Perl09 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, Jeg har mistet alt av instrument, samt belysning til alle innvendige knapper.Dette skjedde fbm bytte av pære på hanskerommet. mulig kortsluttning. Jeg har sjekket sikringer og finner ikke brent sikring. kan noen hjelpe meg. Bilen er skoda octavia 2002 Takk :-) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Har du målt alle sikringene eller bare inspisert visuelt? Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Kun visuelt. Gått gjennom alle sikringer. Det står ingen ting om instrument belysning sikring. Endret 28. november 2014 av Perl09 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg ville testa med et instrument. Hvis du fremdeles ikke finner gåene sikringer så må du rett og slett feilsøke på den gode gamle måten. Koblingsskjema for bilen kan da være greit å ha. Hvis ikke må du rett og slett følge ledninger og måle fra belysningen, via sikringsboksen og bakover mot batteriet. Eventuellt kan du google og se om det er et kjent problem. En på jobb hadde også Octavia med mørkt instrumentpanel. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Dette er relatert til kortsluttning slik at alle belysning instrument, el vindu bryter, klima belysning, sigarat tenner er borte. Jeg får strøm fra sigarat tenner og alt annet virker. Trodde først det var sikring og tok ut en og en sjekket visuelt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg ville i det minste sjekket nr. 11 og 15 med et instrument. Sigarettenneren har egen sikring så den går utenom. Har du et multimeter med forbindelsestest/diodetest er det uansett en kjapp jobb å sjekke alle. De har kontaktpunkter på toppen så du trenger ikke nappe hver og én ut. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Løst:-) Det var sikring til hanskerom belysningen som var gåen. Byttet denne fikk lys tilbake. Det var sikring nr. 3 Takk for innspill sedsberg:-) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Berre hyggeleg. Bra du slapp å ligge krokrygga under dashen med multimeter. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Det var surt og kaldt ute :-( vurderte å gi opp i dag med ville gjøre siste forsøk. Nå er det deilig komme inn og sitte foran tv og kaffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå