Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hostile takeover av IE..

Anbefalte innlegg

var på ett lite lan i helgen der jeg ved en 'tilfeldighet' surfet litt pr0n.. :cool: noe jeg aldri skulle ha gjort for nå, selv om jeg aldri har trykt på noen ok knapper, sagt nei for hver eneste 'installasjon' og lukket popup vinduer så har ett eller annet dritt sneket seg inn på maskinen min.

det som skjer er at hjemmesiden blir forandret til solongas.com og det dukker opp 4 pr0nlinker i favorittene mine. alle mine forsøk på å fjerne skjiten har feilet.

har brukt Ad-Aware6, har kjørt spybot, sjekket oppstart i registeret, sjekket oppstart katalogen i startmenyen, har gått gjennom hele registeret og fjernet/redigert hvert eneste treff på solongas.com, resettet IE til standard men Nei..

det som er det rare er at når jeg fjerner linkene og det fra maskinen så kan masinen vere ren en reboot eller to men så plutselig dukker det opp igjen av seg selv :gretten:

så, hva i all verden kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? hadde ikke akkurat planlagt å reformatere i nærmeste fremtid men sånn som dette oppfører seg så ser jeg ingen annen utvei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sukk..

ser ut som om jeg må reformatere og legge inn windows igjen. immunize funksjonen til spybot greidde ikke å stoppe dritten å komme tilbake.

Alastor, Win2K har ikke msconfig ;)

huh? hva i alle dager?

NAV oppdaterte seg selv for to minutt siden, og rett etterpå så kom ett 'Virus Alert!' vindu opp. fant en trojan kalt Downloader.Tooncom og fjernet den.

etter det jeg kan se av beskrivelsen på http://securityresponse.symantec.com/avcen...er.tooncom.html så er den trojanen helt ny så da er det ikke så rart at jeg ikke fant noe på virusskannen jeg tok for to dager siden.

får håpe dette var roten til probleme mine...

Lenke til kommentar

-Test beta-definisjonsfiler i Spybot. Du må gå i advanced mode for å få tilgang til de.

eller

-Sjekk om du har en fil som heter "loader.exe". Mulig at det er denne filen.

-Sjekk msconfig (skriv "msconfig" i run(kjør på startmenyen) for å se om dette er noe som starter opp automatisk ved oppstart.

eller

Last ned BHO Cop her:

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,270,00.asp

"The program changing your home page might be a Browser Helper Object, basically a program that intimately ties itself your web browser. BHO Cop removes BHO's."

Kjør og fjern dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...