Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Historie på Universitetet - En feil på eksamen. Vil det trekke ned?

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med en av mine eksamener, og ser i ettertid jeg har gjort noen feil.

Jeg ga helt feil informasjon, oppgaven omhandlet Stoisismen (filosofi retningen) i hellenismen, og jeg skrev at den kom fra øst, når den egenterlig kommer fra antikkens Hellas.

Fant mange også mange skrive feil, og feil bruk av stor og liten bokstav. Men også manglet et ord et sted, så setningen ikke ble fulkommen / fult forstålig.

tror dere dette trekker veldig ned? det er snakk om Historie fag på universitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hellas ligger i Øst-Europa så det blir sikkert ikke feil det. Læreren vil se hva du kan, men å skrive en bra tekst er det viktigste, de vil se hvordan du svarer på oppgaven. Det er ikke lett å skrive en bra besvarelse på 6 t.Du kan alltid få en begrunnelse etter at du har mottatt resultatet. Det trekker ned når besvarelsen ikke har struktur og form, for mye skrivefeil gjør at leseren må gjette på hva skriveren prøver å si, noe som gjør at teksten blir dårlig. Du må alltid skrive 2 utkast.

Lenke til kommentar

Relativt til Norge ligger Hellas i øst. Men "øst" alene er så upresist at du antakelig ikke vil tjene noe på det. Grammatiske feil og liknende vil nok skape et dårlig inntrykk og trekke litt mer, men så lenge sensoren kommer seg gjennom besvarelsen din uten store anstrengelser, vil du ikke stryke på grunn av det. Du er sikkert ikke den første som skriver en historieeksamen dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...