Gå til innhold

Hodetelefoner til maks 2500 kroner med NC


NewPC

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal få hodetelefoner av foreldrene mine til jul og trenger dermed litt hjelp til å velge de riktige.
Jeg er ikke audiofil ei heller ingen musiker, men er fortsatt litt kresent på god lyd (er også litt glad i bass). Jeg reiser også litt her og der og det ville vært greit med noise cancellation.

Så stort sett er jeg ute etter hodetelefoner rundt 2000 - 2500 kr med noise cancellation, god lyd og siden jeg skal bruke dem i skolen og ute på gata vil jeg ha noe som ser respektabelt ut.

 

Om det er hodetelefoner som har god lydisolasjon og overlegent god lyd til 2500 kan kanskje NC droppes, får vel se etter forslagene.

 

Så har jeg noen tilleggsspørsmål:

1. Jeg vet at det er ufint å høre på musikk gjennom blåtann, men hva med NFC?

2. Er det noen hodetelefoner som har NC system som kan måle seg med Bose sin system?

 

Takker for svar på forhånd :)

Endret av NewPC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg skal få hodetelefoner av foreldrene mine til jul og trenger dermed litt hjelp til å velge de riktige.

Jeg er ikke audiofil ei heller ingen musiker, men er fortsatt litt kresent på god lyd (er også litt glad i bass). Jeg reiser også litt her og der og det ville vært greit med noise cancellation.

Så stort sett er jeg ute etter hodetelefoner rundt 2000 - 2500 kr med noise cancellation, god lyd og siden jeg skal bruke dem i skolen og ute på gata vil jeg ha noe som ser respektabelt ut.

 

Om det er hodetelefoner som har god lydisolasjon og overlegent god lyd til 2500 kan kanskje NC droppes, får vel se etter forslagene.

 

Så har jeg noen tilleggsspørsmål:

1. Jeg vet at det er ufint å høre på musikk gjennom blåtann, men hva med NFC?

2. Er det noen hodetelefoner som har NC system som kan måle seg med Bose sin system?

 

Takker for svar på forhånd :)

 

Bose QuietComfort25 har vel den beste støykanselleringa pr i dag, og lyden er visstnok veldig bra. Ein får fortsatt meir lyd for pengane om ein kjøper uten NC, då. :)

 

1 - NFC blir berre brukt til "pairing", lydoverføringa skjer med bluetooth.

2 - Bose er stort sett ganske dominerande på dette området.

Lenke til kommentar

I min erfaring er det ingen som kan matche støykanselleringen til Bose. Det finnes derimot støykansellerende headsets med bedre lydkvalitet til samme pris, og lukkede headsets med mye bedre lydkvalitet som stenger ute det meste med tette klokker.

For min del endte jeg likevel opp med å kjøpe meg Bose QC3 for et par år siden, og vurderer å skaffe meg Bose QC25 nå. Har testet mange andre headsets, men ender alltid med å bli skuffet over hvor mye støy som slipper gjennom i forhold til hva jeg er vant med..

Personlig vil jeg anbefale å gå for Bose, men lurt å teste de først! Skal du bruke de mye så har jo gjerne komfort en del å si og :)

Ps.
Såvidt jeg vet benyttes ikke NFC til å overføre lyd trådløst til headsets, til det er vel både rekkevidde og båndbredde for små.. NFC brukes vel hovedsakelig for oppkobling og "pairing" av bluetooth-devices :)

Lenke til kommentar

I min erfaring er det ingen som kan matche støykanselleringen til Bose. Det finnes derimot støykansellerende headsets med bedre lydkvalitet til samme pris, og lukkede headsets med mye bedre lydkvalitet som stenger ute det meste med tette klokker.

 

For min del endte jeg likevel opp med å kjøpe meg Bose QC3 for et par år siden, og vurderer å skaffe meg Bose QC25 nå. Har testet mange andre headsets, men ender alltid med å bli skuffet over hvor mye støy som slipper gjennom i forhold til hva jeg er vant med..

 

Personlig vil jeg anbefale å gå for Bose, men lurt å teste de først! Skal du bruke de mye så har jo gjerne komfort en del å si og :)

 

Ps.

Såvidt jeg vet benyttes ikke NFC til å overføre lyd trådløst til headsets, til det er vel både rekkevidde og båndbredde for små.. NFC brukes vel hovedsakelig for oppkobling og "pairing" av bluetooth-devices :)

"Det finnes derimot støykansellerende headsets med bedre lydkvalitet til samme pris, og lukkede headsets med mye bedre lydkvalitet som stenger ute det meste med tette klokker. "

Kan du nevne noen?

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Jeg skal få hodetelefoner av foreldrene mine til jul og trenger dermed litt hjelp til å velge de riktige.

