Tangier Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg kjøpte min første MX518 for rundt regna 10 år siden, har hatt 2 av den og kjøpte en G400s i fjor. Men jeg leker med tanken på å kjøpe noe nytt. Don't change a winning team er det noe som heter, men det kan jo være lurt å prøve noe nytt, kanskje jeg finner noe enda bedre Problemet er bare det at om jeg bruker datamus som er for smale, får jeg skikkelig vondt i hånda etter få timer. Og etter hva jeg har skjønt er MX518 eller 510 eller hva nå formen heter, en stor mus. Har sett litt på Zowie FK1, men den er jo 11mm smalere enn 518, iallfall ut av tallene jeg fikk fra Logitech. (G400s: bredde: 73mm, lengde: 131mm, høyde: 43mm, tyngde: 137g (inkl. kabel) Er det noen her som har vært i samme situasjon, eller har noen god tips til gode gamingmus i samme størrelse som MX518? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Veit ikke om jeg syns den er så brei akkurat, men når jeg ser du har brukt MX518 i 10år, så frister det veldig å anbefale Logitech G502. Blir denne for smal for deg? Musa er ellers helt fantastisk, med kanskje den beste sensoren på markedet. Lenke til kommentar
Alyssa Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 G502 er fantastisk, men den er vel mest designet for claw grip og er forholdsvis liten. Den er bare 6 cm vid, om man ser bort i fra den dingsen med lyseblått på som stikker ut på venstre side (målt fra høyre til venstre v. innside av der tommelen naturlig er). Har sett noen Roccat og Mionix på lan som var digre mursteiner. Lurer på om sistnevnte var Naos 7000 (8,4 bred) da den hadde blått lys, men kjenner ikke modellene deres så godt så er usikker. Alltid greit å vite hvordan de føles i hånda, så hadde dratt innom en butikk som har slikt ute om jeg var deg. Da kan du teste ut g502 også, den er virkelig super Lenke til kommentar
mna Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Gikk fra 518 til intelli for noen år siden å er meget fornøyd. Nå ser det imidlertidig ut til at intellien begynner å bli vanskerlig å oppdrive(kun maxfps.no som har den)men er absolutt verdt å prøve. selv kommer jeg etterhvert til å prøve zowie ec1 evo siden den er mest lik 3.0 i størelse. Man får den i ec2 også som er litt mindre. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Roccat Kone Pure Military kan være noe. Den er litt kortere så det er mer fingertipish. De har Kone på Elkjøp & Lefdal, så du kan gå å teste hvordan den er å holde før du kjøper military versjonen på nett. Grunnen til at du bør kjøpe Military versjonen er at den har nyest sensor Intellimouse Explorer 3.0 har vel det som regnes som en av de beste sensorene, men du bør helst "overklokke" den, og da MÅ du ha Windows 7 eller eldre OS. Ellers har den veldig lav max perfect control speed (rundt 1m/s med 125hz, 1.7m/s med 500hz) . Og da vil du få du kunne få negative akselerasjon visst du har får lav sens. G502 har nok den beste sensoren, men den veier jo 120g uten kabel og uten vektene, det er ganske mye faktisk Zowie sliter litt med QC og kan være helt elending på RMA. Jeg har en EC1 evo cl som er gått i stykker etter kun 3 månder. Har og en Zowie FK1 hvor høyreklikket er betydlige dårligere enn venstre. Lenke til kommentar
Tangier Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Mye bra tips her, jeg kjøpte meg en Steelseries Rival på tilbud på fredag bare for å prøve, den hadde tilnærmet størrelse som mx518. Har fått den nå og prøvd i en halvtimes tid. Størrelsen er ok, men er usikker på om jeg liker vinkelen på siden av musen, føles litt ut som man skal glippe den. I tillegg sliter jeg nå med å aimen i CS. Skal jeg ta 180° f.eks, så ender jeg opp med å sikte i taket eller i bakken. Holder sikkert musa skjevt i forhold til hva som er default. Skal sies at jeg fikk dette problemet når jeg gikk tilbake til min G400s igjen også, kanskje jeg bare ikke har spilt CS på noen uker og det er det som er problemet Nå ser ikke jeg på hendene mine som store akkurat, kanskje medium pluss, men jeg har da alltid holdt MX518 i claw grip, bare fingertuppene som berører musa. (Hvis det er lov å si Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg har Rival selv, og den er veldig rar når det gjelder dette. Spesielt visst jeg har brukt en annen mus også, da blir den helt forvirra... Men det hjelper litt å > Enhetsbehandling > HID Mus & pekeenheter > Avinstallere driver (ikke steelseries engine) > ta inn/ut USB så den installeres på nytt. Lenke til kommentar
Tangier Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg har Rival selv, og den er veldig rar når det gjelder dette. Spesielt visst jeg har brukt en annen mus også, da blir den helt forvirra... Men det hjelper litt å > Enhetsbehandling > HID Mus & pekeenheter > Avinstallere driver (ikke steelseries engine) > ta inn/ut USB så den installeres på nytt. Tja, kanskje det, jeg fikk dreisen på det etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå