AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Han jeg er sammen med (vi er begge 20) velger alltid å være med kompisene fremfor meg.. Når jeg har tatt det opp sier han eksene også tok det opp, men at det ikke er noe han kan endre. Jeg vil da mene at det er et bevisst valg man kan endre på helt selv, om så bare justere litt på det så tidsfordelingen blir LITT annerledes i hvert fall. Når jeg er med han så hender det ofte han bare må gå fordi bestevennen ringer og vil henge. Enten er jeg med eller så går han, og sjelden har jeg lyst å være med for det føles som jeg er i veien da. Når jeg er med han og f eks overnatter, så kan han få en tlf litt etter vi har stått opp fra en av kompisene som ber han ut, da stikker han der fremfor å gjøre noe med meg når han har sjansen og vi allerede er ved siden hverandre liksom. jeg må alltid vike på en måte. Og det er aldri sånn at han sier til de "nå er jeg med damen" eller "hvis hun vil være med kan jeg komme", eller å sette av en dag til meg på forhånd hvor det kun er oss. Han rett og slett velger konsekvent å omgås gutta sine fremfor kjæresten sin. Og sånn har han vært med alle damene hans.. Er det noen gutter her som synes dette er okei/normalt eller er sånn selv? Hva skal jeg gjøre med det? Det er ikke noe kult å gå å konstant føle seg som den som ikke er verdt tiden til gutten sin liksom. Selv om han ellers sier han er glad i meg. Anonymous poster hash: 5724f...871 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg hadde ikke følt meg mye verdsatt hvis jeg ble behandlet på den måten gang etter gang! Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Gjør deg selv den tjenesten å forlate denne umodne gutten. Når han alltid heller vil være sammen med kompiser, er han ikke verd deg. Du kaster bort tiden din. Du kan ikke forandre et annet menneske. Det er lettvint for ham å ha sikker tilgang på sex, mer enn det bryr han seg ikke om deg. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Gjør deg selv den tjenesten å forlate denne umodne gutten. Når han alltid heller vil være sammen med kompiser, er han ikke verd deg. Du kaster bort tiden din. Du kan ikke forandre et annet menneske. Det er lettvint for ham å ha sikker tilgang på sex, mer enn det bryr han seg ikke om deg. Jeg er bare så glad i han, ellers hadde det vært enkelt å gått videre.. Hvis tilgang på sex er alt han bryr seg om, hvorfor tar han seg tid til å fortelle meg hver dag hvor glad han er i meg da? Blir simpelthen bare forvirret Anonymous poster hash: 5724f...871 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Dette er ikke holdbart. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Gjør deg selv den tjenesten å forlate denne umodne gutten. Når han alltid heller vil være sammen med kompiser, er han ikke verd deg. Du kaster bort tiden din. Du kan ikke forandre et annet menneske. Det er lettvint for ham å ha sikker tilgang på sex, mer enn det bryr han seg ikke om deg. Jeg er bare så glad i han, ellers hadde det vært enkelt å gått videre.. Hvis tilgang på sex er alt han bryr seg om, hvorfor tar han seg tid til å fortelle meg hver dag hvor glad han er i meg da? Blir simpelthen bare forvirret Anonymous poster hash: 5724f...871 Folk kan si så mye for å få det som de vil, vet du. Hvordan viser han deg i praksis at han er glad i deg? Dere er jo aldri alene sammen. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Folk kan si så mye for å få det som de vil, vet du. Hvordan viser han deg i praksis at han er glad i deg? Dere er jo aldri alene sammen. Ja, jeg hadde bare ikke forestilt meg at det skulle kunne inkludere slik oppførsel. Hører fra han hver eneste dag hvor han forteller han er glad i meg og har det gått noen dager uten vi sees sier han at han savner meg. Har så lyst å svare at "så bruk mer tid med meg da!" men får meg ikke til å gjøre det heller, liksom redd det er jeg som overreagerer. I praksis viser han det(?) ved å kysse meg, ta hånden min, holde rundt meg. Slike ting. Og si at han er det. Men som du sier så kan jo det være for å holde meg der.. jeg vet ikke, trist å tenke på om det er slik. Anonymous poster hash: 5724f...871 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 hvorfor tar han seg tid til å fortelle meg hver dag hvor glad han er i meg da?Det hjelper ikke å gruble på dette. Uansett hvor glad han er i deg så spiller det ingen rolle hvis han ikke behandler deg bra. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Du velger selv om du vil ha det slik eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Chroma Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Handlinger sier mer enn ord. Han sier han er glad i deg, men han viser det jo ikke! 3 Lenke til kommentar
Samsung93 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det er tydelig at du har nødt til å si noe til han og hvis han ikke vil forandre seg så kommer du jo til å fortsette å føle deg i andre rekke. Og da er jo saken grei, enten så fortsetter du som nå og føler deg null verdt, eller så gjør du det slutt. Og nei, det er ikke normalt. En venninne av meg hadde det slik, viste seg at han egentlig skjulte at han var homofil og dro til kompisen for å ha seg hver gang kompisen ringte. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Folk kan si så mye for å få det som de vil, vet du. Hvordan viser han deg i praksis at han er glad i deg? Dere er jo aldri alene sammen. Ja, jeg hadde bare ikke forestilt meg at det skulle kunne inkludere slik oppførsel. Hører fra han hver eneste dag hvor han forteller han er glad i meg og har det gått noen dager uten vi sees sier han at han savner meg. Har så lyst å svare at "så bruk mer tid med meg da!" men får meg ikke til å gjøre det heller, liksom redd det er jeg som overreagerer. I praksis viser han det(?) ved å kysse meg, ta hånden min, holde rundt meg. Slike ting. Og si at han er det. Men som du sier så kan jo det være for å holde meg der.. jeg vet ikke, trist å tenke på om det er slik. Du erfarer nå det som så og si alle erfarer på en eller annen måte i livet, enten det er ved venner eller kjærester. Du blir brukt. Siden du åpenbart ser det selv, men fremdeles håper og tror, vil jeg si at du er naiv. Det er to alternativer her, i begge tilfellene er det du som er taperen. 1. Han er som guttebarn flest på den alderen, fullstendig emosjonelt ureflektert og aner ikke hva han påfører deg. Du kan ikke endre denne atferden, den må komme fra innsiden av ham selv, og det er enda 3-5 år igjen. 2. Han vet presis hva han driver med. Du er hans bitch. I beste tilfelle er du i hans øyne en FF. Siden det virker som om du er ute etter kjærlighet, burde du slå opp nå siden det uansett ikke vil holde mer enn noen måneder til. Så lenge det varer, kan du også bare nyte oppmerksomheten, regelmessig sex og grei foring av prinsessedrømmer. Men hva vet egentlig jeg? 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Kanskje er han glad i deg, men han er mye mer glad i kompisene sine. De er i hvert fall mye viktigere da han lar deg sitte igjen alene når som helst for å holde dem med selskap. Hvis ikke han endrer seg når du og tidligere kjærester ber ham om det, vil han aldri endre seg. Og det er jo egentlig helt greit, for du aksepterer det uansett så lenge han sier at han er glad i deg. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Handling sier mer enn 1000 ord, og det hjelper ikke hvor mange flotte og "rosa innpakkede" ord han kommer med, så lenge han viser deg noe helt annet med sin oppførsel. Slik behandler en bare ikke en person en er glad i og elsker. Du bemerker dette, og eksene hans har bemerket dette, og det får deg ikke til å undre hvorfor de er hans ekser......? Sett hardt mot hardt, når han er sammen med deg, så er han sammen med deg. Avtaler med "gutta" får han avtale når dere ikke skal være sammen, selvfølgelig så kan noe oppstå, men det skal jo være unntaket og ikke regelen...... Ikke finn deg i å bli behandlet slik, for det er kun du som "lider" her, han har det jo som "plommen i egget" Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Det er ikke et kjæresteforhold, virker mer som at du er grei å ha som backup når det ikke skjer noe annet. Er jo visse fordeler ved å ha kjæreste også, som han sikkert synes er helt greit å beholde. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Det er tydelig at du har nødt til å si noe til han og hvis han ikke vil forandre seg så kommer du jo til å fortsette å føle deg i andre rekke. Og da er jo saken grei, enten så fortsetter du som nå og føler deg null verdt, eller så gjør du det slutt. Og nei, det er ikke normalt. En venninne av meg hadde det slik, viste seg at han egentlig skjulte at han var homofil og dro til kompisen for å ha seg hver gang kompisen ringte. Virkelig? Eller er det siste tull? Anonymous poster hash: 5724f...871 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Handling sier mer enn 1000 ord, og det hjelper ikke hvor mange flotte og "rosa innpakkede" ord han kommer med, så lenge han viser deg noe helt annet med sin oppførsel. Slik behandler en bare ikke en person en er glad i og elsker. Du bemerker dette, og eksene hans har bemerket dette, og det får deg ikke til å undre hvorfor de er hans ekser......? Sett hardt mot hardt, når han er sammen med deg, så er han sammen med deg. Avtaler med "gutta" får han avtale når dere ikke skal være sammen, selvfølgelig så kan noe oppstå, men det skal jo være unntaket og ikke regelen...... Ikke finn deg i å bli behandlet slik, for det er kun du som "lider" her, han har det jo som "plommen i egget" Ja. Jeg skjønner jo hvorfor de stikker når det er sånn det er. Problemet mitt er bare det at jeg har veldig vanskelig for å rive meg vekk fra noen jeg er glad i nesten uansett hva de gjør feil. Tenker at jeg overreagerer osv. siden det ikke hjelper å si noe, tenkte jeg at jeg måtte vise det (gruet meg i utgangspunktet til det og), han ville treffes og jeg laget en annen avtale. Akkurat sånn han gjør. Da ble han sur og sa jeg valgte den andre foran han. Når jeg var ferdig med det en stund senere spurte han om jeg ville treffe han og jeg sa han kunne komme der jeg var. Det er jo alltid jeg som kommer der han ber meg komme. Men det kunne han ikke for det var "for langt". Så han prøvde mange ganger å overtale meg og hadde så lyst å sees. Jeg svarte at om det var så viktig for han å se meg, så klarte han da å få seg der jeg er selv om det er et lite stykke lenger (totalt kanskje 6km mer). Men det kom ikke på tale. Så da hadde jeg i praksis vist han nøyaktig hva han gjør med meg, og fått han til å føle det likt til og med, og likevel så går det ikke opp for han hvordan det er for meg og at han bør fikse på det... skulle jo ikke vært mulig! Anonymous poster hash: 5724f...871 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Handling sier mer enn 1000 ord, og det hjelper ikke hvor mange flotte og "rosa innpakkede" ord han kommer med, så lenge han viser deg noe helt annet med sin oppførsel. Slik behandler en bare ikke en person en er glad i og elsker. Du bemerker dette, og eksene hans har bemerket dette, og det får deg ikke til å undre hvorfor de er hans ekser......? Sett hardt mot hardt, når han er sammen med deg, så er han sammen med deg. Avtaler med "gutta" får han avtale når dere ikke skal være sammen, selvfølgelig så kan noe oppstå, men det skal jo være unntaket og ikke regelen...... Ikke finn deg i å bli behandlet slik, for det er kun du som "lider" her, han har det jo som "plommen i egget" Ja. Jeg skjønner jo hvorfor de stikker når det er sånn det er. Problemet mitt er bare det at jeg har veldig vanskelig for å rive meg vekk fra noen jeg er glad i nesten uansett hva de gjør feil. Tenker at jeg overreagerer osv. siden det ikke hjelper å si noe, tenkte jeg at jeg måtte vise det (gruet meg i utgangspunktet til det og), han ville treffes og jeg laget en annen avtale. Akkurat sånn han gjør. Da ble han sur og sa jeg valgte den andre foran han. Når jeg var ferdig med det en stund senere spurte han om jeg ville treffe han og jeg sa han kunne komme der jeg var. Det er jo alltid jeg som kommer der han ber meg komme. Men det kunne han ikke for det var "for langt". Så han prøvde mange ganger å overtale meg og hadde så lyst å sees. Jeg svarte at om det var så viktig for han å se meg, så klarte han da å få seg der jeg er selv om det er et lite stykke lenger (totalt kanskje 6km mer). Men det kom ikke på tale. Så da hadde jeg i praksis vist han nøyaktig hva han gjør med meg, og fått han til å føle det likt til og med, og likevel så går det ikke opp for han hvordan det er for meg og at han bør fikse på det... skulle jo ikke vært mulig! Anonymous poster hash: 5724f...871 Du overreagerer ikke i det hele tatt, slikt skal ikke du behøve å finne deg i. Og en "voksen omtenksom kjæreste" gjør heller ikke slikt mot den en er glad i. Men nå er det vel ikke ment at du skal rive deg løs fra ham heller, her er det snakk om at han må vise respekt og kjærlighet mot deg. Men det holder ikke bare si det hver gang dere sees, han må også vise det. Legg bort mobilene når dere er sammen, for det er kanskje det som må til for at han helt og fullt skal forstå hvor han må legge "fokus". Det viser jo på nytt hvor lite "voksen og omtenksom" han faktisk er, når han blir sur for at du satt foten ned. Fortsett med det, og sett gjerne begge føttene ned også, for her bør det en forandring til i forhold hvordan du beskriver hans (dårlige) prioriteringer overfor deg og deres forhold. En får gjerne det en fortjener på sikt, og her blir det jo litt "shit in = shit out" prinsippet, så la han få tilbake det han legger i forholdet deres. Ingen innsats, ingen gevinst....., og da gjelder det jo at du faktisk ikke er ettergivende og overlykkelig når han først dukker opp. Gjør deg litt kostbar, for at han skal se/forstå at han faktisk begår en stor feil ved å bahndle deg slik. Men gjør det likevel med måte og stil, for det å være ufin eller gjøre lite gjennomtenkte handlinger, gjør deg jo da ikke noe særlig bedre i oppførselen enn hva du selv opplever..... Bruk din kvinnelist Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Du overreagerer ikke i det hele tatt, slikt skal ikke du behøve å finne deg i. Og en "voksen omtenksom kjæreste" gjør heller ikke slikt mot den en er glad i. Men nå er det vel ikke ment at du skal rive deg løs fra ham heller, her er det snakk om at han må vise respekt og kjærlighet mot deg. Men det holder ikke bare si det hver gang dere sees, han må også vise det. Legg bort mobilene når dere er sammen, for det er kanskje det som må til for at han helt og fullt skal forstå hvor han må legge "fokus". Det viser jo på nytt hvor lite "voksen og omtenksom" han faktisk er, når han blir sur for at du satt foten ned. Fortsett med det, og sett gjerne begge føttene ned også, for her bør det en forandring til i forhold hvordan du beskriver hans (dårlige) prioriteringer overfor deg og deres forhold. En får gjerne det en fortjener på sikt, og her blir det jo litt "shit in = shit out" prinsippet, så la han få tilbake det han legger i forholdet deres. Ingen innsats, ingen gevinst....., og da gjelder det jo at du faktisk ikke er ettergivende og overlykkelig når han først dukker opp. Gjør deg litt kostbar, for at han skal se/forstå at han faktisk begår en stor feil ved å bahndle deg slik. Men gjør det likevel med måte og stil, for det å være ufin eller gjøre lite gjennomtenkte handlinger, gjør deg jo da ikke noe særlig bedre i oppførselen enn hva du selv opplever..... Bruk din kvinnelist Det er helt rett det du sier, det er akkurat det som må skje. At han begynner å vise meg både respekt og kjærlighet. Men da er det jo også ganske frustrerende når han ikke ser ut til å ta det det minste til seg når jeg viser han i praksis hvordan det er. Kanskje om jeg har vist det mange nok ganger, eller gjør det på enda mer fremtredende måte? Jeg vil ikke gå for hardt frem heller. Har tenkt på å si det i klare ord og nevne eksempler så han kanskje ser sin oppførsel i et annet lys, men er usikker på hvillken måte jeg kan gjøre det på uten at det høres "frekt" ut eller som at jeg er ute etter å lage drama... Anonymous poster hash: 5724f...871 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Det er helt rett det du sier, det er akkurat det som må skje. At han begynner å vise meg både respekt og kjærlighet. Men da er det jo også ganske frustrerende når han ikke ser ut til å ta det det minste til seg når jeg viser han i praksis hvordan det er. Kanskje om jeg har vist det mange nok ganger, eller gjør det på enda mer fremtredende måte? Jeg vil ikke gå for hardt frem heller. Har tenkt på å si det i klare ord og nevne eksempler så han kanskje ser sin oppførsel i et annet lys, men er usikker på hvillken måte jeg kan gjøre det på uten at det høres "frekt" ut eller som at jeg er ute etter å lage drama... Anonymous poster hash: 5724f...871 Ikke forvent "mirakler" med en gang, for dette er også en stor forandring for ham, og han skal også forstå og ikke minst forsøke og forandre seg. Det kan ta litt tid, så her bør du nok være tålmodig og kanskje også litt "sta". Men etter å ha gjort dette noen ganger, og kanskje komme med noen "forståelige hint" så kanskje det snur seg. Husk at vi gutta ofte må ha det ganske godt forklart etter dere kvinners egne ord Om du ikke har nådd frem innen rimelig tid i dine øyne, så bør du gjøre det enda tydeligere og sli at det ikke er til å misforstå hva du mener. Det kan være tøft og hardt å måtte gjøre dette her, men du vil nok aldri få en skikkelig forandring i hans prioriteringer om du ikke gjennomfører dette. Fremgangsmåten finnes det nok ingen fasit på, men du vet nok likevel hvilke knapper du må trykke og justere på, for å få frem meningen din vil jeg tro...... Lykke til 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå