Gå til innhold

Hjelp til valg av black friday deal på gaming data.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå lekt med tanken på å kjøpe en gaming data på rundt 9k og ser at komplett har black friday deal på en data som virker veldig bra, men da jeg ikke har peiling på dette tenkte jeg at jeg skulle spørre her på forumet.

https://www.komplett.no/komplett-gamer-crazy-black-friday-edition/10944#!tab:info

Hvordan vil denne være ?

Eventuelt hva burde jeg bytte ut ?

Skal bruke den til media-pc og gaming.

setter pris på kjapt svar da salget kun er i 24 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, det så jo ut som et bra tilbud? Jeg holder på å bygge en PC nå, men vurderer om jeg ikke skal bytte til å bare gå for denne i stedet. Slipper å styre med komponenter, forskjellige leveringstider, og kanskje det beste er at garantien og servicen kun er fra ett sted...

Jeg har ikke peiling på så mye, men ut ifra det jeg ser ville jeg i hvert fall gått opp til en større SSD, og muligens spyttet i litt ekstra så jeg får en SSD fra Samsung. Men det er det eneste.

Venter spent på svar fra "ekspertene" ;).

Lenke til kommentar

Wow, det så jo ut som et bra tilbud? Jeg holder på å bygge en PC nå, men vurderer om jeg ikke skal bytte til å bare gå for denne i stedet. Slipper å styre med komponenter, forskjellige leveringstider, og kanskje det beste er at garantien og servicen kun er fra ett sted...

Jeg har ikke peiling på så mye, men ut ifra det jeg ser ville jeg i hvert fall gått opp til en større SSD, og muligens spyttet i litt ekstra så jeg får en SSD fra Samsung. Men det er det eneste.

Venter spent på svar fra "ekspertene" ;).

Det er akkurat det samme jeg tenkte..!

Lenke til kommentar

Heldigvis for meg har jeg kun kjøpt én del av komponentene, nemlig Windows OS'et :p. Det er helt ubrukt, og kommer til å bli solgt videre ;). Har også en veldig bra HDD som jeg skal få kjøpe fra en kamerat, så det var veldig passende at det ikke var med i pakka. Også det at du får med tre toppspill i prisen (samt. noen ekstra gratisspill) gjør ikke akkurat valget noe vanskeligere. Vil bare høre hva byggerene her sier før jeg kjører på.

Takk for at du linka denne her Arian, jeg var i ferd med å kjøpe både GPU og CPU, så flaks jeg valgte å gå innom her før jeg trykket "kjøp"! :D

Lenke til kommentar

Ser jo bra ut den der, men man må huske på å legge til en ekstra harddisk hvis man ikke har dette liggende. Denne kommer bare med en SSD på 120GB

edit: ser nå at dere allerede har nevnt det...

men tror jeg kanskje hadde gått for denne hvis jeg skulle hatt ny maskin nå.

Noe annet å tenke på er jo en bedre CPU-kjøler.

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Heldigvis for meg har jeg kun kjøpt én del av komponentene, nemlig Windows OS'et :p. Det er helt ubrukt, og kommer til å bli solgt videre ;). Har også en veldig bra HDD som jeg skal få kjøpe fra en kamerat, så det var veldig passende at det ikke var med i pakka. Også det at du får med tre toppspill i prisen (samt. noen ekstra gratisspill) gjør ikke akkurat valget noe vanskeligere. Vil bare høre hva byggerene her sier før jeg kjører på.

Takk for at du linka denne her Arian, jeg var i ferd med å kjøpe både GPU og CPU, så flaks jeg valgte å gå innom her før jeg trykket "kjøp"! :D

Jo, bare hyggelig :D

Venter også på svar fra byggere som ett slags "klarsignal" :)

Lenke til kommentar

Ja, tenkte på det selv. Det er vel ingen CPU-kjøler inkludert i pakka? Hvis det er anbefalt å kjøpe en og montere den selv så er det en god løsning. Jeg har hørt mye bra om Cooler Master Hyper 212 Evo, så kanskje kjøpe pakka med endret SSD, for så å kjøpe Hyper 212 Evo på siden og montere den selv?

Lenke til kommentar

Ser jo bra ut den der, men man må huske på å legge til en ekstra harddisk hvis man ikke har dette liggende. Denne kommer bare med en SSD på 120GB

edit: ser nå at dere allerede har nevnt det...

men tror jeg kanskje hadde gått for denne hvis jeg skulle hatt ny maskin nå.

Åssen er det med powersuply da ?

Ser den sterk nok ut ?

Lenke til kommentar

Do it! Godt mulig jeg ser an varmen i kabinettet/CPU'en, så vurderer jeg en eventuell oppgradering av CPU-vifta, men det tar jeg etter jeg får testet den litt. Nå må jeg bare sende nye julegaveønsker til familien :p.

Lykke til til deg også ArianJohnsen!

Lenke til kommentar

Do it! Godt mulig jeg ser an varmen i kabinettet/CPU'en, så vurderer jeg en eventuell oppgradering av CPU-vifta, men det tar jeg etter jeg får testet den litt. Nå må jeg bare sende nye julegaveønsker til familien :p.

Lykke til til deg også ArianJohnsen!

Skjønner jeg ikke var den eneste som hadde data deler som ønskeliste ;)?

Blir vel ønske om penger til å betale denne istedet :D

Lykke til videre !

Lenke til kommentar

Vurderer sterk denne jeg også! :D Noen andre som har tanker om PCen, Komplett Gamer - Crazy Black Friday? Er det stor forskjell på i5´n og i7?

Det er selvfølgelig forskjell på de. Når det er sagt så er ikke 4690k en dårlig processor og duger mer enn nok for 99% av spiller der ute. Det er vel heller litt andre ting som suger med det tilbudet.

Lenke til kommentar

Vurderer sterk denne jeg også! :D Noen andre som har tanker om PCen, Komplett Gamer - Crazy Black Friday? Er det stor forskjell på i5´n og i7?

Det er selvfølgelig forskjell på de. Når det er sagt så er ikke 4690k en dårlig processor og duger mer enn nok for 99% av spiller der ute. Det er vel heller litt andre ting som suger med det tilbudet.

Som hva da?

har lite peiling om dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...