AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Vært sammen med dama i over 4 år som samboere, og har hatt noen fantastiske år som både bestevenner og kjærester og har kunnet dele alt sammen. Vi er begge i 30-åra og har nettopp begynt i faste jobber etter lange studier. Siste året har forholdet skrantet, og vi har gradvist gått litt inn i hverdagsfellen, levd i våre egne bobler, og kanskjer etterhvert kanskje følt oss fremmedgjort for hverandre, uten å være obs på det, selv om vi egentlig takler hverdagen sammen på en helt grei måte, uten noe særlig krangling eller annet stress. Etterhvert som jeg innså dette har jeg på mange måter tatt meg sammen siste tiden, og jobbet både med meg selv og forholdet. Kommet fram til at dette er noe jeg ønsker å satse på og jobbe med. Spørsmålet er om hun ønsker dette? Har spurt og får til svar at hun er usikker.. Det er jo normalt at en utvikler seg i livet, både hver for seg og sammen, og livs- og arbeidssituasjonen forandrer seg. Spørsmålet blir hvordan kan en finne fram - til en ny, og bedre måte leve sammen ut fra nye forutsetninger? Noen som har erfaring fra liknende og har noen råd å komme med? Anonymous poster hash: d7cb0...55f Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Løsningen er ihvertfall ikke å prate om det.Du skal ikke spørre om hun liker deg eller vil fortsette forholdet, du skal få henne til å ønske det.Jeg ville sluttet med alt du ser på som "jobbe for forholdet", jobb heller med å forbedre deg selv. Bli godt trent, bli flink å spille et instrument eller bli mer sosial. Alt som vil gjøre deg mer attraktiv for andre kvinner dersom det blir slutt med samboeren, vil også hjelpe deg med å beholde henne.Ikke prøv å få henne til å like den du er, bli heller en så bra utgave av deg selv at hun vil gjøre alt for å beholde deg.Jeg har ikke bodd like lenge med samboeren som deg og skal ikke pårope meg å være ekspert på dette, men jeg har innsett at det å bruke tid og krefter på å utvikle seg selv, det er aldri bortkastet. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Takk for bra svar, som jeg vil ta med meg. Har allerede begynt å jobbe med dette. Frykter imidlertid hun går med planer om å flytte ut, og at denne planen i tilfelle blir litt for langsiktig. Noen tips på kort sikt? Hvorfor ikke prate om det? Anonymous poster hash: d7cb0...55f Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Å prate om det blir bare å belyse et problem, og hjelper ikke. Det er å prøve fikse et emosjonelt problem med logikk. Tiltrekning er ikke logisk. Hvis hun har planer om å flytte ut, eller at du føler det er slik, og hun sier hun IKKE er gira på å fikse forholdet, er det jo soleklart best for alle sammen om dere bare går videre. Slikt skjer av og til, ikke noe galt med noen av dere av den grunn. Det er godt å være alene og, få litt mer spenning i hverdagen, kanskje røske opp i livet og få en second wind. Det er ingen som vinner på å banke en død hest "bare fordi". Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 I motsetning til de andre, tror jeg at dere bør ha en samtale - en utilslørt samtale, hvor dere kan snakke skikkelig ut om hvordan dere har hatt det frem til nå, hva dere tenker om situasjonen, hva dere tenker om fremtiden, hvordan rette opp i eventuelle problemer. Slai sier at dere ikke trenger å snakke sammen, fordi det kun er å belyse et problem, og til det svarer jeg; ja, det er jo derfor man skal snakke sammen. Problemet må belyses før du forsøker å fikse det. Selvfølgelig kan TS forsøke å gjøre seg mer interessant, jobbe med seg selv og alt dette, men til hvilken nytte hvis kjæresten har problemer med noe annet? Det vanskelige blir å få en god samtale. Folk har en tendens til å unngå å si ting som er ubehagelig for den andre part, og når man først gjør det har den andre part en tendens til å gå rett i forsvar. Man er gjerne ikke helt ærlig -- man sier A, men tør ikke å nevne B og C i frykt for at den andre part skal bli lei seg eller noe. Så om du får kjæresten din til å fortelle hva som plager henne, og hun sier noe, uansett hvor anklagende det høres ut, eller uansett hvor urettferdig hun får problemet til å høres ut som, bit det i deg, vær forståelsesfull og legg grunnlaget for en god samtale. Så kan du heller fortelle henne dine oppfatninger, tanker og hvorfor du føler hun fremstiller det hele urettferdig når irritasjonen (eller hva du nå enn føler) har dempet seg. Nøkkelen i et god forhold er en god samtale, og det er bedre å snakke om ting enn å tolke signaler og forsøke å endre deg utifra disse tolkningene. 4 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Lucre: kommunikasjon er en flott ting, men når det kommer til slike ting som tiltrekning føler jeg det er mot sin hensikt. Men såklart, på det stadiet dere er på nå er det jo ingen vits å ikke ta den praten og legge ut, det er ikke akkurat på vei mot noen lys fremtid ser det ut til. Its a hail mary, men kanskje bedre enn ingenting? Worst case scenario lærer du noe til neste gang. TS: gjerne hold oss oppdatert hvordan dette utvikler seg. Endret 29. november 2014 av Slai Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Frykter nok at det er jeg som er mest gira på å bevare forholdet og derfor viser initiativ. Føler det som også at det er jeg som har mest å tape på at det blir slutt - er absolutt ikke klar for å leve alene akkurat nå, begynne å date osv igjen. Samtidig synes jeg det er fælt å nå gå å kjenne på tanker som sjalusi og negativitet rundt henne som jeg er så fryktelig glad i. Tror hun trenger litt tid til å finne ut hva hun vil, men da er det vel et poeng å gi henne lyst på å fortsette uten at hun føler seg fanget eller presset til noe.. Hun er nok mer "guttete" når det kommer til kommunikasjon. Går heldigvis mot julefeiring med hver vår familie og at vi sånn sett får litt tid fra hverandre. Anonymous poster hash: d7cb0...55f Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Slai: Ja, jeg er enig i at det er en del aspekter ved forhold som er ute av vår kontroll, og at det i enkelte tilfeller kan være mot sin hensikt å absolutt skulle sette ord på alt og samtale i det vide og brede om alt. Hvis hun trenger tid til å tenke gjennom, er nok ikke det å presse gjennom en samtale det lureste. Og at hun er på det stadiet at hun må komme seg unna og være for seg selv for å få klarhet, tyder også på at dere har rett; dette er nok noe som er utenfor TS' kontroll. Hvis det hadde vært meg, og min partner oppførte seg på en måte jeg ikke likte eller på andre måter gjorde noe hun var i stand til å endre, ville jeg naturligvis tatt det opp med henne før det gikk så langt som det har gått her. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Ja absolutt, kan være enig der. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Takk for bra svar, som jeg vil ta med meg. Har allerede begynt å jobbe med dette. Frykter imidlertid hun går med planer om å flytte ut, og at denne planen i tilfelle blir litt for langsiktig. Noen tips på kort sikt? Hvorfor ikke prate om det? Anonymous poster hash: d7cb0...55f Nei, ikke snakk om det. Har du noen gang hatt lyst på noe usunt, selv om du vet du ikke burde spise/drikke/ta det? Om en ekspert snakker med deg og forteller deg at kroppen din ikke har godt av det, så kan du være enig og forstå det han sier men likevel fremdeles ha lyst på det. Emosjoner og følelser kan ikke bli forstått med logikk og resonnement. Du kan ha veldig lyst til å gjøre noe, eller være veldig redd for noe, helt uten grunn. Tiltrekning er også en emosjon. Det som kan gjøre en forskjell, er om du på en eller annen måte forandrer deg slik at samboeren din merker en forskjell på deg. Dette kan gjøre henne usikker og gi deg en ny sjanse. Hun kan komme til å spørre deg om du føler deg bra eller om du er helt deg selv, da svarer du bare at du er lykkelig og har fått overskudd til å leve livet ditt slik du vil, "åja" svarer hun tilbake. Så merker du mer romantiske tilnærmelser fra hennes side og kanskje hun forteller deg at hun er blitt forelsket i deg på nytt, eller at hun husker hvorfor hun falt for deg eller noe lignende. Dere går gjennom en tøff periode, dersom du er ekstra snill med henne eller bruker penger på henne vil det gi henne dårlig samvittighet og hun får hastverk med å gjøre det slutt. Hvis du vil beholde forholdet, må du gjøre deg selv så attraktiv og spennende at bare en idiot vil dumpe deg Endret 29. november 2014 av Pycnopodia Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 TS her. Takk for gode råd, noe jeg kjenner hjelper. Hun er nok ikke samtaletypen, nei. og blir feil av meg til å presse henne til logikk eller noen ting som helst. Forstår den biten godt. Det å jobbe med, og forbedre seg selv, ser jeg jo vil gjøre meg attraktiv både for kjæresten min, og dersom jeg skulle ende opp single. Problemet blir bare hvordan jeg kan få til dette nå som jeg er nedstemt og trist, uten at det virker påtatt? Noen tips til å ta seg litt i nakken? Har allerede tatt opp tonen med gamle kompiser, begynt å trene etc tidligere i høst, Men føler som nevnt at dette henger litt over oss for tiden, selv om det har blitt litt mer nærhet og kos siste dagene. Akkurat nå skjønner jeg ikke om det er lurt å gi hverandre litt rom (ikke pause altså) og finne aktiviteter hver for seg, eller det motsatte, og være mer oppmerksom og gjøre "romantiske" ting sammen? Ønsker jo ikke at hun skal føle seg fanget eller at jeg blir desperat.. Anonymous poster hash: d7cb0...55f Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Nåda, vil påstå at det å snakke med partneren er helt avhengig av forholdet , jeg har vært sammen med min kone nå i snart 13 år og vi løser problemene ved dialog. Men å få til et forhold der man kan bruke dialog for å finne løsninger er ikke enkelt, da må begge partene være flinke til dette , men det er fult mulig. Men jeg skal være ærlig i at jeg ikke hadde fokusert for mye på "problemene" men heller prøvd å huske hva som gjorde forholdet spesielt i starten og prøve å få til denne gnisten igjen , så får man heller prøve å gjøre nye ting og ikke minst se om det kan forbedre det man allerede har. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 TS her. Takk for gode råd, noe jeg kjenner hjelper. Hun er nok ikke samtaletypen, nei. og blir feil av meg til å presse henne til logikk eller noen ting som helst. Forstår den biten godt. Det å jobbe med, og forbedre seg selv, ser jeg jo vil gjøre meg attraktiv både for kjæresten min, og dersom jeg skulle ende opp single. Problemet blir bare hvordan jeg kan få til dette nå som jeg er nedstemt og trist, uten at det virker påtatt? Noen tips til å ta seg litt i nakken? Har allerede tatt opp tonen med gamle kompiser, begynt å trene etc tidligere i høst, Men føler som nevnt at dette henger litt over oss for tiden, selv om det har blitt litt mer nærhet og kos siste dagene. Akkurat nå skjønner jeg ikke om det er lurt å gi hverandre litt rom (ikke pause altså) og finne aktiviteter hver for seg, eller det motsatte, og være mer oppmerksom og gjøre "romantiske" ting sammen? Ønsker jo ikke at hun skal føle seg fanget eller at jeg blir desperat.. Anonymous poster hash: d7cb0...55f I noen forhold vil en pause fra hverandre hjelpe, man får litt avstand og ser hva man egentlig har og savner i den andre personen. Andre ganger blir det et naturlig tidspunkt å gjøre det slutt fordi man rett og slett ikke savner den andre personen så mye. Det beste du kan gjøre er å ta styring tilbake i livet ditt. Du kan våkne og være nedstemt, det får du kanskje ikke gjort noe med der og da. Her trenger du litt ryggrad og viljestyrke, gå deg en tur på et fjell eller turområde i nærheten selv om du er nedstemt. Tviler på du vil føle deg verre etterpå. Viktigste er å gjøre noe, i dag, ikke utsett det til i morgen da får du aldri gjort det. Ikke sitt passiv i en stol eller ligg slengt på sofaen, det tapper deg for krefter. Ta gjerne en tur til lege også, si du føler deg sliten, mangler du noe vitaminer kan det gjøre deg veldig trøtt og sliten. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 never stop dating alle forhold utvikler seg slik hvis man ikke aktivt jobber imot det, inviter henne på en date! dere skal snakke sammen, flørte, og alt som man gjorde på date. det er drittmorsomt tro meg. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 marriedmansexlife.com - Han skriver mye bra for forholdsverdenen. Sjekk ut dette kapitlet for hvordan du skal få interessen tilbake fra damen din, og hvis dette ikke funker, så går du videre: http://marriedmansexlife.com/2014/02/dread-game-vs-reality-game/ Jeg har ikke så mange år med samboer, men merker at mitt nye samboerforhold er mye bedre nå som jeg har bestemt meg for at slik vil jeg ha ting (MMSL - Captain and first officer, flott kapittel). Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) marriedmansexlife.com - Han skriver mye bra for forholdsverdenen. Sjekk ut dette kapitlet for hvordan du skal få interessen tilbake fra damen din, og hvis dette ikke funker, så går du videre: http://marriedmansexlife.com/2014/02/dread-game-vs-reality-game/ Jeg har ikke så mange år med samboer, men merker at mitt nye samboerforhold er mye bedre nå som jeg har bestemt meg for at slik vil jeg ha ting (MMSL - Captain and first officer, flott kapittel). moro, hadde ei dame som ikke ville ha sex særlig ofte engang, helt til hun snoket på facebook meldingene mine og så at jeg hver bidige helg hadde damer som maste på om jeg ville møte dem, først ble hun lynforbanna, så viste jeg at det var DEM som sendte til meg, jeg svarte sjeldent og hvis jeg svarte så var det helt høflig avvisende. Hun så dette hadde foregått helt siden vi ble sammen, altså over 1.5 år og hun visste at jeg ikke var særlig fornøyd med sexlivet. Vi hadde sex 10 ganger den helga, like mye som de siste 6 månedene..... hun sendte nakensnaps, kjøpte dirty undertøy og ble helt vill etter å ha lest meldingene. guess she didnt know what she had Endret 1. desember 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) marriedmansexlife.com - Han skriver mye bra for forholdsverdenen. Sjekk ut dette kapitlet for hvordan du skal få interessen tilbake fra damen din, og hvis dette ikke funker, så går du videre: http://marriedmansexlife.com/2014/02/dread-game-vs-reality-game/ Jeg har ikke så mange år med samboer, men merker at mitt nye samboerforhold er mye bedre nå som jeg har bestemt meg for at slik vil jeg ha ting (MMSL - Captain and first officer, flott kapittel). moro, hadde ei dame som ikke ville ha sex særlig ofte engang, helt til hun snoket på facebook meldingene mine og så at jeg hver bidige helg hadde damer som maste på om jeg ville møte dem, først ble hun lynforbanna, så viste jeg at det var DEM som sendte til meg, jeg svarte sjeldent og hvis jeg svarte så var det helt høflig avvisende. Hun så dette hadde foregått helt siden vi ble sammen, altså over 1.5 år og hun visste at jeg ikke var særlig fornøyd med sexlivet. Vi hadde sex 10 ganger den helga, like mye som de siste 6 månedene..... hun sendte nakensnaps, kjøpte dirty undertøy og ble helt vill etter å ha lest meldingene. guess she didnt know what she had Den var bra Henrik2k Men enig med pycnopodia... Går ikke å "overtale" en dame til å gidde å være sammen med deg... Det må nesten komme innenifra. Og ikke minst, det å forbedre deg selv, taper du aldri på. Selv hadde jeg en jækla tung smell for en tid tilbake, var sammen med en dame som var sjalu og skulle kontrollere meg, og jeg smalt henne på tjukka attpåtil. Så vi ble foreldre, og forholdet havarerte. Det var jævli tungt for meg, siden jeg har hatt få kjærester, og det var mye bra i forholdet (det intime)... Men jeg fant ut at jeg ikke ville bli spydd på og skjelt ut hver dag. Så ut i det ukjente bar det for meg. Startet på blanke ark igjen. Sikkert litt som da Steve Jobs ble sparket ut av Apple, hans eget selskap. Det er knusende der og da, men det er bare å gi gass. Lære nye ting, utvikle seg, oppdage livet. For min del har jeg etter dette lest mye bøker, lært meg mye, vært med mye venner, på fylla, på byen i oslo, skrudd mye bil, jobbet mye. Dratt på ferie med kompis, sett på Live sex show i amsterdam, sett og gjort fete ting... Livet har så mye mer å by på enn å sitte å holde en kjerring i hånda! Noe damer har det også vært, men ikke allverdens. Har ikke vært så ivrig Hun jeg var med maste om at vi skulle gå på samlivs-terapi eller sånne timer, men jeg hadde ikke lyst til det. Visste innerst inne at dette var butt-fucked. Sånne ting funker ikke. Jeg har sett eksempelet: ett vennepar av hun jeg var sammen med hadde hatt noen jævla smeller i samlivet og de hadde også unge. Mannen i det forholdet hadde blitt gråhåret bare over en to-års periode. Så det er gull Eller, nei takk!! Endret 2. desember 2014 av ragge_jz Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 jeg er til dels enig med de som sier en ikke skal snakke men jeg er til dels uenig i det også. Som Malvado sier så er kommunikasjon viktig for å kunne løse eventuelle floker i forholdet. Samtidig er kan det være greit å styre unna samtaler ala "liker du meg". Som Henrik2k sier er det viktig å være kjærester også, selv om en har vært sammen lenge. Ha litt romanse i hverdagen og sett av tid til hverandre. Legg spill/data/whatever til side og kos dere sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå