Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger switch og trådløst accespunkt.

Anbefalte innlegg

Neste uke for jeg bredbånd via coax fra Canal Digital og ut fra utstyret de leverer som kun består av et kabelmodem så trenger jeg litt utstyr.

Må ha et trådløst tilgangspunkt og en switch og er derfor på jakt etter noen abefalinger.

Nå har jeg internett fra Telenor med Zyxel router med innebygger trådløs nett og 4 utganger og med nett fra Canaldigital ønsker jeg minimum samme funksjonaliteten som før med trådløst nett pluss vanlige nettverskuttakfor ting jeg har behov for fast tilkoblet som blandt annet IP telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden du har hatt Telenor før, har du ikke en Telenorrouter? Denne kan du også sette opp for å kjøre mot CDs kabelmodem. Både 2812 og nyeste modell gir grei nok ytelse.

Lenke til kommentar

Har en zyxel router fra telenor men jeg tengte å bruke denne med telenor abbonemanget inntil jeg har fått full funksjonalitet med CD nettet, inkludert IP telefoni og trådløsnett.

Vil unngå å sette opp telenor routeren til CD nettet og ikke få det til å fungere så sitter jeg uten router til noen av nettene.

Lenke til kommentar

Hei.

Nå har jeg fått routeren og møter ganske fort på et problem.

Etter å ha satt opp nettverknavn og passor dukker det opp et vindu på skjermen som sier følgende.

Nettstedet "IPadresse" ber om brukernavn og passord. Nettstedet sier: «RT-N66U»

Brukernavn:

Passord:

Denne må jeg fylle ut for å komme inni routermenyen igjen.

Problemet er at jeg ikke har noe anelse om hva det er eller hvor det eventuelt skulle stå skrevet.

Det er i hvertfall ikke nettverksnavn eller passord for trådløsnettet som jeg fylte inn først.

Men routeren fungerer både trådløst og kablet men får som sagt ikke tilgang til menyen i den.

EDIT.

Fant ut av det.

EDIT2.

Etter å ha sjekket firmwareoppdatering via routerens GUI så har dne faktisk siste firmwaren installert.

Imponerende.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...