Neckrick Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, har tenkt å kjøpe noen vitaminer på Iherb.com. Jeg lurer på om jeg får toll og avgifter hvis prisen på selve varen er under 200kr, men inkludert frakt blir over 200kr? Har DHL en egen ordning eller noe? Dette står på nettsiden deres: Orders over 200NOK (Between $28 to $35) via DHL could be subject to Value Added Tax (12% to 25%) + Additional Shipping Fees of around $15 to $19 and Orders over 1000 NOK (around $166) via DHL could be subject to Value Added Tax (12% to 25%) + Additional Shipping Fees of around $34. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Tollfritt siden varen er under 200kr. Frakten er helt urelevant da. Hadde varen kostet 201kr, måtte du lagt sammen varen+frakt og betalt toll av hele den summen. Slik var det sist jeg handlet på nett ihvertfall. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Trur ikke det er noen fare uansett, jeg har bestilt over 10 varer fra utlandet det siste året og alle varene var på over 200 kroner, de fleste varene på over 500. og jeg har aldri betalt toll eller andre avgifter så jeg vet ikke hvor ofte de sjekker slike ting. Men igjen så blir nok Medikamenter/piller/vitaminer og slike ting kontrollert mye oftere. Men prisen på varen er den som har noe og si, om varen koster 150 kr og frakten koster 70 så er du ikke over 200kr grensa. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Så lenge varen ikke koster mer enn 200, så går det fint etter dagens regler. Men vær oppmerksom på at kosttilskudd i USA ofte er mye sterkere enn de man får i Norge. Mye er over de norske grenseverdiene, og regnes da som legemiddel; Det er ulovlig å importere legemidler fra USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå