Gjest member-296438 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Strikkersken Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, Pentaxen. Fra min barndom på 1950 - 60-tallet, kan jeg huske at det av og til kom tiggere på døra, med bønn om penger eller mat, - det siste ble det nesten alltid "en råd med". Det kom også "tatere" innom, som solgte selvlagde ting som f. eks. visper og sopelimer. Noen av disse "reisende" utførte også småreparasjoner av kjeler samt slipte kniver og sakser. Ditt bilde representerer noe av denne "ånden", - det å prestere og presentere noe, - og det bidrar antagelig til bedre selvbilde og større grad av aksept fra samfunnet. Vennlig hilsen Albert. 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, Pentaxen. Fra min barndom på 1950 - 60-tallet, kan jeg huske at det av og til kom tiggere på døra, med bønn om penger eller mat, - det siste ble det nesten alltid "en råd med". Det kom også "tatere" innom, som solgte selvlagde ting som f. eks. visper og sopelimer. Noen av disse "reisende" utførte også småreparasjoner av kjeler samt slipte kniver og sakser. Ditt bilde representerer noe av denne "ånden", - det å prestere og presentere noe, - og det bidrar antagelig til bedre selvbilde og større grad av aksept fra samfunnet. Vennlig hilsen Albert. Takk for kommentar og engasjement, Albert. Godt det er noen som har øynene oppe og ikke går med skylapper. Den harde realitet kan være vond og se i øynene, og derfor tror jeg det er så mange som distanserer seg fra den. Fint at du sier rett ut hva du mener og står for det. Som sagt tidligere, jeg er helt enig i dine synspunkter, og håper det er flere av samme mening som deg. Da hadde ihvertfall verden kommet seg videre, og kanskje blitt et bedre sted. Ha en riktig god helg, Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, Pentaxen. Fra min barndom på 1950 - 60-tallet, kan jeg huske at det av og til kom tiggere på døra, med bønn om penger eller mat, - det siste ble det nesten alltid "en råd med". Det kom også "tatere" innom, som solgte selvlagde ting som f. eks. visper og sopelimer. Noen av disse "reisende" utførte også småreparasjoner av kjeler samt slipte kniver og sakser. Ditt bilde representerer noe av denne "ånden", - det å prestere og presentere noe, - og det bidrar antagelig til bedre selvbilde og større grad av aksept fra samfunnet. Vennlig hilsen Albert. Takk for kommentar og engasjement, Albert. Godt det er noen som har øynene oppe og ikke går med skylapper. Den harde realitet kan være vond og se i øynene, og derfor tror jeg det er så mange som distanserer seg fra den. Fint at du sier rett ut hva du mener og står for det. Som sagt tidligere, jeg er helt enig i dine synspunkter, og håper det er flere av samme mening som deg. Da hadde ihvertfall verden kommet seg videre, og kanskje blitt et bedre sted.Ha en riktig god helg, Albert. Hei igjen, Pentaxen. Riktig god helg til deg, også ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Litt koselig at hun har selskap ved siden av seg.. Fint bilde! Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Sånne blir jeg glad over å møte på gaten. De presenterer en vilje til å bidra, noe - som også Albert påpeker - er en stor, motiverende faktor for å investere i dem. Støtt dem i det de er gode på! Gi dem rom og mulighet til å fylle sitt potensiale! Tiggerlivet er en sørgelig blindgate! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Sånne blir jeg glad over å møte på gaten. De presenterer en vilje til å bidra, noe - som også Albert påpeker - er en stor, motiverende faktor for å investere i dem. Støtt dem i det de er gode på! Gi dem rom og mulighet til å fylle sitt potensiale! Tiggerlivet er en sørgelig blindgate! Takk for god kommentar, GroKo:-) Mye sant i det du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg