir svimmel. Folk sier den er god på de tingene den kan gjøre - men dersom du skal ha et nettbrett som du skal bruke til facebook, twitter, netflix, epost og nettsurfing så kjøper du ikke en ipad, da kjøper du et hvilket som helst nettbrett. Samtlige nettbrett klarer alt dette helt fint. Skal du gjøre mer enn det, så holder du deg langt unna ipad. edit: stryk det jeg sa om at playerextreme håndterer AC3 lyd, testa nettopp og den sliter også med lyden. edit2:bubbleUPnP finnes ikke for ipad, jeg finner den iallefall ikke i app store. VLC er fjernet fra app store av apple. Endret 2. desember 2014 av BareGjest Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Interessante opplysninger. Bruker min Ipad nå utelukkende som elektronisk bibeliotek. Akkurat dette med e-bok leser funsjonen synes jeg den gjør bere enn alle Android dingser jeg har prøvd. Høyde breddeformatet er også bedre. Ipad har også best web browser, men den bruker jeg ikke så mye. For meg så blir det egentlig en meget bra elektronisk bokhylle, så jeg er meget godt fornøyd med, og så blir det heller "frihet og Android" for alt mulig annet. Endret 3. desember 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Heldigvis bare guttungen som skal ha IPAD. Han liker mest å sitte og spille. Blir det fullt så blir det fullt. Da får han prioritere og eventuelt slette noe Selv foretrekker jeg Samsung og android i stedet. Bruker en Samsung S2 telefon og ellers en bærbar pc, og da får jeg gjort det meste jeg vil. Pluss at vi har Chromecastdings på to av tvene våre, så da få vi vist både netflix og youtube på tven til de minste barna og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå