Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

føler meg ikke "in the aspergers group"

Monica Jansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg tenker når jeg leser det du skriver, er at du slett ikke er dum. Du har en barns måte å formulere deg på, men en voksens forståelse og innsikt i egne problemer.

Men jeg har enorm empati og sympati. Men å ta omsorg for andre sluttet jeg med i barndommen etter jeg ble skjellt ut av et mobbeoffer når jeg prøvde å trøste ham.

I tillegg når jeg var liten hadde jeg "spasmer" som jeg måtte gjøre når jeg var glad/oppspillt. Jeg gjor det bland elever på skolen og de ertet meg for det.

Da tenker jeg at du har fått skader under oppveksten i tillegg til de medfødte utfordringene du har (Aspergers eller Tourettes). Mobbingen kan ha gjort deg ekstra følsom og sårbar for kritikk, og ødelagt tilliten til mennesker. Men dette er ting som kan rettes opp i terapi. Men en terapeut som ikke kjenner til mobbingen, kan komme til å tilskrive alle sosiale utfordringer du har, til Asperger-diagnosen (eller Tourettes). Derfor er det viktig at du forteller slike ting til de som behandler deg, for da kan du få en annen type behandling som hjelper for akkurat dette.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Det jeg tenker når jeg leser det du skriver, er at du slett ikke er dum. Du har en barns måte å formulere deg på, men en voksens forståelse og innsikt i egne problemer.

Men jeg har enorm empati og sympati. Men å ta omsorg for andre sluttet jeg med i barndommen etter jeg ble skjellt ut av et mobbeoffer når jeg prøvde å trøste ham.

Da tenker jeg at du har fått skader under oppveksten i tillegg til de medfødte utfordringene du har (Aspergers eller Tourettes). Mobbingen kan ha gjort deg ekstra følsom og sårbar for kritikk, og ødelagt tilliten til mennesker. Men dette er ting som kan rettes opp i terapi. Men en terapeut som ikke kjenner til mobbingen, kan komme til å tilskrive alle sosiale utfordringer du har, til Asperger-diagnosen (eller Tourettes). Derfor er det viktig at du forteller slike ting til de som behandler deg, for da kan du få en annen type behandling som hjelper for akkurat dette.

Ok. Jeg har alltid hatt utfordringer siden jeg var 3. Jeg forteller mye av det jeg skrifer som mamma å de rundt meg har fortalt om meg, men noe av det er også ting jeg føler selv. Jeg hadde lært på skolen at jeg skulle trøste de som ble mobbet, det var også en av grunnene til at jeg prøvde å trøste denne gutten. Jeg tror unger å ungdommer kan se på utseenedet mitt at jeg er andelsedels mentalt. Jeg får også under stress grusomme tanker som prøver på en måte å styre armen min ti, å kaste mobilen på londonbussene eller andre ting jeg er glad i. Me. Jeg klarer med mental makt å la være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...