Gå til innhold

Angel Di Maria


Corey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sykt at United fortsatt må slite så jævlig med komme seg til CL. Mtp. hvilken suksess og hvor enkelt de har gjort det tidligere.

 

Det kommer vel inn en forsvarsspiller også vil jeg tro. van Gaal kan umulig tro at et forsvar med Jones, Smalling og Blacket skal stå i mot press fra storlagene. De sliter nok mot bøtte motstand. Blir totalt annerledes når Augero, Silva og Jovetic eller Sterling, Balotelli og Sturridge eller Costa, Hazard og Fabregas kommer på besøk.

Du utelot Evans, som er bedre enn både Smalling og Jones pdd. I tillegg er Rojo kjøpt inn. Men jo, det er kanskje nødvendig med en stopper til om det fortsatt skal spilles med tre bak. Det er jeg derimot usikker på.

Lenke til kommentar

Så hvis vi kjøper Messi for 200m og han putter 70 mål som gjør at vi vinner PL er han årets kjøp? Et godt kjøp er spillers prestasjon i forhold til pris. En god spiller der i mot er en spiller som presterer bra.

Helt uenig, da er alle bosmanspillere som scorer aller best.

 

Di Maria er årets kjøp, ferdig snakka. På samme måte som Özil sist, synd for Arsenal (og Mezut) at han ikke har helt slått til.

 

Balotelli? Really? Han er ikke engang topp 3 overganger i år (i PL). Selv mener jeg listen er noenlunde slik:

 

1. Di Maria

2. Costa

3. Fabregas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så hvis vi kjøper Messi for 200m og han putter 70 mål som gjør at vi vinner PL er han årets kjøp? Et godt kjøp er spillers prestasjon i forhold til pris. En god spiller der i mot er en spiller som presterer bra.

Helt uenig, da er alle bosmanspillere som scorer aller best.

 

 

 

Det er jo selvfølgelig ikke en formel som regner ut årets kjøp. Årets kjøp er som Aleks sier spillers prestasjon i forhold til pris, subjektivt, helhetlig sett.

Lenke til kommentar

Så hvis vi kjøper Messi for 200m og han putter 70 mål som gjør at vi vinner PL er han årets kjøp? Et godt kjøp er spillers prestasjon i forhold til pris. En god spiller der i mot er en spiller som presterer bra.

140 mill mer og kun 20 mål mer? Vet du klarer bedre. Det finnes selvfølgelig en grense. Men om United går fra å tape mot Swansea, spille uavgjort mot Sunderland og se så tannløse ut som de gjør nå til å få inn en spiller som putter 50 mål som gjør at vi ender opp som ligamestre til prisen av 1,2 Torres, ja da er det faen meg årets kjøp, med god margin. Skjønner ikke hvorfor du diskuterer mot dette egentlig. Hadde Tottenham kjøpt Falcao for 700mill og han hadde skutt de til PL-tittelen hadde det vært årets kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får se i mai hvem som har satt størst preg på ligaen. Jeg tviler på at Di Maria får mer enn 30-35 målpoeng i sin første sesong. Han kan derimot sette fart på angrepet vårt, som kanskje kan ta oss til en topp 4 (hvis vi får inn mer på midten). Hvis han klarer det vil han nok være ganske nært årets kjøp, men som sagt får vi se i mai :)

Lenke til kommentar

 

 

Så hvis vi kjøper Messi for 200m og han putter 70 mål som gjør at vi vinner PL er han årets kjøp? Et godt kjøp er spillers prestasjon i forhold til pris. En god spiller der i mot er en spiller som presterer bra.

Hvor mye kostet Torres?
50m. Hvordan det?

 

Hvordan kan dere vurdere et kjøp uten å ta pris med i beregningen? For all del, Di Maria er ikke en dårlig investering, men det er andre overganger med langt mer valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, han er for dyr uansett hvilken av summene som nevnes (£55-75m). Dessverre er markedet blitt helt ødelagt, men for å henge med i spillet må vi bare punge ut.

 

Chelsea har gjort det, City har gjort det, PSG har gjort det, Monaco har gjort det - ja vi må dessverre også gjøre det. Rommet etter SAF ble større enn jeg kunne trodd, fy faen hvor mye han fikk ut av spillerne sine. Den eneste måten vi kan komme oss tilbake på er å bruke litt penger å kjøpe inn kvalitet og starte på nytt igjen. Er ikke for ekstrem pengebruk, men nå er det nødvendig - hvis ikke ender vi opp som Liverpool.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, han er for dyr uansett hvilken av summene som nevnes (£55-75m). Dessverre er markedet blitt helt ødelagt, men for å henge med i spillet må vi bare punge ut.

 

Chelsea har gjort det, City har gjort det, PSG har gjort det, Monaco har gjort det - ja vi må dessverre også gjøre det. Rommet etter SAF ble større enn jeg kunne trodd, fy faen hvor mye han fikk ut av spillerne sine. Den eneste måten vi kan komme oss tilbake på er å bruke litt penger å kjøpe inn kvalitet og starte på nytt igjen. Er ikke for ekstrem pengebruk, men nå er det nødvendig - hvis ikke ender vi opp som Liverpool.

Det er da flere eksempler på lag som ikke behøver å punge ut med slike summer, som likevel klarer å henge med i spillet. Det er da ikke mer enn 3 måneder siden at et visst spansk lag endte foran verdens to største stjernemagneter.

Et fint eksempel på at laginnsats, samarbeid og taktikk er viktigere enn store navn.

Lenke til kommentar

Yes sir, du har helt rett. Dortmund har også gjort det, men ingen av de klubbene er i nærheten av presset til Manchester United (og sikkert fra aksjonærene også). Glazer sitter nok å svetter frykt for at vi skal ha en lang periode utenfor det gjeveste selskap mens vi bygger opp klubben igjen. Jeg tror ikke de har "tid" (kapital) til gjøre det.

 

Vi kunne ha kjøpt smart og brukt 2-3 år på å bygge opp et nytt mesterlag hvor samspill, selvtillit og krav hadde tatt oss til toppen. Glazer ser det nok ikke sånn derimot. Vi taper penger fra Adidas hvis vi ikke er tilbake på topp 4 innen noen år og fansen svikter nok også en del. Jeg tror de stresser med å ta oss tilbake til toppen for å kunne fortsette utviklingen økonomisk sett. De driver en bedrift for pengene, ikke for å glede fansen.

Lenke til kommentar

Det er generelt mangel på planlegging og langsiktige planer som har irritert meg den siste tiden. Laget er fullstendig ute av balanse. Ulogiske kjøp, dårlige kjøp, og gode kjøp som har blitt behandlet som dritt. Ferguson var for lenge avhengig av gamlegutta (som tross alt fungerte helt til han sluttet). Moyes fortsetter med sin inkompentanse ved å beholde en Rooney som sannsynligvis ville blitt solgt under Fergie, kjøpe inn en ubrukelig Fellaini, og et panikkkjøp av en veldig unødvendig Mata for kjøpe seg litt tid hos fansen. Dette igjen hindret utviklingen av flere yngre spillere. Så har vi selvsagt midtbanen som er et kapittel for seg selv. Deretter kommer LvG og bestemmer at vi skal spille med 3 midtstoppere, med hele 3 midtstoppere i troppen.

Det hele er så lite gjennomtenkt at det er umulig å ikke bli oppgitt. Det finnes jo absolutt ingen planlegging. Og har vi i det hele tatt talentspeidere? Når var sist gang vi kjøpte en uslepen diamant? Ikke siden Vidic og Evra har vi gjort skikkelig gode kjøp. (Chicarito og Kagawa kan vel nevnes).

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hvis summen er riktig og det blir noe av overgangen, betyr det at Manchester United har handlet for over 1,3 milliarder kroner i sommer."

Kjøpeklubb!

 

Hva definerer en kjøpeklubb for deg?

Er det klubber som kjøper mange spillere?

Er det klubber som kjøper dyre spillere?

Er det klubber som kjøper mange dyre spillere?

Er det klubber som bruker penger inntjent?

Er det klubber som bruker penger eiere har sprøytet inn?

 

Elaborate pls.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...