Albert Andersson Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Målbevisst spettmeis ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Nok en flott spettmeis i fin positur Den besöker fóringsplassen her også av og til, men jeg har ikke klart å ta bilde av den ennå..... Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Nok en flott spettmeis i fin positur Den besöker fóringsplassen her også av og til, men jeg har ikke klart å ta bilde av den ennå..... Hei, Rolf Magne. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Jeg vet ikke om det er mye til trøst, men etter å ha studert spettmeisenes flygemønster i uker og måneder, ble det etter hvert noen brukbare bilder, så ikke gi opp ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Kai PetterJohansen. Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Nydelig Albert du har blitt flink på de fuglebildene.Skarpt er det også fin komp bedre kan det vel ikke bli. Lenke til kommentar
alnkjell Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei Albert. Dine fuglebilder er awesome. Ser at du konsekvent bruker maks brennvidde 200mm (70-200 2,8). Regner derfor med at du croper. Hvor mye i så fall? Mvh/ Kjell E. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Nydelig Albert du har blitt flink på de fuglebildene.Skarpt er det også fin komp bedre kan det vel ikke bli. Hei, Kai Petter. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei Albert Det er bare nydelig !! Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Hei Albert. Dine fuglebilder er awesome. Ser at du konsekvent bruker maks brennvidde 200mm (70-200 2,8). Regner derfor med at du croper. Hvor mye i så fall? Mvh/ Kjell E. Hei, Kjell Einar. Hjertelig takk for hyggelig, positiv tilbakemelding ! Bildene er i utgangspunktet 7360 x 4912 piksler, og formatet er 3 : 2. Jeg har valgt å beskjære til format 4 : 3, og crop'er stort sett til 1250 - 1650 piksler horisontalt. Fórplassen ligger noe skyggefullt til, - noe som er gunstig med tanke på jevn belysning / eksponering. Ulempen er nødvendigheten av å bruke høyere ISO-verdi, - jeg forsøker å unngå verdier over 1600, for allerede ved ISO 800 blir detaljer i fjærdrakten synlig redusert på bildene. Jeg må derfor ofte kompensere ved å benytte full blenderåpning og lukkertid i området 1 / 200 - 1 / 250s, - noe som mange ganger oppleves som å balansere på slakk line. Men, dersom alt klaffer (sjelden !), "er'e morro" Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Hei Albert Det er bare nydelig !! Mvh. Lisbeth. Hei, Lisbeth. En stor takk til deg, også ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei Albert ! Flott bilde av spettmeis , detaljert og med fine naturlige farger. Slik den fremstår her ser den ut til være på hugget hvert øyeblikk. Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Hei Albert ! Flott bilde av spettmeis , detaljert og med fine naturlige farger. Slik den fremstår her ser den ut til være på hugget hvert øyeblikk. Vennlig hilsen Alec Hei, Alec. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Spettmeis har en dynamisk og "fartspreget" skikkelse, - i større grad enn f. eks. klippedue og jaktfalk, som begge er kjent som raske flygere. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hei herr Andersson. Flott spettmeis / nuthatch med fin bakgrunn Hilsen Leif Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Særdeles vellykket komposisjon. Velbalansert lys og gode farger. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Hei herr Andersson. Flott spettmeis / nuthatch med fin bakgrunn Hilsen Leif Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Du kan jo de engelske betegnelsene på nesten alle fugleartene, - imponerende Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Særdeles vellykket komposisjon. Velbalansert lys og gode farger. Mvh Melvin Hei, MotoG. Tusen takk for hyggelig kommentar, Melvin, - du er en av mine favoritter når det gjelder fugle- og dyrefotografering ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Hei herr Andersson. Flott spettmeis / nuthatch med fin bakgrunn Hilsen Leif Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Du kan jo de engelske betegnelsene på nesten alle fugleartene, - imponerende Vennlig hilsen Albert. Hei igjen Albert. Som fuglevenn og hobbiornitolog er det intressant at også veite navnen på engelsk Flere kommer med nye bilde fra deg Hilsen Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. november 2014 Forfatter Del Skrevet 30. november 2014 Hei herr Andersson. Flott spettmeis / nuthatch med fin bakgrunn Hilsen Leif Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Du kan jo de engelske betegnelsene på nesten alle fugleartene, - imponerende Vennlig hilsen Albert. Hei igjen Albert. Som fuglevenn og hobbiornitolog er det intressant at også veite navnen på engelsk Flere kommer med nye bilde fra deg Hilsen Leif Hei igjen, Leif. Det var gode nyheter, - nå vet jeg hvem jeg kan be om hjelp når jeg "lurær på no' " om fugler ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg