Gå til innhold

Går det an å kjøre RFXtrx/Tellstick på USB-en på en wifiruter?

Anbefalte innlegg

Fant en omvei: Etter at serveren er startet og Tellsticken er tilkoblet, kan jeg kille prosessen med Girder, og Tellsticken fortsetter å fungere. Så denne trengs visst bare for å koble til enhetene. Da får jeg ingen problemer ved avslutning. Smått "dirty", men stabilt og fungerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du rikere enn meg! Eller så har du en litt annen filosofi. Jeg kjører ikke Windows 7 64-bits med under 8 gig RAM hvis det skal gjøres noe mer enn et enkelt program, og da trenger jeg 40 gig pluss 16 til serveren. Og 56 gig ram begynner å bli ganske livlig, selv på et serverkort. Mitt tar max 32 gig, som jeg har. Windows 7 32-bits bruker jeg ikke. Jeg har erfaring for at den er mindre stabil.

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke Windows 7 64-bits med under 8 gig RAM hvis det skal gjøres noe mer enn et enkelt program, og da trenger jeg 40 gig pluss 16 til serveren.

Her er det nok du som tydeligvis er den rike.

8 GB ram til Windows 7 for "enkle" programmer? Does the word "overkill" mean anything to you? ;)

Joda, Windows 7 64bit har det kjekt med 8 GB RAM, men det er sjeldent nødvendig. Min HS3-maskin får 4 GB, "all purpose"-serveren får 4GB, resten får mindre.

Lenke til kommentar

Wow. Virkelig? Greit, jeg må innrømme at det er noen år siden jeg prøvde å kjøre 7 x64 virtuelt (omtrent da det kom i vanlig salg), og da brukte jeg et vanlig desktop-hovedkort, så kanskje det er verd å prøve igjen med noen år nyere servermaskinvare? Jeg kan alltids unnvære 4 gig til en forsøksordning. :) Jeg bruker denne Tellsticken både som reserve for rfx-en (som jeg har mistet kontakten med kanskje annenhver måned eller så) og for å forlenge rekkevidden, og jeg vurderer å kjøre to separate VM-er, en for RFX og en for Tellstick Duo, for å være helt sikker. Men da burde jeg kanskje kjørt to fysiske maskiner, og da begynner det å bli latterlig, selv for meg...

Lenke til kommentar

Forresten, hvordan tror du det ville være å kjøre en Windows 2008 R2 server som virtuell maskin for automatisering? I teorien skal den vel ikke kreve mer ressurser enn Windows 7, hva? Og den er iallfall etter min erfaring så stabil at man må skyte den med hagle for å få den til å krasje!

Lenke til kommentar

Ja, det var det med USB til nettverk, ja... Jeg tror jeg får gjøre et forsøk med å dele opp oppsettet, som jeg som nevnt har vurdert, i en for Tellsticken og en for RFX-en, og lage den nye maskinen med Win 7 64. Så beholder jeg USB-uirt-en (som er styrt av Girder, ikke EventGhost) på den med RFX-en,som jeg anser som hovedmaskin. Noe må jeg jo ha å gjøre på første juledag! ;)

Lenke til kommentar

Fordelen med virtualisering er at man kan utnytte maskinvare bedre om man ikke trenger den 100% 24/7.

Du kan fint ha feks 8GB fysisk minne på VM-host, ha 10 VM-guests med mulighet for 2GB minne hver så lenge disse 10 guests ikke har 100% load samtidlig.

VM-host tar seg av fordelingen underveis og bruker det som er tilgjengelig. Bruker de 10 VM-guestsn 50%, bruker du da kun 5GB fysisk minne..

Ikke sikker på footprinten (ren installasjon) for Windows 7 vs Server 2003, men tror ikke du merker så mye forskjell så lenge du ikke kjører veldig tunge tjenester.

Har Windows 7 og 8.1 på VMware, der 8.1 er ren installasjon med 2GB minne og bruker 19% mens Win7 er i aktiv bruk som arbeids terminal og bruker 55% av 4GB.

Selv foretrekker jeg Linux uten GUI/grafisk og kun konsoll for å bruke mindre krefter på ting man ikke trenger.

Lenke til kommentar

Huff, jeg er så altfor lettpåvirkelig... Har begynt å sette opp en 64-bits Windows 7-maskin for automatisering. Så får vi se om jeg får det til å fungere bra i jula. Noe må jeg jo ha å gjøre på alle de fridagene! eg hadde en serverkrasj i dag, for første gang, og fant ut at OCZ-SSD-en antakeligvis var sliten, så jeg har bestilt to Intel 730, som jeg har fått anbefalt. Dermed kunne jeg samtidig øke fra 128 til 240 gig, så jeg har plass til flere virtuelle maskiner med den størrelsen Windows 7 krever.

Når det gjelder alt uten grafisk grensesnitt, ble jeg ferdig med det ette Windows for Workgroups 3.11! :green: Men det er bare meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interessant! Jeg har kjøpt noe annet til det opprinnelige formålet, men jeg lurer på om denne kan brukes til noe annet jeg har. Vet du om den funker til dongler til programmer? Og om den fungerer på virtuelle hoster også? Jeg kunne i så fall kjøre en Linux-host under Windows-serveren min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Såvidt jeg har forstått det bygger den videre på USBIP-project, og den enkapsulerer bare USB-trafikken over IP.

Problemet med Aeon var visst litt "spesifikt" ( http://www.virtualhere.com/node/452 ) men jeg vil anta at det vil fungere helt fint. De donglene er, såvidt jeg har skumlest, en av hovedårsakene til softwaren.

Så sant linux-VM'en gjenkjenner det som en USB-device kan jeg ikke se noe problem med det. Hyper-V støtter vel USB-passthrough så... :)

Men det er en trial tilgjengelig, så bare å teste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...