Kimlorentz Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg driver og lager en batteri spennings måler med bruk av arduino og trenger litt hjelp når det kommer til måling av celle spenninger. Jeg har 20 celler koblet i serie, hver celle har spenning mellom 0 til 1,7vdc. Det jeg ønsker er å kunne måle spenning over hver celle fra -0.5 til + 1.8 vdc. Nøyaktigheten må være 0.001 vdc. Maks total spenning over batteri pakken er 34vdc. Noen som veit om hvordan jeg kan få målt dette? tenkte på differential forsterker kobinert med analog - digital (16-24bit ) converter Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Det høres dyrt ut med 0,05% nøyaktighet, da kan man ikke bruke standardkomponenter. Den relativt høye totalspenningen på inngangene vil også gi deg utfordringer. Har du kikket på IC-kretser for kommersielle batteriovervåkere? Mange av disse kommuniserer på I²C, og har utførlige datablad og applikasjonsforslag. Denne kan kanskje brukes direkte, eller så kan du plukke opp noen ideer fra dokumentasjonen: http://www.linear.com/product/LTC6804-1 Endret 28. november 2014 av Frobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå