Gå til innhold

Trenger smarttelefon som er god på konferansesamtaler

ferrek

Anbefalte innlegg

Hei

Som overskriften sier er dette en egenskap min nye telefon må ha. Det må altså være en god innebygget høytaller for å høre de i andre enden godt, og god mikrofon. Koble til ekstern høytaller er ikke et alternativ, jeg må ha muligheten til å være klar for konferanse uansett hvor jeg er og ofte er vi flere som hører på.

Krav ellers: God på Exchange og litt størrelse på skjerm <4,7". OS legger jeg ingen føringer på.

Kan kanskje være lurt å vente til Windows 10 kommer? Pris er ikke relevant.

På forhånd takk for svar.

Endret av ferrek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Slai: Ikke noe dumt tips, glemmer bort HTC litt. Jeg har Galaxy S5 og Android 4.4 takler Exchange godt, selv om jeg synes den er noe treg, mistenker at det er fordi jeg har push på høyeste frekvens, men er ikke sikker. Høytalleren derimot duger ikke.

Lenke til kommentar

Note 4 har ganske høy høyttaler og er finfin ift Hancom Office osv, men den nærmer seg ikke høyttalerne på m7/m8 da det er en enkelt og dårligere høyttaler som i tillegg er plassert bak telefonen.

For å flippe det litt: ser du noen grunn til å IKKE velge m7/m8 selv? Ligger det noen utfordringer der du føler de mangler? Feks pris, eller skjerm, eller batteritid såvidt du kan finne på tester, osv?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slai: M8 har vel noe dårligere batterikapasitet enn S5, det sammen med manglende vanntetthet er eneste hinder. Spesielt sistnevnte ifbm trening, men jeg kan jo bruke S5 som treningstelefon.

Er litt lei Android og sugen på å prøve Windows når de kommer med oppdatert OS, kan være et alternativ å drøye og se hva som kommer derfra.

Note 4 blir for stor for bulselommene mine, har ikke alltid jakkelommer tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

S5en min kan absolutt brukes, så så lenge det ikke er så mye annet spennede å velge kan jeg drøye til over nyttår å se hva Windows kommer med. IPhone har jeg ikke noe inntrykk av skal være spesielt mye bedre enn telefonen jeg har idag.

Lenke til kommentar

Bruker min note3 på samme måten og den kjører feilfritt.

Min er på custom rom med innebygd sound booster så lyden blir svært høy.

Det skurrer litt i plastikken på telefonen men ikke noe stort problem når flere lytter...

Jeg vil gjette at note4 må være perfekt til formålet.

Med note4 får du en kraftpakke, godt batteri og s pen som også kan brukes...

Suger batteri slike konferanser..

Har vurdert å kjøpe noen billige bt høytalere og ha de forskjellige steder men ikke kommet så langt enda...

Note4 koster litt penger men det er veldig praktisk å ha tilgang til "penn og papir" uansett hvor du befinner deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...