Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] sikring til inst belysning

Perl09

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har mistet alt av instrument, samt belysning til alle innvendige knapper.Dette skjedde fbm bytte av pære på hanskerommet. mulig kortsluttning.

Jeg har sjekket sikringer og finner ikke brent sikring. kan noen hjelpe meg.

Bilen er skoda octavia 2002

Takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville testa med et instrument. Hvis du fremdeles ikke finner gåene sikringer så må du rett og slett feilsøke på den gode gamle måten. Koblingsskjema for bilen kan da være greit å ha. Hvis ikke må du rett og slett følge ledninger og måle fra belysningen, via sikringsboksen og bakover mot batteriet.

Eventuellt kan du google og se om det er et kjent problem. En på jobb hadde også Octavia med mørkt instrumentpanel.

Lenke til kommentar

Dette er relatert til kortsluttning slik at alle belysning instrument, el vindu bryter, klima belysning, sigarat tenner er borte. Jeg får strøm fra sigarat tenner og alt annet virker. Trodde først det var sikring og tok ut en og en sjekket visuelt.

Lenke til kommentar

Jeg ville i det minste sjekket nr. 11 og 15 med et instrument. Sigarettenneren har egen sikring så den går utenom. Har du et multimeter med forbindelsestest/diodetest er det uansett en kjapp jobb å sjekke alle. De har kontaktpunkter på toppen så du trenger ikke nappe hver og én ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...