Jeg er ikke audiofil ei heller ingen musiker, men er fortsatt litt kresent på god lyd (er også litt glad i bass). Jeg reiser også litt her og der og det ville vært greit med noise cancellation.

Så stort sett er jeg ute etter hodetelefoner rundt 2000 - 2500 kr med noise cancellation, god lyd og siden jeg skal bruke dem i skolen og ute på gata vil jeg ha noe som ser respektabelt ut.

 

Om det er hodetelefoner som har god lydisolasjon og overlegent god lyd til 2500 kan kanskje NC droppes, får vel se etter forslagene.

 

Så har jeg noen tilleggsspørsmål:

1. Jeg vet at det er ufint å høre på musikk gjennom blåtann, men hva med NFC?

2. Er det noen hodetelefoner som har NC system som kan måle seg med Bose sin system?

 

Takker for svar på forhånd :)

 

Bose QuietComfort25 har vel den beste støykanselleringa pr i dag, og lyden er visstnok veldig bra. Ein får fortsatt meir lyd for pengane om ein kjøper uten NC, då. :)

 

1 - NFC blir berre brukt til "pairing", lydoverføringa skjer med bluetooth.

2 - Bose er stort sett ganske dominerande på dette området.

 

Har du noe forslag? :)

Lenke til kommentar

Bestem deg først og fremst med eller uten støydemping. Hodetelefoner til 2500 uten støydemping har langt bedre lyd enn hodetelefoner med til samme pris. Men sitter du på et fly hjelper det lite med god lyd alene...

Hva med ett forslag fra begge? Selv har jeg kommet fram til Beats by Dr Dee Studio 2.0/wireless selv om det er fy fy headsett og Bose Quiet comfort, det er også en tredje Parrot Zuk 2.0 som kommer i desember ut i fra det jeg har lest, kan den være et bra headsett?

 

Hva er forskjellen egentlig på Beats Studio 2.0 og Beats Studio Wireless lydmessig eller er de det samme bare med different price tag? I safall koster Studio uten Wireless 1700 og med Wireless 3000 kr :O

Endret av NewPC
Lenke til kommentar

Du vil utvilsomt sette stor pris på støykansellering når du reiser, og da er det Bose som gjelder.

 

Jeg har QC15 og har også prøvd QC25, kan anbefales om du er villig til å betale prisen. Det er ikke perfekt, svakheten er lyden (som for folk flest er veldig bra). Men lyden er ikke dårlig på noen måte, husk at det er ikke noe billigheadset dette her.

 

Fordelene er at hele pakken er bra, komforten er dritbra, støykanselleringen er uslåelig, tar lite plass, balansert lyd. Nedsiden er bare at lydmessig er det dårlig sammenlignet med konkurrentene.

 

 

Er støykansellering viktig for deg så er det ingen tvil. Bose QC25.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Bose QC for støydemping (har dem selv, flyr mye)

Sennheiser HD650 uten (leter du litt finner du dem til ca 2600)

Sorry hvis det skader følelsene til folk men Sennheiser HD650 ser ikke akkurat til å være pene tvert i mot syns jeg de er stygge :hm:

 

Hehe, heldigvis er det få som stirrer på meg når jeg sitter hjemme og koser meg med musikk. Og heldigvis betyr utseende 0% i sammenligning med lydkvalitet. Husk at dette er "hjemme-hodetelefoner", de er fullstendig åpne og absolutt all lyd kommer inn og ut. Men på lydkvalitet er de uslåelige til den prisen, og må nok passere 5000,- skal det være reell vits i å oppgradere fra disse (du finner annen lyd men ikke nødvendigvis bedre).

Tenker du utseende er det gjerne fordi du skal bruke dem ute, og da ville jeg ikke benyttet hd650 uansett, men noen lukkede, som Sennheiser Momentum overear, evt Urbanite.

Lenke til kommentar

Hva med PSB M4U 2? Er de gode hodetelefoner? Eller blir de ukomfortable over tid?

Skal være gode på lyd, men ikke støyreduksjon. Og komforten er ikke like bra som f.eks. Bose.

 

 

Eller hva med andre deal fra Amazon som for eksempe V-MODA Crossfade M-100?[/size]

De er bra. Ikke audiofil-lyd, men kvalitetslyd som heller mot varm, "bassete" og punchy lyd. God byggekvalitet. Men tror det er kommet en erstatter (er ihvertfall komt en erstatter for M-80).

 

 

Slo faktisk til på dette her, selv om jeg lovet meg selv å ikke gjøre det..

Hehe, holdt på å gjøre det selv. Men så klarte jeg å innse at jeg ikke trenger det nå, og må prioritere andre ting.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...