Gunfreak Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Så hatt en 50" plasma i 2 år nå, en god model, Men husker jeg ble litt skuffet, når jeg ser på tver på feks elkjøp, har de mye bedre flyt, de ser bare ut til å ha høyere oppløsing og spesielt bevegelser ser bedre ut, du får på en måte en 3d effekt uten å ha 3d tv. Men dette fikk jeg ikke på min, selv om min var langt dyrere en de jeg så på elkjøp, Men nå flytta jeg til forloveden min, og etter jeg satt i gang tven da, fikk jeg denne "effekten" på tven, den ser bare klarere ut, bevegelser seg mer ekte ut alt er klarere. Jeg bare aner ikke hvordan dette skjedde, Har ikke forandra på noen innstillinger, hverken på tven, eller reciveren. Eneste forskjellen er vel at HDMI sitter nå i HDMI 1 i stede for HDMI 2 på tven. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Gikk fra analogt til digitalt? Evt bedre signalstyrke? Lenke til kommentar
iBrick Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Eneste jeg vet er at en TV får ikke høyere bildeoppdateringsfrekvens (Hz) eller lavere bildeforsinkelse (ms) uten videre... Vet også at Plasma tver ikke skal legges ned på siden. Sto den oppreist under flyttingen? Kanskje du har ødelagt noe i tven din som får det til å se bedre ut? (vet ikke akuratt hva som er grunnen til at du ikke skal legge ned en plasma tv) Eller så kan det kanskje ha noe med lyset i rommet? Som gjør at øynene dine har det mer behagelig når du ser på tv der tven står nå?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Legger du en plasmaskjerm ned kan/vil plasmapanelet sprekke. Da vil bildet bli alt annet enn bedre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Gikk fra analogt til digitalt? Evt bedre signalstyrke? Aner ikke, om det er bedre signalstyrke, mener jeg brukte samme HDMI kabel, ihvertfall fra reciver til tv, Men gikk ikke fra analogt, har alltid brukt HDMI kabel. Eneste jeg vet er at en TV får ikke høyere bildeoppdateringsfrekvens (Hz) eller lavere bildeforsinkelse (ms) uten videre... Vet også at Plasma tver ikke skal legges ned på siden. Sto den oppreist under flyttingen? Kanskje du har ødelagt noe i tven din som får det til å se bedre ut? (vet ikke akuratt hva som er grunnen til at du ikke skal legge ned en plasma tv) Eller så kan det kanskje ha noe med lyset i rommet? Som gjør at øynene dine har det mer behagelig når du ser på tv der tven står nå?? Den var oppreist under hele turen, godt beskyttet. Kan være lyset, ja, men like vel, det var en drastisk forandring, mer enn man skulle tro lys ville gjøre Legger du en plasmaskjerm ned kan/vil plasmapanelet sprekke. Da vil bildet bli alt annet enn bedre. Den ble ikke lagt ned nei, Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Noen TV-er (bl.a. min Panasonic plasma) har separate instillinger på hver HDMI-inngang. Det kan hende at innstillingene på HDMI1 og HDMI2 er forskjellige. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Noen TV-er (bl.a. min Panasonic plasma) har separate instillinger på hver HDMI-inngang. Det kan hende at innstillingene på HDMI1 og HDMI2 er forskjellige. Må være det, min plasma er Panasonic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå