*F* Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei. Kjører i dag Remote Server Administration Tools for Windows 7 with Service Pack 1 på jobb PC-en hvor jeg bruker dette til å remote-administrere windows servere. http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=7887 Etterhvert får jeg ny PC, og kanskje windows 8, tenkte førs, finnes dette toolet for windows 8? svaret er, ja heldigvis: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=28972 Men så leser jeg: "Remote Server Administration Tools for Windows 8 enables IT administrators to manage roles and features that are installed on computers that are running Windows Server 2012 from a remote computer that is running Windows 8." Leser jeg rett? Kan man virkelig ikke remote-administrere servere eldre enn Server 2012????! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Joda, klart du må kunne det. Nå er det rett nok noen år siden jeg holdt på med Windows-servere, men jeg hadde da virkelig admin-tools for både 2000 og 2003. Men det kan være at den versjonen som passer for Win8 ikke takler eldre enn 2012 server, men i så fall må en kunne virtualisere noe greier :-D Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Tror jeg fant ut av det, sånn ca:) Remote Server Administration Tools for Windows 8 can be used to manage some roles and features that run on Windows Server 2008 R2, but has limited functionality managing roles on servers that are running releases of Windows Server that are older than Windows Server 2012. For a table describing the available tools and the versions of roles and features that they support, see Remote Server Administration Tools (RSAT) for Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2, and Windows Server 2012. http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/2202.remote-server-administration-tools-rsat-for-windows-client-and-windows-server-dsforum2wiki.aspx Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Se der ja. Ordner seg for snille gutter :-)Ville jo uansett trodd at det burde vært kompatibelt. Greit nok at det er mer og mer funksjoner jo nyere det er, men basic-funksjonene burde være lik. Alle server-versjonene, helt fra 2000, baserer seg på samme "språket", så.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 stemmer det, men microsoft kunne kanskje gjerne presset på for at folk skulle oppgradere serverene sine. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Nei hvorfor i all verden skulle man ville det? Ost er ost Om en 2003 server dekker behovet og gjør jobben, er det vel niks nada grunn til å bruke peng på en ny? Selvsagt om det er funksjoner som mangler eller er for dårlig, men en server som er skikkelig satt opp, og som bare skal gjøre basale tjenester, kan da gå "evig"? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 tenker i forhold til penger i kassa for MS. Det er nykjøp av lisenser som betyr penger i kassa, med mindre man har en slags abbo ordning med ms Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Sist jeg sjekket hadde de til smør på bordet og litt til Ha en fin kveld! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 med mindre man har en slags abbo ordning med ms Og det har vel de fleste i det private i dag.. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 I og med at tråden ligger i Bedrift - IKT så får vi vel kunne anta at det er bedrifter vi snakker om. Hos litt større bedrifter er det ikke helt ukjent å ha abonnement eller tilsvarende på lisenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå