Gå til innhold

Jeg får ikke Outlook 2013 til å synkronisere gmail innboks

eugenie

Anbefalte innlegg

Fikk ny datamaskin tidligere i uka, kjører windows 7 og office 2013.

Jeg plages VELDIG med å sette opp min gmail-konto. :-(

Jeg får ikke synkronisert innboks, men alle andre imap-mappene synkroniseres som de skal.
Alle gmail-mappene ligger i mappelisten som de skal med alt "up to date", men bak innboks står det (bare på denne datamaskinen).

Innboksen er tom, og jeg forstår det slik at denne innboksen er ei mappe lokalt på maskinen.

Når jeg prøver å velge hvilke mapper jeg skal synkronisere, er ikke innboks avmerket som en mappe jeg abonnerer på. Når jeg velger å abonnere på denne, får jeg følgende feilmelding: Kan ikke abonnere på mappen. serveren svarte: NONEXISTENT] Folder doesen't exist (Failure).

Har aldri opplevd tilsvarende problem når jeg har satt opp denne gmail-kontoen på andre enheter eller eldre versjoner av outlook, der synkroniseres innboksen og alle mappene helt riktig.

Noen som har forslag til hva dette kan være slags problem?
Siden jeg ikke opplever dette på noen andre enheter, så lurer jeg på om feilen ligger i outlook 2013?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje ikke svaret du er ute etter, men jeg oppgraderte nylig til Outlook 2013 på jobb pc'en. Der jeg i 2010 utgaven har hatt ett nærmest problemfritt epostsystem hvor alt av synkronisering av mappestrukturer og lignende gikk som en drøm, var 2013 ett komplett kaos fra jeg la til epostene mine.

Jeg slet med gmailmapper, kalendere, den varsler for ALT av epost, inkludert junkmail på en gammel adresse som aldri tidligere har gitt lyd fra seg. Dette var ikke mulig å få vekk...

Løsningen? Jeg kunne valgt å rulle tilbake til 2010, men jeg endte faktisk opp med å gi Thunderbird en sjanse, noe som har fungert strålende hittil. Gratis, lettbeint programvare med støtte for en hel haug med utvidelser, og som gir deg det du forventer av funksjoner i ett skikkelig epostprogram.

Hvis du ikke har muligheten eller ønsker dette har jeg desverre ingen råd å komme med, men så lenge du bruker IMAP så kan det ihvertfall ikke skade å gi det ett forsøk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...