AnonymDiskusjon Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg driver med kinnbiting og det gjør meg nesten gal! Til og med når jeg sitter med folk så gjør jeg det når de ser bort, og når jeg er alene så merker jeg ikke at jeg begynner med det en gang. Det er ikke noe nytt, har hatt det mange år. Jeg biter til jeg blør og får sår inni munnen. Jeg kan rive opp det øverste laget med kjøtt inni der. Hva faen liksom. Men det er tilfredstillende, klarer ikke å la være. Og når jeg først har begynt bitingen for fullt så blir det jo sår og kjøttbiter som stikker ut inni der (føles sånn ut) og da føler jeg en enda større trang til å bite det bort. Er jeg den eneste som gjør dette, og hva tenker folk om det? Og viktigest, hvordan i helvete klarer jeg å slutte med det?! Anonymous poster hash: 674f7...c41 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Samme årsak som neglebiting, hvis du ikke har viljestyrke så må du skaffe deg det. Jo lengre du går med problemet, jo vanskeligere blir det å slutte. Jeg ville gått til fastlege og fått henvisning til noen som vet gode metoder for å redusere dette. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Noen andre som gjør dette, eller er det bare meg??? Ang. viljestyrke, joda, men problemet er at jeg ikke klarer å ta meg selv i å gjøre det fordi jeg gjør det ofte uten at jeg merker det selv. Og så etterpå tenker jeg "neeeei, hva faen har du gjort!!". : ( Anonymous poster hash: 674f7...c41 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg også gjør dette!! Spesielt når jeg konsentrerer meg. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Jeg gjorde det lenge i ungdomstida, klarte å slutte "som voksen", men har begynt igjen nå som jeg har mye å gjøre på jobb. Sitter i bilen og biter som faen. Og det irriterer meg også. Mine refleksjoner er at jeg kun gjør det når jeg kjeder meg, venter på noe. Tygge tyggis etc hjelper inntil jeg spytter den ut. Kanskje ha en tyggis i bakhånd hele tiden? Har vel også hørt rykter om at man kan utvikle kreft i kinnet fordi cellene jobber ræva av seg, men jeg vet ikke hvor sant dette er.. Men sunt er nok ikke selvkannibalisme uansett, Endret 28. november 2014 av Ham 550 Lenke til kommentar
crystalcastles Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Gjorde det innimellom før. Prøvd tyggis? Det har hjulpet meg blant annet til å slutte å bite negler. Hvis du legger merke til en gang du gjør det, så kan du jo for eksempel klype deg i armen for å flytte oppmerksomheten og slutte med det. Har også gjort det selv med et par uvaner. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Lurer av og til om jeg bare skal kline til meg selv i trynet når jeg starter med å bite. Helt utrolig at en ikke har bedre selvkontroll enn at man bare MÅ bite litt til... Argh! 1 Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 enhver vane er dannet av følelser,og selv om du med tanken finnet et behov for "meningsløst" så vil ikke følelsen forandre seg.ja tilåmed tanken bevisstehten kan ikke overvinne vaner som er lagret i underbevisstheten.du må finne en metode for å påvirke din underebvissthet til å omprogrammere seg,(bedre kalt "selvhypnose").for dermed da laste inn et nytt program i din underbevissthet som erstatter kinnbitingen.(mest sannsynlig er kinnbitingen er gammel vane som har mistet sin funksjon nå).enkleste metoden for å påvirke underbevisstheten er følgende:A: finn ut hva du vil erstatte kinn bitingen med.B: si til deg selv "jeg ER X(der "X" er ønsket ditt).C: føl på den følelsen som B gir samtidig som du tro'r å allerede fått ønsket ditt oppfylt her og nå.D:gjenta A-C inntil kinnbitingen har mistet lyst i deg.og over tid så vil du da miste lysten til kinnbiting fordi din underbevissthet og langtidshukommelse har programmert i seg nye vaner du automatisk responderer på.mennesker kan nemlig tenke mye men følelsene vinner alltid,så derfor må man danne nye følelser for å danne produktive tanker.generelt alle andre vaner endrer man på samme måte som oppenfor.narkomani og alt annet er basert på samme vane avhengighet,og jo mer du har næret vanen med behag jo lengre tid tar det å erstatte vanen. 1 Lenke til kommentar
Hvitetennposer Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg gjør det mye, spesielt når jeg er litt nervøs. Jeg vet det må se dumt ut, og tar meg sammen med en gang jeg tenker over at jeg gjør det, men det bare skjer av seg selv. Til og med når jeg sitter blandt andre folk og bare snakker, så skjer det iblant... Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg skal prøve å omprogrammere meg etter Tommys oppskrift. Jeg klarte å slutte å røyke etter 16 år - dette burde være barnemat.. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Slutta med cola for flere år siden også.. slutta med alt som er gøy og har bare bekymringene tilbake.. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 enhver vane er dannet av følelser, og selv om du med tanken finnet et behov for "meningsløst" så vil ikke følelsen forandre seg. ja tilåmed tanken bevisstehten kan ikke overvinne vaner som er lagret i underbevisstheten. du må finne en metode for å påvirke din underebvissthet til å omprogrammere seg, (bedre kalt "selvhypnose"). for dermed da laste inn et nytt program i din underbevissthet som erstatter kinnbitingen. (mest sannsynlig er kinnbitingen er gammel vane som har mistet sin funksjon nå). enkleste metoden for å påvirke underbevisstheten er følgende: A: finn ut hva du vil erstatte kinn bitingen med. B: si til deg selv "jeg ER X(der "X" er ønsket ditt). C: føl på den følelsen som B gir samtidig som du tro'r å allerede fått ønsket ditt oppfylt her og nå. D:gjenta A-C inntil kinnbitingen har mistet lyst i deg. og over tid så vil du da miste lysten til kinnbiting fordi din underbevissthet og langtidshukommelse har programmert i seg nye vaner du automatisk responderer på. mennesker kan nemlig tenke mye men følelsene vinner alltid, så derfor må man danne nye følelser for å danne produktive tanker. generelt alle andre vaner endrer man på samme måte som oppenfor. narkomani og alt annet er basert på samme vane avhengighet, og jo mer du har næret vanen med behag jo lengre tid tar det å erstatte vanen. Er så sykt enig med deg! Veldig godt sagt, gode poenger. Flott innlegg! Det er som du sier følelsene som er problemet, det er det også i andre tilfeller. Andre dumme vaner. Logikken har de beste argumentene, men følelsene vinner alltid. Det er følelsene som er "sannheten". Anonymous poster hash: 674f7...c41 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hmm. Første utfordring: når jeg spiser digg/drops så supplerer jeg med kinnbiting rett etterpå fordi overflaten blir ru og tyggeklar. Nå som jeg er klar over dette skal jeg prøve å beherske meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå