Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med PSU

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen mellom 80 PLUS Bronze og 80 PLUS Gold?

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/modulare/evga-supernova750b1750w/206410.7279/
og http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/stromforsyning/modulare/evga-supernova750g2/202020.7279/

jeg vet at jeg trenger 750w men hva er forskjellen mellom disse? eventuelt om det har noe å si hvordan ut av dem jeg bestemer meg for å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor effektiv de er.

Dvs trekker pcen din 300W vil psuen trekke for eks 330w fra veggen eller 320w fra veggen eller 310watt fra veggen osv etter hvor effektiv de er.

Det er også bare ved en gitt last , ca rundt 40-60% Mindre effektive før og etter dette de fleste.

Forskjellen er 5 kr på strømregningen

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor effektiv de er.

Dvs trekker pcen din 300W vil psuen trekke for eks 330w fra veggen eller 320w fra veggen eller 310watt fra veggen osv etter hvor effektiv de er.

Det er også bare ved en gitt last , ca rundt 40-60% Mindre effektive før og etter dette de fleste.

ok, så da er det egentlig det samme hva jeg kjøper, men jeg har hørt det at gold er mer stabil. Sorry hvis det er dumme spørsmål, er nybegynner i å bygge pc :)

Lenke til kommentar

Hvor effektiv de er.

ok, så da er det egentlig det samme hva jeg kjøper, men jeg har hørt det at gold er mer stabil. Sorry hvis det er dumme spørsmål, er nybegynner i å bygge pc :)

Lenke til kommentar

Prisforskjellen mellom en PSU med lavere effektivitet (f.eks bronze sertifisering) og en PSU med høyere effektivitet (f.eks platinum) KAN være spart inn på relativt kort tid på strømregningen, alt ettersom hvor mye du bruker PC'en.

Så selv om det frister å kjøpe den billige strømforsyningen med lavere sertifisering, så er det slettest ikke sikkert det lønner seg i lengden.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...