multisync Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, lurer på om noen har noen formeninger om hvilke typer som funker bra. Er det best å ha to separate, eller kan en kombinasjonstang funke greit? Tenkte på denne: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Avisoleringstang-71611/ Evt. andre alterantiver, men må være mulig å få tak i en fysisk butikk. Som alternativ hvis det er best å ha to tenger, kanskje disse? Litt usikker på hva slags avisoleringstang som funker greit, de er jo ganske forskjellige. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Kabelskotang-71656/ http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Kabel--og-avisoleringstang-71646/ Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Blir noe vanskelig å uttale seg om verktøy man ikke har prøvd. Og hva som 'funker best' blir noe subjektivt. Jeg ville prøvd å kjøpe den kombinerte tanga. Dersom den funker greit, så funker den greit. Dette er forholdsvis billig utstyr, så det er like greit å prøve seg frem, dersom det blir et dårlig kjøp så er man i hvert fall en erfaring rikere. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg har selv noe ala den første du har (kjøpt på Clas Ohlson) og den fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg har brukt to forskjellige, Jeg har en slik og i det siste har jeg lånt en tilsvarende som er i 1. linken din. Ble veldig positivt overrasket over den du har i 1. link, dette er noe som står på min ønskeliste i år. Kombinasjonstanga er iallfall etter min mening det beste valget. Det er tungvindt med to verktøy der man stadig må bytte fram og tilbake. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Det spørs selvsagt på om dette er noe du kommer til å bruke mye. Er det det, ville jeg valgt kombitang. Som skrevet over her er det tungvindt å bytte tang. I tillegg syns jeg ikke den avisoleringstangen så noe bra ut, du må selv gjette hvor isoleringen slutter og kabelen begynner. Bommer du på dette, er det fort gjort å ha avisolert en god del av kabelen. Den kombitanga har jeg også brukt, men igjen et annet merke. Veldig bra. Eneste ulempen er at klemming av kabelskoene krever litt mer krefter, enn om de hadde sittet øverst (noe som selvsagt ikke går på en kombitang). Sats på en første, koster jo ikke all verden. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Da gjør jeg det, så får jeg heller kjøpe meg en ordentlig kabelskotang hvis jeg får behov for det. Noen som vet noen alterantiver til den kombinasjonstangen jeg linket til som kanskje er litt bedre kvalitet enn biltema? Må kunne kjøpes i fysisk butikk og ikke være grisedyr 400kr> Skal sette på ønskeliste til jul, må nesten ha noe der som ikke er nettkjøp Lenke til kommentar
FireWolf Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Etter mine erfaringer så er det best/tryggest og bruke tang med pressmoment, med tanke på feilpress. Som kan lede til varmgang i kontaktpunktet. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 God tang hvis du skal ha for isolerte kabelsko her... Hvis du er følsom på hånden, så er den siste tangen helt grei og enkel å bruke.. Men hvis man er for hardhendt kan man kutte for mye i kobberet. Men jeg bruker som oftest den siste, for å kunne effektivt avisolere de fleste størrelser på en nøyaktig måte. Skal det brukes mye, er denne ideell.. Lenke til kommentar
andershf Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg er veldig fornøyd med denne, selvjusterende fra 0,2 - 6 mm2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg har en slik, slik og en slik. Kabelskotanga er så som så, jeg syns den blir for stor når jeg skal skjøte kabel. Stripax-tanga tåler dårlig å få seg en støyt, men er relativt god til å avisolere ledninger med, men det er bedre å få en dedikert avisoleringstang om ikke har behov for en tang med magasin for endehylser. kabelkutteren er god så lenge man kun kutter kobber med den, på så blir kuttflaten hakkete, slik at tanga blir sløv og setter seg fast. Den er forresten ikke stor nok til å kutte en 35 mm2 kabel. Jeg har prøvd. Tanga ble ødelagt og jeg måtte "tygge" den i flere omganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå